Happy new year!

2009 har varit ett av dom bästa åren i mitt liv! Förhoppningsvis blir 2010 ett bättre år! Ett år utan sjukdommar och med mkt kärlek! ♥

Fate will twist the both of you

Jag sitter och pluggar, det är grått och mulet ute och det värsta av allt, snön är borta! Andreas sover så sött i min säng, jag är avundsjuk!

Jag kan inte fatta att julen är över och att nyår är här om mindre än en vecka! Tänk vad ett år går fort! ♥


Vem sa att söndagar va tråkiga?




Världens härligaste unge och världens sötaste hundvalp i mitt knä,
kan man må bättre? :D


snösnösnö!

Idag har jag och MalmöSofia åkt pulka, eller snowracer rättare sagt! Vi fick trängas med barnen i backen och dela på sittplatsen. Det blev många skratt och jag längtar redan tillbaka, fastän det är skönt att komma in i värmen!
Ikväll ska vi åka och kolla på Sandras valp innan den flyttar till Holland på måndag :)

Hej mitt vinterland

Igår hade jag den bästa dagen någonsin!
Den började med att jag vaknade bredvid min älskade pojkvän. :) Efter mkt tjat och övertalning fick jag ut honom på en promenad till havet, där gick vi längs stranden och ut på bryggan. Jag älskar stranden!
På eftermiddagen åkte jag hem till Sofie för att äntligen besöka henne och Tefics nya lägenhet (dom flyttade i somras någon gång). Hon bjöd på fika och det kändes som vi hade tusen saker att prata om! Vi ses alldeles för sällan!
I stan snöade det mkt, men det la sig inte riktigt. Jag åkte hem för att äta en snabb middag. Hemma snöade det jättemkt och det la sig! :) Jag gick till Sofia där hon och Karro väntade. Mikaela kom lite senare, som vanligt.. :) Vi hade en jättemysig kväll med bondefinal, chips och film.

Idag blir det plugg för nästan hela slanten! Jag som inte skulle planera in nåt annat idag, men har ändå bestämt att det blir både knäckkokning och pulkaåkning (om jag lyckas hitta en hel pulka). Jag är sämst! Bäst att börja på en gång!

Jul, jul, strålande jul :)

Nu har jag jobbat fulla dagar sen fredags, senast jag hade en ledig dag va säkert tre veckor sen och det börjar märkas nu. Men denna veckan är jag ledig både från skolan och jobb, iaf fram till fredag. Det ska bli skönt med lite sovmornar men plugg kommer jag inte undan!
I helgen har det bakats pepparkakor och vi gjorde vårt första pepparkakshus någonsin. Det blev lite skevt men vi fick ihop det och jag är stolt! Hoppas det inte ramlar ihop bara! :)
Idag har vi väckt tomtarna, lite annorlunda än hur vi brukar göra, men det blev mkt roligare! Och snön har kommit (och försvunnit igen) så det börjar kännas att det är jul nu, och jag älskar det! Kanske blir det dags för pulkaåkning snart? :)

Dagens goda gärning

På väg hem från bussen hittade jag och A en plånbok. Efter lite detektivarbete hade jag luskat fram en skolkompis till killen och telefonnumret till hans bror. Nu är allt i sin ordning och plånboken är tillbaka hos sin rätta ägare. Tack vare mig! :)

Nu ska jag plugga!

Min man är snygg när han bakar pepparkakor!

Och jag älskar när han har sitt hår riktigt lockigt! ♥ :)

RSS 2.0