Ett måste!

http://www.youtube.com/watch?v=GS9oKABWFOQ&mode=related&search=

Varför får aldrig jag till det så bra? ^__^


370 000 är ett bra nummer för en Lördag!

Ibland stämmer spådommar inte alls, men ikväll stämde dom äckligt bra. Tror att jag ska låta Mette spå mig lite oftare! :)

Reunion

Igår va det klassfest! Nej, inte med min nya klass, NV3a is the shit! ^__^
Somliga hade jag inte träffat på över en månad, och det va ännu längre sen jag träffade andra. Men det va som om det inte hade gått någon tid alls, precis som när vi gick i skolan. Och det va det som var så undebart!
Kvällen började i Åhus, jag måste bara säga att det va en himla god morotskaka! :) Enligt traditionerna tog vi kareoketaxi in till stan och som vanligt blev jag jättehes. x) Men jag hade roligt, trots ösregnet! ♥

         

     

Plugg

Jag valde bioteknik för att slippa läsa så mkt kemi. Nu sitter jag ändå här med min engelska kemibok på över 1000 sidor och ett häfte med uppgifter och jag fattar ingenting! Men jag vägrar ge upp, inte än iaf! Jag ska klara det om jag så ska sitta uppe hela natten! Har ju kaffe om det krisar. :)


Duktig flicka! :)

Jag har städat, och här är rent. Väldigt rent! Jag vågar knappt röra någonting nu så det håller sig fint. :) Idag är mitt humör lite bättre, jag va knappt trött efter skolan! Men sen har jag inte fått så mkt skolarbete gjort sen jag kom hem heller..
Nu ska jag gå och duscha och sen har jag en dejt med kudden! <3

Helgen

Min helg som var så bra planerad slutade i ett mindre misslyckande. Fram till lördagkväll ungefär kl 8 gick allt bra. Vi va på förfest hos en kille i kören, när vi väl hade hittat dit träffade vi en massa nytt folk och spelade kortspel (som vanligt). Men eftersom det va nya människor var det också ett nytt spel. Men det har iofs ingen betydelse eftersom det går ut på samma sak. x) Alla lärde sig snabbt mitt namn och tilslut fick jag ta en paus för att det inte skulle bli för mkt. :)
På inflyttningsfesten var det mkt folk, lite för mkt. Det blev strömavbrott och resten vill jag helst bara förtränga. Cyklade hem och somnade rätt tidigt. Attans att jag inte vaknar av min meddelandesignal säger jag bara!
Idag var det menat att vi skulle till skolan och göra arbete. Men hälften av gruppen kom inte och det hade hänt alldeles för mkt i helgen för att vi skulle kunna koncentrera oss på skolarbete.
Och det som jag hade sett fram emot mest ställdes in, jag som hade förberett och allt. Jag satsade istället på mitt enda säkra kort, att Ida och Malin skulle komma och hälsa på. Men det visade sig också att det inte skulle hända.
Istället ställde jag mig och lagade mat, så nu har jag mat för ungefär en veckan frammåt. :D Rätt skönt eftersom jag slutar 6 de flesta dagarna denna veckan, då är man inte så sugen på att ställa sig och laga mat när man kommer hem.

Det blir bara bättre och bättre!

Det finns så mkt jag längtar till just nu! Fast överst på listan står nog nästa fredag, då ska jag äntligen få träffa alla igen! Ingen kan förstå hur mkt jag saknar NV3a! Synd bara att inte Mikaela kan komma hem en helg och umgås med oss!
Nu är det mesta fixat iaf, för en gångs skull är vi inte ute i sista minuten! Hoppas bara alla håller sig till detta nu. :)

image48

Rödvin som flyger genom luften

"Har några dead-lines på fredag så mycket till val finns det inte :( men men, man ska tänka positivt man lär sig något :)"

För andra har antagligen denna meningen ingen betydelse, men hur kan det då komma sig att jag jag blev så glad när jag läste den? :)


Min sångbok är bortsupen

Ja det är sant, jag kan inte hitta den någonstans! Inte änns i K-sektionens insamling där man brukar hitta sina sångböcker efter en sittning. Tur att jag skrev in namn, klass och telefonnummer i sista minut, nu är det bara att hoppas på att någon vänlig själ hittar den och lämnar tillbaka den igen.

Jag är trött, det blev sent igår, men jag ska inte klaga för det var trevligt! :)

En (nästan) helt vanlig dag

Åter igen flyter jag runt på mitt rosa moln. Jag kom på mig själv idag att sitta och le på en föreläsningen, och det berodde inte på att föreläsaren var rolig. :) Tänk vad ett litet sms kan göra!
Gårdagen gick ut på att sitta och vänta vid den stäntigt tysta telefonen. Jag orkade inte så mkt annat eftersom jag bara sovit sådär 4 timmar på natten, eller rättare sagt på morgonen. :)
Idag slog det mig att vi har tentor om 3 veckor, kanske dags att bli lite seriösare. x)


En underbar kväll!

