2009's bästa sommarhit! :)


Underbara sol!

Idag har det varit underbart väder! När Louise kom hem från skolan tog vi på oss bekini och gick ut och la oss på en filt i trädgården. Där hade jag kunnat ligga hur länge som helst!
Grannens dotter hade 3 kompisar hemma. 4 tjejer i 8årsåldern, på en studsmatta, med hög musik kan göra mkt ljud ifrån sig!
Men när vi hade legat där på filten i kanke en halvtimme stängdes musiken av och det blev ovanligt tyst. Jag tittade genom den nästan obefintliga häcken som skiljer våra tomter åt och fick se grannens 11åriga son med sin kompis, stå och stirra på mig och Louise. :)

I wanna find a place where dreams can happen

I flera veckor nu har jag klagat på att det bara är fint väder när jag jobbar.. I morse när jag körde a till jobbet kände jag på mig att det faktiskt skulle bli rätt varmt idag, trots att jag va ledig. Men jag åkte hem, fixade med rummet och skulle bara lägga mig lite på sängen och slappa. Vips så hade jag sovit bort 4 timmar och det va eftermiddag. Men det blev en liten runda i skogen med mamma iaf! :)
Igår vi ute och åt, blev pasta på maritni. Det va nog den godaste pastan jag har ätit någonsin! Fast dom borde piffa till restaurangen lite och lära sig att städa ordentligt.
Innan vi åkte hem gick vi och våldgästade Mikaela och Emil för att kolla på deras nya lägenhet. Riktigt fin men lite tom kanske.
Halv 10 hade vi gått och lagt oss, det har jag inte gjort sen.. ja, jag vet inte när! :)

Like sunshine on a rainy day!

Nu är min dator bortlämnad igen, två personer har misslyckats, jag hoppas på tredje gången gillt! :)
Igår va jag duktig och cyklade till jobbet. Med dålig kondis och dåligt väder lyckades jag ha oturen att få motvind hela vägen in. Det va däremot lättare att cykla hem! :) Det finns ju en del att göra på jobbet, och det betyder att Dessan får jobba. Det blir jag glad av!
Idag ska jag till graven, har inte varit där på evigheter! Sen ska jag och m till hennes nya lägenhet. Spännande!
Nu måste jag äta lite frukost, C Ya!

Jag är kär!

Jag va på väg ut för att handla till min, Johanna och Mikaelas picknick i eftermiddag. Men vips va jag inne på youtube och lyssnade på Erik Hassle. Innan har jag bara hört Hurtful, men han sjunger ju precis sådana låtar som jag älskar! Och vilken röst, att han kan spela gitarr gör ju inte det hela värre! :)
Så förlåt A! :)


Happily never after

Mina käslor åker berg-o-dal-bana, jag kan inte bestämma mig för om jag ska vara arg eller ledsen, och framför allt på vem.. Jag vill bara att allt ska bli som det va i förgår, eller tillockmed igår middag. Då hade jag iaf kunnat säga nej i det där samtalet och inget utav detta hade hänt.
Men det är inte mitt fel, inte denna gången iaf!

I wanna scream "I love you" from the top of my lungs!

Igår åkte jag och Louise till stan på jakt efter en ny vårjacka till henne. Efter att ha kollar i sådär 5 affärer utan resultat gick vi till scorett där hon hittade nya converse istället. Hon intalade sig att om hon köpte dom så kan hon ju faktiskt ha förra årets vårjacka detta året också. :) Och så fick det bli!
Jag åkte vidare till åhus för att köpa korv och grillar till kvällens underhållning. I väntan på att klockan skulle bli 5 och alla andra dyka upp satt jag och a ute i solen och gottade oss. Lite fotboll blev det också, får nog träna lite på kickar så jag kan slå honom i klockan! :)
Klockan blev 5 och vi begav oss ner till stranden. Det va lite kallare än jag hade tänkt men alla hade tänkt på att ta med mkt kläder som tur va. Grill nr 1 gick att tända utan några större problem, men trots alla (5 tror jag) tändare, va det ingen som verkade funka ordentligt till grill nr 2. Vi kämpade och kämpade, och några snytpapper och kvitton senare va även den tänd. En mysig kväll med trevligt folk, vi kanske kan göra om det när det har blivit lite varmare? :)
Idag har jag varit hos tandläkaren, fortfarande inga hål vilket jag fick ovanligt mkt beröm för idag. Jag hann stanna och koppla av lite i ett solarie inne i stan, men så fort jag kom hem va det städning för hela slanten som gällde. Jag och Louise hade fått uppgift av mamma att städa hela huset, och duktig som Louise är va hon nästan färdig när jag kom hem. :) Jag fick iofs i gengälld ta hand om den enorma spindeln som satt i taket i finrummet. Det kallar jag syskonkärlek! ♥

RSS 2.0