Är det kalas på gång?

Jag satt på mitt rum, skulle precis gå ner och äta nåt. Dörrklockan ringde, "Min familj kommer hit på middag ikväll" sa min rumskompis. "Så du vet om det." Innan jag visste ordet av var vårt lilla hus fyllt med massa vuxna och skrikande småbarn, sånna som jag bara hör genom väggarna i huset upptill och när jag jobbar.
Jag stod inte ut, va tvungen att gå en sväng! Så plötsligt kom jag på, var jag den enda som inte visste om det här? De två andra som också bor här är inte hemma ikväll. Så typiskt att jag ska få veta allt sist!
Efter ungefär en halvtimme kurrade det i magen och jag bestämde mig för att vända näsan hemåt. Som tur va hade dom satt sig vid bordet och börjat äta, så jag kunde fixa ihop lite mat till mig själv.

Hur snabbt går ett år?

Det slog mig precis att Mikaela åker till USA om mindre än en vecka. Jag fick ta tag i "avskedsmiddagen" eftersom ingen annan gjorde det, så nu är den planerad iaf! :) Jag längtar! Saknar alla så himla mkt! ♥
Jag vet att det är jättejobbigt, men tiden kommer gå fort och vi kommer ju ses igen om ett år.

Hemlängtan

Jag trodde aldrig att jag skulle vilja hem så snabbt igen efter att jag hade kommit hit. Kanske är det för att jag har gått och blivit sjuk och behöver nån som tar hand om mig. Men jag kan inte sluta tänka på helgen, jag vill bara hem! Så fort jag har slutat på fredag tar jag första bästa tåget hem, så är det bara!

Periodiska systemet

Nu känner jag mig duktig, jag kan våra första 36 grundämne och var dom har sin plats i periodiska systemet. Nu har jag bara 40 sidor att läsa om säkerhet och typ 70 kemiska föreningar och deras trivialnamn att lära. x)

Det är något speciellt med mattelärare!

Dom är roliga, eller är det bara jag som har dålig humor. :) 
"Många tror att matte är en naturvetensk, men det stämmer inte! Ni kan inte gå i buskarna här ute och hitta ett komplext tal."

Fast ingen slår Blenne, han va bäst!

Jag måste erkänna, jag blev besviken!

Bara för att jag tycker att du är en hunk! ;)

Dagens låt:
Avril Lavigne - Girlfriend

Min mamma är bra.

Ett meddelande: "Hej, du kan festa idag också, jag har betalat din hyra" 1,5 månad, kan det bli bättre!? Tack underbara mummi! ♥

Ett blått ben på min gula overall

Jag och Sofie satt och sydde hela kvällen igår, så numera har vi varsitt omaka ben på våra overaller. Jag mätte ut och va jättenoga innan jag skulle sy, och allt blev jättebra! Förutom att sömmen kom utanpå byxbenet och inte inuti. Det va bara att sprätta upp allt och göra om. :P

Idag har jag tagit tag i allt, förutom matten. Tur att jag sorterade bland mina papper annars hade jag missat att ändra min tandläkartid och det hade ju inte varit bra! :)

Dagens I-landsproblem :)

När jag först fick min dator och skrivare fick jag två elsladdar och ingen usbsladd till min skrivare. Nu har vi fixat det där med ubssladden och nu hittar jag inte installeringsskivan. ;D

"Han med väskan" del 2

Jag kanske skulle lyssna lite mer på mamma när hon sa "Akta dig, det är ett skämt", men jag ville inte lyssna, mitt problem är att jag tror för mkt på folk. Ikväll erkände "Han med väskan" iaf vad han hade i sin väska (ett kort på sin bror och sin favoritporrfilm)! Efteråt fick vi veta att han bara varit en fusknolla, dom har tydligen sånt varje år. Men jag tycker att det va riktigt roligt och det var himla bra gjort för jag hade inte klarat 5 minuter, det vet alla som känner mig, speciellt Sofia! ;)
Men efter vad jag har sett ikväll så tror jag att Rickard är samma Rickard, fast bara inte lika skum och utan väska. Han är grymt cool! *nöff nöff* ;) Därför tillägnar jag denna bloggen till honom! Han vågar vara sig själv och är en go' gubbe. Jag hoppas att jag får lära känna hans riktiga jag. :) Can't wait!


