En felringning

Igår skulle jag ringa till Sebbe för att fråga om vi fick komma dit innan Lotus.. Jag tog mobilen och ringde nummret i telefonboken..

Killen i andra luren (svarar): (mumel)
Jag (trodde att det är Sebbe som svarade): Hej! Skulle du ha förfest idag?
Killen i andra luren: Ehh.. ja.
Jag: Har du plats för fyra till?
Killen i andra luren: Ehh.. ja.
Jag: Du hör inte vem det är va?
Killen i andra luren: Ehh.. nej
Jag: haha Det är Dessan!
Killen i andra luren: Du har nog ringt fel.

Jag skämms inte för mkt, men jag måste erkänna att det va lite pinsamt!

Skattjakt

Jag är Ipren, den intelligenta värktabletten..

image17
image18

Vi var bäst tjejer! <3

Fan, fan, fan!

Jag svär egentligen inte, men varför tar du alla snälla tanter ifrån mig!? ;(

Är jag vuxen nu?

Idag har jag gjort mitt livs första rabarberkräm, och jag kände mig så gammal när jag stod där och grejjade med allt, som farmor när hon stod och kokte rabarbern varje år, såfort de hade växt färdigt. Men den blev god, trots att jag inte änns tycker om rabarberkräm, men det var kanske bara för att jag hade gjort den själv. :P
Annars är min specialité spagetti och köttfärssås vilket jag också fick tillfälle att göra idag. Köttfärssåsen blev jättebra som vanligt, men spagettin (som ska vara det lättaste med maträtten) lyckades jag koka i 12 min istället för 5. Folk säger att mat som smälter i munnen är något positivt, men idag kunde jag inte hålla med om det. ^^,

Tiden som är kvar

Nu är det mindre än 3 veckor kvar i skolan, inte för att vi kommer ha lektioner i 3 hela veckor, men ändå.. Imorgon ska betygen vara satta och efter det har vi knappt några lektioner längre.
Tänk vad mkt roligt som kan få plats under 3 veckor, wiiee! Jag längtar riktigt mkt nu, speciell till klasscampingen!
 
USA är för långt borta! ♥

Tyck om mig?

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men hur jag än vrider och vänder på det, blir inget bättre om jag gråter.. Jag vill inte ha någons medkänsla och jag vill inte att du ska känna som jag känner bara för att jag vill det. Jag vill att du ska känna som jag gör för att du vill! Jag vill ha kärlek.. och dig, helst tillsammans, men hur långt ska man vara villig att gå för att få det man vill ha?

It's not my fault I fell for you, you tripped me!

image12

Ett trafikproblem

K. = förare
B. = passagerare


Vi är ute och åker bil och kommer till en stoppskylt vid en 90-väg. Det blir fritt från vänster, B. tror att K. ska svänga vänster.
B.: "Du kan ju köra nu, du kommer ändå in i en egen fil när du har svängt."
K.: "Nej jag ska köra rakt fram."
Det fortsätter komma bilar från höger, det kommer fler bilar från vänser. När vi har stått och väntat i några minuter och det äntligen blir fritt från båda sidor svänger K. vänster..

Jag fyller visst år idag :)

Och igår var en underbar kväll! Tack alla som var hos mig och tack för allt jag fick!
Hela dagen kände jag mig jättestressad men för ovanlighetens skull hade jag bra koll på allt. :) Klockan 6 kom dom första gästerna och sen droppade resten in under hela kvällen.. Det var riktigt mysigt ute i tältet!
Väl inne i stan blev planerna lite annorlunda jämfört med vad vi hade trott, kändes som om det var rätt mycket folk ute. Alla splittrades och vi tog taxi från stora torg till biljard, något som jag aldrig trodde jag skulle göra. Men blir man bjuden, så blir man! ;) Vi åkte hem rätt tidigt och sen har mobilen pipit mest hela natten. :D



Imorse vaknade jag och undrade om jag skulle få någon sång av familjen. Tillslut blev jag lite deppig eftersom ingen kom, så jag började kolla på bilderna sen gårdagen.. Och så plötsligt hörde jag steg i trappan och någon som viskade "Louise? Vakna!". Så jag la ifrån mig kameran och "somnade om". För första gången i mitt liv fick jag frukost på sängen. :D Mamma hade köpte bl.a. en stegräknare till mig, jag tog det som en pik! :D
Snart ska jag hem till pappa och fira! :D

Jag tycker om dig! ♥

Som ett litet barn..

på julafton. :)

Jag har inte kunnat sova i natt.. Somnade nog halv 12, 12 och vaknade igen halv 5 och kunde inte somna om.. Som tur var tvingade jag mig själv att sova en liten stund till. Jag vet inte vad det är med mig, jag har ju varit med om detta så många gånger, och jag trodde att jag började bli för gammal för att vara så nervös och upprymd för min egen födelsedag, men jag lär ju aldrig bli vuxen! :D
Det ska blir skoj ikväll, riktigt skoj! Jag längtar! ♥

