Tell me you need me

Jag brukar ha sjuka drömmar, men den jag drömde i natt är nog den första jag verkligen längtade tillbaka till när jag hade vaknat.
Det har varit en seg vecka med långa dagar, men nu är jag äntligen två föreläsningar och två tentor från mitt efterlängtade påsklov. :D Imorgon åker jag hemhem och och för en gångs skull är det skönt att inte ha nåt speciellt
planerat. :)

En liten inflik

Sofie har bakat, det luktar nybakat bröd i hela huset! :)

.

Jag trodde aldrig att jag kunde bli så glad för att få göra en tenta. På en halv vecka har jag arbetat in mer än en halv kurs som började i oktober. Det är duktigt gjor om jag får säga det själv, trodde aldrig att vi skulle hinna! Men nu återstår bara tentan och vi får se hur den går, men det är ju helt klart lättare att klara den om man får göra den :)

Allting bara flyter på, mamma har fått låna en minibuss så det ser ut som vi kommer upp till Umeå iaf :D Åhh jag längtar så jag sprincker!

F's operation gick bra, jag har varit lite orolig. Men imorgon får han komma hem.

Detta året blir som sagt bara bättre och bättre, och jag älskar det!

Dagens låt:
Ekoboys - Echo in my heart :)

Now you've got something to die for

Det va väldigt segt att komma upp ur sängen i morse. Men såfort jag kom utanför rummet va det inte lika kolsvart ute som det brukar vara när jag går upp tidigt. Det gjorde mig lite gladare.
Och när jag kollade lite nogare så såg jag att det regnade. Jag är nog en utav dom få som blir glad när det regnar ute. Det betyder ju att jag får ha mina fina gummistövlar! :D

En annan sak som måste nämnas är att jag är färdig med alla mina 10 labbar i matlab, och det känns underbart! Jag har bara provtentan imorron och sen får jag tenta på riktigt. Jag blev så glad! :)
På dessa 8 veckorna har vi lyckats bli godkända på en, förra veckan klarade vi 3, igår 2 och idag satte jag 4 st :)

Nu ska jag göra mig iordning till kören :)


Something right

Jag kan inte fatta hur länge en dag kan vara! Och ändå har jag hållt mig sysselsatt. Nu är det sängen som gäller, imorron är det skola (2 timmar) och kanske kommer det där jag har gått och längtat efter såå länge! :)

A moment like this

Tänk vilken skillnad det kan vara på ett ställe man inte har varit på på nästan 4 år! Denna gången va Grand så mkt roligare! Musiken va den bästa och folket kan jag väl inte klaga på heller! :)
Igår va Annica på besök. Jag vet inte hur länge sen vi träffades sist, men nåt som är säkert är att det va alldeles för länge sen. Vi åt pizza och skulle kolla på Se upp för dårarna som började kl 10.35. Kl 10.40 sov jag, när filmen va slut väckteAnnica mig så jag kunde gå ner och borsta tänderna. :) Nu är jag tillbaka i Lund och snart ska jag till skolan och ha sexetmys!

Dagens låt:
Chris Brown - With you


Den där cykeln..

Idag åkte vi hem till Anna och hade alternativ fettisdag. Vi åt semlor och efteråt sysselsatte vi oss med en massa kemiuppgifter. :) Det visade sig att jag tydligen kan se vissa av strukturerna framför mig utan att bygga dem med molekylbyggsatsen, och fick veta att det är en typisk manlig egenskap.
Men det är ungefär så långt min manliga sida sträcker sig, för när jag skulle cykla hem igen hade jag fått punka på cykeln. Jag gick tillbaka till skolan för att pumpa däcket i hopp om att kunna cykla hem innan luften försvann igen. 
Jag fick be om hjälp, trots att det va världens lättaste pump. :) Men luften pös ut lika snabbt som den hade kommit in och killen som hjälpte mig pumpa berättade att det antagligen berodde på ett stort hål på slangen. Så jag fick fortsätta gå. Jag gick och jag gick. Och tillslut kom jag förbi en cykelhandlare som kunde fixa en ny slang. Jag har varken tid eller ork för sånt själv just nu. Visst, jag har ett litet punkterings-kit men jag vet inte hur man ska använda det. (A) Jag får tillbaka cykeln på torsdag och tills dess är det buss som gäller :P

Dagens låt:
Fall Out Boy - The Patron Saint of Liars and Fakes

Opps, I did it again!

Plötsligt känns min haka så mkt längre och min näsa har blivit lite för stor.. Jag vill inte ens kolla mig i speglen idag, det räcker med att jag ser såret på handen.
Jag försov mig, men tog det endå rätt lugnt för att vara jag. När jag väl satte mig på cyklen tyckte jag att min cykelkorg va lite sne, men jag cyklade vidare. Jag hade kommit 100 m från huset när korgen bara ramlade av. Lite chockad cyklade jag in till kanten och gick tillbaka och hämtade min cykelkorg där min väska låg. Ryggsäcken hamnade på ryggen och korgen på styret. Men jag hade inte cyklat länge innan korgen va ivägen och vips så tappade jag balansen.
Nästa sekund låg jag på asfalten med blodsmak i munnen. Och som om det inte va nog så landade jag mitt i Lunds största vattenpöl! En vänlig dam kom springande med näsdukar och hjälpte mig upp. Varför är det alltid jag som ramlar? Fast denna gången va jag ju faktiskt nykter. :)
Jag hoppade skolan idag men Anna kommer sen och tar hand om mig. :)

Dagen låt:
Leona Lewis - Angel

Duktiga Desirée

Idag är jag stolt över mig själv! jag har varit riktigt effektiv, orkar inte rabbla upp allt jag har hunnit med, och det är antagligen inte nån som orkar läsa det heller, så ni får helt enkelt lita på mig. Fler sånna här dagar blir det absolut!
Nu ska jag lägga mig och kolla på Gossip girl som jag missade i tisdags :)

Work work

Igår, innan jag skulle gå och lägga mig, låg jag och tänkte på hur det ska bli att börja jobba igen. Jag försökte tänka mig kassan och komma ihåg vilka knappar man ska trycka på när. Tänk om jag har glömt allt? Jag har ju trots allt inte jobbat sen mellandagarna.
Det har ju varit skönt att vara ledig ett tag, ta igen lite i skolan och med kompisarna. Men jag har saknat det så himla mkt, och nu när vi ska till NY =D säger man ju inte nej till lite extra pengar! Nu får jag verkligen äta upp mina ord, den snara framtiden kommer med mycket jobb.

Och till alla som har missat det (inklusive jag) så är ni hjärtligt välkomna till Kappahl den 1:e mars, då det är Kappahls dag! :)

Stackars mig

Här sitter jag, alldeles ensam. Jag har siktet inställt på att gå ut ikväll. Men ingen verkar vilja detsamma. :( Jag skulle aldrig lämnat Lund, där finns alltid nåt att göra.
Jag orkar inte ens räkna alla nej jag har fått. Varför ska alla vara upptagna just ikväll? Kan dom inte vänta till nästa helg, när jag har nått att göra :)
Jaja, jag får väl sitta här och vara social med mamma och KÅ, för inte ens Louise ska vara hemma...

RSS 2.0