"Han med väskan"

En kille går och håller krampaktigt i sin väska under 3 dagars tid, han vill inte släppa den för något! Han blir tillfrågad vad han har i den, han mumlar något innan han går därifrån.
När det ska lekas frågar man varför han inte vill lägga undan väskan, hans svar blir då att han har redan blivit bestulen på en väska en gång i sitt liv. Runt omkring honom finns bara hans kamrater och det finns inte en annan själ så långt ögat kan nå.
Plötsligt kommer några fotbollskillar och han springer åt deras håll, det pågår någon konstig ritual, alla ställer sig i en ring och deras väskor skickas runt ett varv till alla gruppens medlemmar.
Vännerna står som frågetecken och plötsligt är gissningarna om att det kanske är en miljon kronor i väskan inte lika säkra längre. Men vad kan det vara?

Oops!

Vi ska fotograferas idag och jag har en rödaktig nyans i mina ögon, undrar var den kommer ifrån? :O ;P

Vi är kemister och vi hatar maskinister...

Idag har jag nog varit med om den roligaste dagen här i Lund, jag älskar det och jag hoppas det fortsätter så! Har spelar kubb och vårt lag kom nog sist :D
Men det bästa var när vi fick se att phöset också är mänsliga (även om det är svårt att tro), vi sprang runt på hela högskoleområdet med våra gula overaller och sjöng och målade alla andra sektioners "märken".
Längtar tills imorron, jag ska upp om mindre än 6 timmar, yes! ;/

Dag 1

Hemma från skolan. Jag trivs i min nya klass, eller snarare phaddergrupp! Ikväll ska vi mysa och fixa tröjor, det ska bli kul. :)

Jag har hittat strömbrytaren :)

Den satt utanför toaletten! Inte konstigt att jag inte kunde hitta den när jag va inne på toan! xD

Äntligen!

Nu är min bil såld och det känns underbart bra! Det betyder att min dator är betald och jag har mer pengar över till annat skoj! :D Wiiee vad jag är glad!

En blinddate kanske?

Jag börjar bli desperat, klättrar på väggarna. (Kanske märks) Tur att skolan börjar imorron och jag får träffa lite folk. Blinddate verkar vara ett skoj sätt att träffa nya människor, funderar seröst på att prova det. :)

image42

Motion

Nu har jag hittat till skolan, jag har hittat till stan och förutom det gått en lång runda från söder till centrum. Fortsätter jag att leva som jag har gjort idag kommer det inte vara någonting kvar av mig om ett par månader. :P Just nu längtar jag bara tills imorron när skolan börjar så jag får träffa lite nytt folk, lite tråkigt att sitta här på rummet alldeles ensam.

Karta är bra att ha ibland

En ny dag och en ny upptäcksfärd, idag letade jag mig fram till skolan. Bättre att cykla vilse idag än imorron. Sagt och gjort, trots att jag kollat upp min väg på kartan och tillockmed fått vägbeskrivning av min rumskompis Sofie råkade jag ändå cykla fel. Det är så typiskt mig, tur att jag hade kartan med mig! Jag hittade iaf till skolan och cyklade sen för att leta upp centrum. Dit var det lite lättare att hitta, tror tillockmed att jag hittar till tågstationen. :) Nästa steg är bara att leta upp en bankomat så jag kan ta ut pengar också.
Blir en runda till skolan ikväll också, vill ju inte komma försent till uppropet imorron för att jag cylat vilse. :P

Problem nr 3

Fast egentligen är det nr 1 igen. Jag har fortfarande inte hittat strömbrytaren på toaletten, och nu när jag skulle borsta tänderna var det lite jobbigare eftersom det är rätt så mörkt ute vilket resulterade i ett rätt så mörkt badrum.
Jag måste fråga mina rumskamrater om det imorron!