Aktiv dag

Idag har jag varit väldigt aktiv och mer produktiv än vad jag har varit på länge. :) Imorse bakade jag en massa, ja, enda tills i eftermiddag faktiskt.. Jag tog slut på allt socker och nästan en full paket kakao. Resultatet blev fyra jättefina kladdekakor, och jag fick inte änns smaka. :P
Senare skulle Louise ut och prova sina nya inlines och jag skulle gå med henne. Hon gick ut i garaget för att leta efter handledsskydd och hittade ett par gamla inlines som av en händelse passade mig. Jag som inte har åkt inlines på flera år, ni kan ju tänka er hur det såg ut! :) Jag snublade över mina egna fötter och det gick väldigt sakta, men vi lyckades komma hem oskadda. ;D

ESC

Igår åkte tog vi oss ut i skogen för att hälsa på Johanna för att fortsätta vår tradition med att kolla på ESC tillsammans. :) Alla var där, tjejerna iaf! Jag hade det mysigt, trots att jag somnade medans folket röstade, fast Sofia såg till att jag inte missade Sveriges röster iaf.

Jag tycker att alla bidrag borde vara på engelska så man förstår vad dom sjunger, som vinnarlåten till exempel.. Den hade säkert ett jättebra budskap, med hur många var det som förstod texten?
Sveriges bidrag var ju hemskt, nu när jag väl hade lärt mig att tycka om låten (jag har aldrig tyckt om The Ark), så går dom och gör ett så dåligt framförande. Det var ju ingen power, jag trodde aldrig att Ola kunde vara så energilös..

En låt som jag tyckte var bra var iaf Finland, fast det var nog bara jag. :)
Och Ukrainas bidrag var ju det roligaste, den låten är ett måste på nästa fest!


image12


Jag längtar!

Jag längtar, jag längtar, jag längtar!
Bara fyra dagar kvar! :) Det kommer bli så skoj! ♥

True friendship lasts a lifetime!

Klockan 8 i morse ringde alarmet på min telefon.. trodde jag iaf. Tills jag förstod att jag var ledig och att det var någon som ringde. Det var Annica som skulle fråga om det va okej att ha på sig joggingbyxor i skolan. Vad var det för fråga? :D Och jag sov ju! :) Men som vanligt när någon väcker mig gick jag upp och åt frukost istället för att somna om. Dagen har inte tillbringats på nåt vettigt, trots att jag hade massor plannerat. :P
Nu har vi "kalas" igen och eftersom telefonen har ringt hela dagen (jag hatar telefonförsäljare!) så gjorde den inga undantag under maten heller.. Louise svarade och efter lite fnitter räckte hon telefonen och sa att det va Annica.. som frågade efter Macke. xD
Varför gör du alltid bort dig? Och varför är det så smittsamt? Utan dig hade mitt liv varit betydligt tråkigare! Jag älskar dig!

image10

Grattis Louise

En födelsedag avklarad, tre kvar! :) Det var precis som när vi var små, eller nästan iaf.. Alla var samlade, vi åt tårta, de sjöng för oss. Det va bara en sak som saknades, eller rättare sagt en person!
Men jag hade roligt, för första gången på länge kände den gamla goda samhörigheter och syskonkärleken igen! Det var precis som om det senaste året aldrig hade inträffat, och jag trivdes! Jag hoppas det förblir så för jag har faktiskt saknat det.

Jag hade fysikprov idag, det gick inte så bra, men jag hoppas på att Dick är på bra humör när han ska sätta betygen! :)

Jag är rörd!

"Dessan gillar kor,
och i Öllsjö hon bor.
Där står hennes gula bil,
som har gått flera tusen mil."


Årsboken har kommit och med den våra verser. Så här lyder min!
Efter mötet med vår projektarbeteshandledare började jag nästan gråta när jag läste vad mina klasskompisar har skrivit om mig. Jag älskar er, tack! ♥

Kattungar

Efter några veckors väntan har äntligen kattungarna kommit, eller alla utom en iaf. :) Jag körde ner till Åhus för att hälsa dom välkomna till världen och dom var så söta! Jag trodde att dom skulle vara alldeles nakna och äckliga men jag kan ärligt säga att jag aldrig har sett så söta katter innan, och jag är ju egentligen inte änns en kattmänniska! ;D


Sömn är bra!

