Årets första julklapp

Jag öppnade mitt jobbeskåp när det va dags att gå hem, och där stod min första julklapp, den till pappa. Jag vände mig om till Linda som jag jobbar med och sa stolt:
- Idag har jag köpt årets första julklapp!
Hon tittade på mig och log:
- Jag va färdig med mina julklappar i oktober.


Min lillebror

Han ringde precis för att höra om jag ville hitta på något med honom. Är han inte underbar? :)


8 timmars dansband för 15 min rättegång

I lördags skulle jag och Mikaela åka till Nina i Malmö, för det första fick jag stressa som en galning efter jobbet, springa till tågstationen för att hinna i tid. När vi väl kom till Malmö va det snöstorm och säkert 5 grader kallt, vilket vi inte va beredda på. Som om det inte va nog tog vi fel buss och fick byta i Limhamn (rätt långt ifrån Ninas område) Men efter sådär 45 min kom vi fram, trötta och frösna.
Det bjöds på en trevlig kväll med pizza och julgodis. Alla va trötta och skulle upp och plugga dagen efter, så jag och Mikaela fick låna nycklar och vi stack ut själva. Det blev slagthuset, mkt trevligt om jag får säga det själv. Halv 5 va vi hemma hos Nina igen, trötta och glada. :)
Igår åkte jag med pappa upp till Skövde där vi skulle övernatta på hotell. Bilresan upp va som den alltid är med pappa, snack i mobilen 75% av tiden och dansband, helst samma låt, om och om igen.. Men jag överlevde! :P Väl framme hade vi fått ett rum med en liten för liten säng, men vi lyckades byta till ett dubbelrum, men tyvärr va det fel på elementen eller nåt för där va nog 30 grader! Men med öppna fönster och snöstorm utomhus lyckades vi också vistas i det rummet.
Maten va underbar, nästan lite för bra, jag har säkert gått upp 5 kilo detta dygnet! Men det va det värt!
Idag åkte vi till Mariestad för rättegång, en utav pappas lastbilar (släp inräknat) mättes till 20 cm för långt. Jag tycker bara att det är så töntigt att dom inte kan lägga den energin på nåt viktigare! Men iaf, åklagaren kom ut och snackade lite innan rättegången, och hon verkade jättetrevlig. Jag har aldrig varit med om nåt sånthär innan men jag kände att det skulle väl bli lätt som en plätt. Där trodde jag fel! För det visade sig att så fort vi kom innanför dörrarna förvandlades åklagaren till värsta backstabbern. Men pappa tog sig smidigt igenom dom 15 min han fick i rättssalen och jag tror inte det blir några problem.
Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt för jag är trött!

Pappa i luren :)

D: -Skulle ni till Malmö på lördag?
P: -Ja
D: -Det ska jag och Mikaela också. När åker ni?
P: -Jag jobbar till tolv så vid 1 kanske, vaddå då?
D: -Ni kan inte vänta med att åka förräns vid 3? För då slutar jag.
P: -Njaaae, vi ska ju ner på middag och så.. Men om vi tar tåget ner så kan ni ta bilen.
D: -Javisst, men jag kan ju inte köra hem den på söndag.
P: -Varför inte det?
D: -Vi ska ju festa.
P: -Det ska vi också, det va därför vi hade tänkt ta tåget.
D: -Jaha, jag trodde att ni skulle köra, men då får ni åka när ni vill!

Min lediga dag

Örat mår bra, det överlevde natten iaf! Konstigt nog känner jag ingen skillnad, förutom när det kliar och jag har glömt att jag precis har tagit hål. Inte så skönt! :)
Idag har jag varit ledig, har faktiskt varit en prodiktiv dag, har rensat ut alla mina skrivbordslådor, det va rätt akut eftersom jag knappt kunde stänga dom. Men nu har jag slängt och lagt saker på rätt plats och nu undrar jag var allt har tagit vägen. :P Som om det inte va nog tog jag mig till friskis också, träffade Johan på resecentrum och snackade lite med honom, så jag missade min buss och kom typ 5 min innan passet började. Jag stressade som attan och hann i tid, typiskt bara att ledaren kom för sent!
På lördag bär det av till Malmö med Mikaela, ska träffa Lundatjejerna och det ska bli super! Jag längtar! ♥

Hej

Nu är jag lite nervös. Tur att Mikaela har tagit ledigt idag, så hon kan hålla mig i handen! :)

Världens sämsta raggningsreplik

Vilken helg! Eller egentligen började allt i torsdags när det va VIP-kväll på jobbet, efter över en vecka med sömnbrist rubbades min dygnsrytm ännu mer. Vi hade öppet till 8 på kvällen och jag har nog aldrig varit med om så mkt folk på en och samma gång. Tillockmed chefen fick gå in och hjälpa till i kassan. Det bjöds på godis och frukt, en riktigt trevlig kväll helt enkelt!
I fredags va det förfest hos Helena med bl.a. Minja och Sofie. Mkt trevligt om jag får säga så! Efter det blev det grand och sista bussen hem, vilket va längesen sist! Jag fick också min teori bekräftad att pasta verkligen är den sämsta nattmaten! ;)
Igår tog jag mig igenom ännu en arbetsdag, naturligtvis fick jag stå i kassan, men det gick oväntat bra! Jag skyndade mig hem för att hjälpa Louise med hennes utklädnad eftersom hon skulle på maskerad. Och jag som älskar maskerad! men jag fick tyvärr vara chafför, vilket nog va rätt smart! Det blev förfest på mitt rum med polkagris-shots och vattenfallet. :) Tyvärr va det för mkt för vissa..
Idag kommer bli en lång dag, jag läntar tills imorron, då ska jag pierca tragus. :)

RSS 2.0