Problem nr 2

Jag tog min cykel och körde ut på upptäcksfärd. Jag cyklade och cyklade och allt kändes jättebra. Trodde jag hade koll på var jag var och helt plötsligt hade jag kommit ut på ett industriområde, så jag stannade för att sätta mig ner. Jag ville "hem" men visste inte åt vilket håll jag skulle, så där satt jag i några minuter innan jag vågade mig upp på cyklen igen. Och så plötsligt såg jag det, skylten mot mitt nya hem. Jag cyklade och tog en genväg, och så plötsligt var jag hemma. Tror inte ens jag hade cyklat 100 m efter mitt lilla stopp. :)

Problem nr 1

Nu är jag i Lund och har kommit på plats, familjen har precis åkt och jag har huset för mig själv. Men jag har upptäckt ett litet problem, jag hittar inte strömbrytaren på toaletten. Tur att där finns ett takfönster så jag kan se iaf när det är ljust ute. :)

Nu hade jag tänkt göra en upptäcksfärd i Lund, får se om jag hittar hem igen. x)

Dan före dan

Jag hade en speciell känsla kvällen innan min 19 årsfest, jag ville sova så tiden skulle gå snabbare och morgondagen kom snabbare, men jag kunde inte för jag låg spänd på vad som skulle hända. Ikväll har jag precis samma känsla men ändå inte. Stora rummet är fyllt med kläder, kassar, väskor och backar. Förstår inte hur jag ska få plats med allt när vi väl kommer till Lund.
Jag fick en uppmaning av mamma om att jag får klaga på skolan hur mkt jag vill, när jag vill, men jag får inte hoppa av i första taget! Och eftersom mitt mål är att inte hoppa av alls godkände jag det. Hon sa också att hon ville snacka med mig minst en gång om dagen. Jag svarade att jag vill ha ett gonattsamtal varje kväll och sen brast det. Trodde aldrig att jag skulle gråta, jag som har varit så glad över detta. Men jag måste erkänna att lite jobbigt är det. Imorron kommer jag gå och lägga mig och det kommer vara två helt okända och nya människor i rummen upptill.  Hoppas dom är snälla mot mig! Och att dom inte snarkar eller snackar i sömnen, för då kan inte jag sova. :)

Nej nej nej!

Det får inte hända! Det går bara inte! Jag vet att det hade varit så typiskt mig, men jag har förändrats, iaf försöker jag intala mig själv det. Lagom är bäst men jag börjar undra: Finns det något mellanläge?

1 dag kvar

Imorgon gäller det! Kan inte förstå att jag ska flytta ifrån mamma. Hon är den personen jag kommer sakna mest! ♥ Tur att Lund inte ligger så långt borta!
Fick ett känn-dig-som-hemma-när-du-kommer-sms idag och plötsligt försvann all mina oro. Och samtalet med kusin vitamin gjorde saken bara ännu bättre! Det är ett helt nytt kapitel som börjar i mitt liv. Jag vet inte vad som händer på nästa sida, jag kan gissa men ingen vet, inte förrän man läser. :)

Dagens låt:
Evanescence - Call me when you're sober

Förberedelser

Igår var hela familjen och storhandlade, jag fick tillockmed min egen vagn. :) Det tog säkert 2 timmar eftersom vi fick gå och genomsöka varje hylla grundligt. Jag kände mig verkligen vuxen och allt var bra enda tills vi kom till kassan. Jag fyllde tre kassar! Tur att vi har så stor bil, för det va knappt så vi fick in allt i bagageutrymmet.
Så nu är jag ett steg närmare flytten, än så länge har jag kommit upp i två fulla papperskassar, en stor fylld väska och två nästan fyllda backar, och då har jag knappt börjat med kläderna. xD

På Lördag händer det :)

Jag flyter på ett rosa moln just nu, vet inte var jag ska ta vägen. Imorse fick jag ett sms, där stod att om jag fortfarande va intresserad av rummet i Lund så fick jag det. Jag flyttar på Lördag! Hur sjukt är inte det!? Det är ju bara 4 dagar kvar.