Jag var ute igår och har sovit ungefär 4,5 timmar inatt men det var längesen jag var så här produktiv. Jag fick för mig att min garderob behövde städas (efter mammas tjat i ungefär en månad) och sen gick det bara utför.. Jag antar att jag blev lite väl überseriös. Men nu är där iordning iaf, får se hur länge det varar! :)

Just nu kanske det ploppar ut små kattungar från Kajsa, och jag är inte där! :( Det hade varit så skoj att vara med om! Men jag får väl se kissekatterna när dom har fått päls och blivit söta istället! :D

Nu ska jag gå och plugga lite fysik! :/ Men vi vet väl alla hur det kommer sluta! ;)


Jag har väl gått och blivit en bra människa

Nu har jag gjort (minst) 3 goda tjänster på mindre än 2 dagar, och ja, det är som dom säger, man känner sig nästan som en bättre människa! Inte för att jag tror att jag var så dålig innan..
Men på dessa 2 dagarna har jag hittat en "handväska" och lämnat in den (utan att röra nåt i den, men jag är väl för feg för det ändå :D), öppnat dörren för några killar på bussen som inte fattade att dom öppnar sig själva om man går lite närmare (vilken egentligen är vardagsmat) och stannat bussen åt en stressad gubbe som inte var stark (eller smart?) nog att trycka in knappen själv, han höll på att få panik och eftersom jag vet hur det känns fick han mitt medlidande. :P Kanske inte detta var särskilt modigt men det är iaf ett steg i rätt riktning! :)

Hittills tycker jag bara att jag har klagat på min helg eftersom temat har varit stress, men när jag tänker efter har den varit rätt bra ändå. Artmade igår var lika bra som vanlig, medelåldern var dock runt 15, 16 år.. :S Men det roligaste var när Love kom med kommentaren "Efter detta fortsätter vi med fest på Molesto.. förutsatt att ni är över 18"! haha eller var det när Jon tog av sig tröjan. ;) Efter det gick vi till biljard, spelade lite och träffade kändisar.. ;P
Idag åkte vi till Rinkaby för att förfesta innan 3:3, mycket trevligt måste jag säga! På bussen på väg in till stan träffade vi en massa andra, bl.a. Olof som kletade ner min nytvättade, vita jacka med röd och blå färg.. haha Mamma får tvätta imorron!
Väl inne i stan bestämmde vi oss att inte gå på 3:3 och stack till biljard istället. (Jag nämner inte varför eftersom det kan bli en aning pinsamt för en viss miss M.) Men vi log tydligen jättefint, för vi blev bjudna på biljardspelandet. :) Tack till dig som jobbade! :D

En uppenbarelse kom till mig! =)

Nu har jag bestämt mig, jag ska ha en tatuering! :) Jag har gått och funderat på det nu i flera månader och föreställt mig ett motiv jag ville ha. Och så idag när jag var inne på internet och kollade runt lite så bara var den där, nästan exakt så som jag har tänkt mig att den skulle vara! Nu är det enda som behövs är en tid och en plats där den ska sitta. Men jag tror ändå jag väntar tills hösten, jag måste ha lite tid på mig att samla till mig mod! ;D
Idag ringde Sofia och jag vsste precis vad hon skulle säga innan hon sa det.. Fall Out Boy-tröjorna har kommit och ändå det har bara gått lite mer än halva tiden av vad vi trodde vi skulle få vänta. Dom är så fina!

image6

Allt och inget

Nu sitter jag och myser i mitt rum med Fall Out Boy-musik (otippat?) och en massa värmeljus. -Me like- Jag försöker komma på vad jag ska fylla ut resterande 3 sidor i mitt psykologiarbete med. Men som vanligt har jag hittar något som är roligare att göra. :)
Idag har jag städat mitt rum vilket var väldigt akut vid det laget. Inte för att jag har några problem att ha det lite uppställt men alla som känner mig vet att jag skämms att visa upp mitt rum när det är bara det minsta uppställt. Och nu kommer den tiden då födelsedagar och studenten äger rum vilket betyder: en massa gäster!
Just det! Jag fyller snart år! =) Det hade jag nästan glömt, det är ju så mkt annat som händer i mitt liv nu och hur speciellt är det att fylla 19? Jag önskar mig iaf en digitalkamera, om någon undrar. ;D Och sen hittade jag min nya favvosida idag där jag kan tänka mig ett och annat, men som jag sa till Annica, när jag har blivit miljonär ska jag köpa allt jag vill ha där. ;) http://www.shock.se/ Tills dess får jag nog nöja mig med att drömma..

Varför?

Skit, skit, skit! Nu blev jag lite ledsen.. hela tiden har jag vetat om sanningen men ändå har jag blundat för den, du gav mig lite hopp, men till vilken nytta? Allt jag ville, var att få en chans, och jag var så nära, allt jag hade behövt göra var att ta rakt fram i rondellen, eller hade det varit så lätt?
Om det är meningen att det ska vara ni två är där inget jag kan göra. Lycka till!

Bortgjord

Okej, nu har jag gjort bort mig igen, och inte det vanliga som man skrattar bort.. Utan big time! Fast lite komiskt var det måste jag erkänna. :D
Att jag gör bort mig är kanske inte så ovanligt men detta slår nog allt! Och jag är så dum som inte utnyttjar situationen när jag väl har blivit upptäckt. Känns som om jag får höra om detta ett tag och jag väntar fortfarande på utskällningen som inte kommer. :)

RSS 2.0