Just när man slutar leta så hittar man det! Håll tummarna för att det kommer fortsätta bra! <3

Jag är inte ensam! :)

Kören på LTH sjunger jättebra, eller iaf tycker jag det! Sittningarna består bl.a. av en massa sång, men ikväll har jag fått veta att även körmedlemmar sjunger falskt ibland. Och inte berodde det på att dom va nervösa! x)

Det är Fredag!

Äntligen helg! Den är välbehövd och jag känner att jag kommer få jätteskoj. Visst vädret hade kunnat vara bättre men vad gör det? Jag har fått mitt csn, jag är bäst på att var ute i sista minuten! Och min budget denna månaden ser bra ut, kanske jag har råd att åka till NY ändå! :P
Om 2 timmar ska jag in till stan och kolla på spex, ska bli riktigt skoj! Och efter det bär det av till skolan för fest med kören. :) Ja, det är sant, jag kom med! Tydligen tar dom in vem som helst. xD
Imorgon är det nollegasque, då får jag använda min nya klänning :D

Jag beklagar mig

Jag sitter här med mina kemiuppgifter och jag funderar om man kan få minuspoäng. Jag hoppas verkligen inte det för isf ligger jag nog i riskzonen! Tur att det är en gruppuppgift så vi kan hjälpas åt.
Och vad gäller alla andra ämnen så ligger jag efter där också, känns som om man inte har tillräckligt med tid att plugga på. I måndags slutade jag kl 6 och igår 5. Och sen är det beräknat att man ska ha minst 4 timmar självstudier om dagen. Men när ska man ha tid att sova då!? För jag känner att jag sover alldeles för lite och jag känner att mitt humör är i botten hela tiden. Usch det va inte såhär jag ville ha det. Men jag vägrar ge upp! Jag ska klara detta! Men det är så jobbigt när man inte direkt har någon att snacka med. Visst jag har ju vänner här också, men vi har kännt varandra i knappt en månad nu.. Det tar tid att komma nära en person. Jag saknar alla där hemma, alla vänner och gemenskapen!

Hoppas jag lyckas slappna av i helgen, har ju trots allt unnat mig en helg ledigt från jobbet för att gå på spex och nolleguask (sittning när vi nollor blir ettor). :)

Nu ska jag iväg och se om sjunga kör är något för mig. :)

Otursdag

När jag hoppade ut sängen imorse hade jag ingen aning om vad som väntade. Jag märkte inte ens att det regnade ute! Men när det var dags att cykla till skolan var det bara att ta på sig regnstället. När jag kom till min första föreläsning var allt blött, det hade till ock med regnat in i väskan. Jag brydde mig inte om att ta av regnbyxorna eftersom jag skulle cykla vidare till nästa hus efter föreläsningen. Jag började frysa men brydde mig inte så mkt om det. När jag väl tog av mig regnbyxorna kände jag hur mkt jag frös. Och jag har inte lyckats få upp värmen på hela dagen.
I "matsalen" fanns inga lediga bord kvar så vi fick sitta tillsammans med några utbytesstudenter, det tog lite tid innan vi fattade att dom inte kunde svenska. :)
Vi hade världens tråkigaste labb som inte gav någonting! Men som tur är så är jag med i den bästa labbgruppen så vi gjorde det lite roligare iaf.
När jag väl slutade skolan och fick åka hem (ungefär kl 18) var jag så hungrig och trött att jag inte kunde tänka längre. Jag åkte hem och började med maten. När kycklingen var färdigstekt kom jag på att jag hade glömt sätta på riset, så jag fick gott vänta i några minuter till. Jag fixade salladen så länge, det hade funkat jättebra, bara den inte hade varit halvt frusen. :/
Men det värsta var ändå när jag skulle ner i frysen och ta upp mat till morgondagen och upptäckte att mina två andra kycklingfiléer var borta. Jag gick till mina rumskompisar och frågade vem som hade tagit min kyckling. Det va menat på skämt från början för jag va nästan säker på att den låg där någonstans i frysen, det va bara jag som inte hittade den som vanligt. Men då fick Malin ett skyldigt ansiktsuttryck och erkände att det antagligen hade varit hon som tagit den (dom satt och åt kycklingen då). Vi snackade lite om det och kom fram till att det var min kyckling dom satt och åt. Hon lovade att köpa nya kycklingfiléer till mig, men det är ju inte samma sak. Jag som skulle ha kycklingsallad till mat imorron. :( Aja det finns inget att göra åt det!
Nu ligger jag i sängen och väntar på att denna dagen ska ta slut. Hoppas morgondagen blir bättre, mkt bättre!


Har jag kommit till familjen ...?