Jag älskar min nya diskborste! <3

Idag har jag en allmänt dålig dag. Mamma nr 2 är bra att ha på dåliga dagar, och alla annars också för den delen. Syster svek men vi hade skoj ändå. En tripp till Bo Olsson i Tomelilla och jag fick min underbara döskallediskborste. =D Jag fick även en massa annat, mat och kakor (vilket är väldigt nödvändigt!) :P
Tog en tipp inom gamlingen och nu sitter vi här och myser. ♥

Fred ut! x)

Jag har fått tillbaka hoppet

För en gångs skull gör jag nåt seriöst mitt i natten. Har precis satt upp mig på kö till lägenheter och eftersom de släpptes för 45 min sen kom jag först i turordningen på en etta. Förstår inte riktigt hur kösystemet funkar men om jag har tur håller jag mig kvar på förstaplatsen. :)

Sofia vann vår vem-kommer-först-in-till-stan-tävling i Lördags så alla vet!


Dagens låt:
Bullet for my valentine - The poison

Varför tar jag aldrig ut segern i förskott?

Ett samtal: "Jag har sålt din bil nu, du får 9000 för den"
Det var ju jättebra tänkte jag och blev helt upprymd, offrade trippen till Sölvesborg.
Lite över 2 kom dom, det var tre utländska killar. Dom tittade lite på bilen, han som skulle köpa den frågade om han fick provköra. Det fick han. När han kom tillbaka snackade han med sina kompisar på sitt språk, jag hörde ordet katastrof och sen va dom inte intresserade längre. Dom körde igen.
Jag vet att min bil inte är den bästa och inte heller den nyaste, men den är långt ifrån katastrofal!
Jag blev ledsen. ;(

Jag lyssnar för mkt på Sofia xP

Igår skulle vi haft mys och grillat på stranden, men eftersom det regnade hamnade vi i Balsby istället, som inte heller va så dåligt. Folket droppade in under kvällen och det slutade regna, när det va dags att åka in till stan hade vi en liten tävling. Eller rättare sagt, Fogis gasade på och fick ledningen, men oturligt nog valde han fel väg så vi blev omkörda. Fast 2a av 3 är inte så dålig det heller! x)

Efter en runda på Hässle och en sväng förbi Lotus, (där det antagligen va bråk) bestämmde jag och Mikaela oss för att prova att komma in på Banken. Det va minst 20+, fullt med folk och flera meters kö. Men vi ställde oss i kön och väntade och väntade och väntade. Framför oss stod en 30 årig polack med sin kompis, som inte ens snackade svenska. Medans Mikaela stod och hängde över stängslet, upptaget med annat, började han snacka med mig. Mikaela reagerade inte och där stod jag och försökte undvika killen, vilket förstås inte va helt enkelt. :P
Efter nästan en timme i kön träffade vi Mikaelas jobbarkompis, vi fixade så vi kunde kopiera av deras stämplar och gå in "bakvägen". Vi gick ur kön och provade, Mikaela va först. Vakten granskade stämplen riktigt noga och sa sen "Din stämpel är spegelvänd". Och Mikaela som låssades som ingenting sa bara "Nej, menar du allvar!?" haha En timmes arbete i onödan, men jag måste nog erkänna att det va det roligaste på hela kvällen! ♥

Funderingar

Jag tror inte på att folk kan förändras, men jag tror däremot på att alla kan förbättras. Eller är jag bara väldigt lättlurad!
Jag måste låta folk få visa vad dom säger istället för att lyssna på alla tomma ord utan betydelse.