I fredags ringde en gammal gubbe till min mobil. Han ville hem till familjen nånting.. Konstigt tyckte jag, då ringer man väl inte ett mobilnummer? Men jag sa att då hade han nog kommit fel och istället för att få ett "Ursäkta mig." så sa han "Nej men det gör inget!" Vi sa hejdå och la på.
Fem sekunder senare ringde det igen och precis som innan hade det varit skyddat nr. Jag gav telefonen till Kjellåke som förklarade för mannen att det inte var rätt nummer han ringde till, vi fick veta att han hade slagit fel på sista siffran i telefonnummret (han skulle tydligen till ett mobilnummer ändå), jag har en 2a och han skulle slå en 6a. Jag menar hur svårt kan det vara? Tydligen väldigt svårt för han ringde en tredje gång den kvällen, jag vet inte om han slutade försöka efter det eller om han verkligen kom rätt. Men vi började ju misstänka att det var en busringare, man vet ju inte vad man ska tro.
Igår ringde han iaf igen och då började det bli irriterande (obehagligt har det varit sen andra samtalet) så jag svarade argt "Nej det har du inte!" när han frågade om han hade kommit till familjen igen.
Idag på labben ringde telefonen och jag kunde ju inte svara men såg att det var skyddat nr så jag kan nästan sätta min högra hand på att det var han igen. Ochmkt riktigt fick jag ett samtal nu ikväll också, och nu sa jag ifrån! Jag bad honom att inte ringa mig igen och då förnekade han att han hade ringt mig innan.. skum typ!

Dagens låt:
Sean Kingston
Beautiful Girls

Ute på min balkong

Jag såg en stjärna falla igår och jag önskade mig något! :)

En kväll på kyrkogården

Jag körde för att hälsa på farmor. Fast egentligen känns det som hon är och hälsar på mig hela tiden, men det är skönt att ha ett ställe att åka till. Som ni kanske förstår åkte jag till kyrkogården, och eftersom mina planer blev lite försenade hann det bli mörkt innan jag kom dit.
Den gamla Desirée hade aldrig ens vågat gå innanför grindarna, men nu känns det så fridfullt att tända ett ljus och bara sätta sig därinne och tänka. I dammen fanns ett litet frigolithjärta med stora röda rosor på, det var så enkelt men ändå så fint! Att jag inte har tänkt på det? Det känns fortfarande inte verkligt, tänk att det snart har gått ett år!

10 timmar i skolan

Ja, jag gillar skolan, därför stannar jag där 6 timmar mer än vad jag behöver. >_<
Matteövningen och föreläsningen gick jättelångsamt idag och jag höll på att somna ett tag. Men när jag väl fick lite mat i magen och blev lite piggare så började hjärncellerna komma igång igen, sakta men säker. :)
Vi hade tre kemiuppgifter att räkna, efter 5 timmars aktivt arbete började vi bli hungriga och trötta, vilket märktes på vårat humör. Jens informerade oss om några ord som fanns i T9, ord som jag inte visste fanns. Vi satt och skrattade i flera minuter. :) 
Vi lärde oss något nytt idag: Om du inte kan en uppgift, fråga en annan grupp om hjälp, för äldre elever är värdelösa på kurser som dom inte läser längre! xD

Dagens låt:
Justin Timberlake -Lovestoned

What's love?

Jag satt där på stationen och väntade på tåget , så kom jag plötsligt att tänka på första gången vi sågs, precis på den platsen. På den tiden var det kärlek och allt var så bra, idag kände jag ingenting. Tror att våra definitioner av kärlek är olika nu. Men det känns bra att vi fortfarande kan vara vänner iaf!

Om en halvtimme har Mikaela kommit fram, jag vill också till New York! Men jag och Sofia åker snart och hälsar på! Eller hur? ;)

Karta

image44

Tänk om det kunde varit de här avstånden i verkligheten! <3 

Moralsnack x)

[ D e s s a n ] säger:

  jag skulle vara så duktig och göra min kemi och matte idag

[ D e s s a n ] säger:

  men se hur bra det gick :P

\,,/ Robert \,,/ säger:

  du har juh haft hela dan på dig att plugga :@

[ D e s s a n ] säger:

  jag gick i skolan till 5

\,,/ Robert \,,/ säger:

  6,7,8,

[ D e s s a n ] säger:

  och sen har jag sagt hejdå til Mikaela, det tog lite tid

\,,/ Robert \,,/ säger:

  7,8

[ D e s s a n ] säger:

  jag rakade benen :P

\,,/ Robert \,,/ säger:

  JA...Å SE..NU ÄR KLOCKAN 8

Jag kan ju inte hjälpa att det finns så mkt annat att göra när jag ska göra
skolarbete. (A)


Dejt med kemiboken

Jag sitter här och pluggar nomenklatur, konstigt nog är jag inte det minsta uttråkad eller ledsen över att jag inte förstår vadjag försöker lära mig, för det gör jag! Det enda som är jobbigt är jag var så säker på att jag kunde det i torsdags. Vad gick fel? Och varför? Men det har ingen betydelse nu, imorron ska jag klara det, och det kommer gå som ett rinnande vatten. Bioteknik är min grej och dessa 5 åren kommer bli jättebra känner jag på mig. <3

Till Mikaela

Vi satt där på trappan och tårarna kom. Tänk att vi inte kommer ses på ett år nu. Du får inte åka, jag saknar dig redan! ♥

RSS 2.0