Dagens låt:
Tyler Hilton & Bethany Joy Lenz - When the stars go blue

>-<

"Filen kan inte hittas" - testa Yoggin!

Den gula faran

Jag kommer ihåg dagen jag och pappa körde för att hämta min bil, det var tisdag och solen sken. Okej, det skrev jag bara för att det skulle låta bra, men det var faktiskt tisdag, det kommer jag ihåg för vi hade öppet hus på skolan på kvällen. Det var på den tiden vi fortfarande gick på gymnasiet, bästa gymnasiet i stan dessutom!
Vi hade fysiklabb, iaf alla andra grupper förutom min. :) Vi tog rast och gick ut för att åka en runda med min nya bil. Jag kommer ihåg Fogis första reaktion: "Men det är ju en killbil!" x)
Vi klämde in oss i bilen och körde en rund, sen gick vi ner till bageriet där jag köpte kakor åt alla. När vi satt och fikade kom Fogis med sin andra snitsiga kommentar för kvällen: "Dessan är tät, hon har både bil och fika." :D
Sen den dagen har jag älskat (och hatat) min lilla gula fula bil. Det har varit en otrolig frihet att äga den men samtidigt krävande, jag säger bara att det är tur att jag har så många i min omgivning som kan hjälpa mig när jag får problem. Som den gången jag åkte upp till stugan och bilen inte ville starta när jag väl hade kommit dit, Louise och Malin fick putta tills svetten rann.
Men nu ska det bara bli skönt att bli av med den, jag har haft mitt roliga med den och nu är det någon annans tur! ♥

image41

Det måste vara ödet!

Igår när jag skulle hämta något på lagret såg jag nåt som jag bara var tvungen att ha. Ett par svart och vita döskalletrosor. :) Dom bara hängde där och jag skulle precis ta dom när jag kom på att det va varor som personalen hade lagt undan. Men jag tittade ändå på storleken och överraskande nog var det min storlek. Där var inget namn så jag började fråga ut alla som jobbade om det var deras trosor. Vi funderade, och efter många utfrågningar och uträkningar kom vi fram till att det var Jennys, en tjej som just nu är mammaledig. Typiskt eller vad!?
Men idag hade jag värsta turen, Jenny kom inom jobbet och hon sa dessutom att jag kunde ta trosorna om jag ville ha dom. Och som om det inte hade räckt så hade dom gått ner i pris (=halva reapriset).
Mkt jobb för ett par trosor men när jag väl har kärat ner mig i något så måste jag ha det! :D

Dagens låt:
James Morrison - This boy

Check it out!

http://www.blocket.se/vi/12914237.htm?ca=23_8_s

Ta dig i kragen!

Usch min självdiciplin är inte den bästa just nu, jag måste bättra mig! Imorgon ska jag skärpa mig, jag ska städa mitt rum och börja repetera matte!

<3

Gårdagen kan beskrivas med ett enda ord, underbar!
Det började på jobbet där allting gick jättebra. Jag fick tillockmed choklad av en kund. :) Någon hade glömt att slå in halva priset på ett par byxor så kunden hade fått betala 150 kr för mkt. Jag hjälpte henne så hon fick tillbaka sina pengar och hon blev så glad att jag fick en ask choklad av henne. Senare såg jag att denna någon som hade gjort felet från början var jag. :$ :P
Det bästa hände på kvällen, känslan att få träffa någon man har saknat en massa och inte träffat på avigheter är svår att förklara men det är något utav det bästa som finns! Vi åt på resturang, gick hem och åt efterrätt och bara satt och snackade tills det inte längre var kväll. Jag hoppas det inte dröjer så länge innan vi ses nästa gång! ♥

Ikväll är det klassfest i Åhus, antagligen den sista någonsin. Men det ska bli skoj och jag längtar! :D

Adressändring nästa

Wiie jag är så glad! Har fått ett svar på ett rum och det ser ljust ut. Hoppas det är lika bra som det verkar! Kankse jag kan flytta innan jag börjar ändå! :D

RSS 2.0