En tabbe som inte(?) kommer upprepas

Jag har vissar morgonrutiner när jag går i skolan och andra när jag jobbar. När jag ska till jobbet duschar jag alltid på morgonen, vilket jag aldrig orkar när jag går i skolan. (Nej jag hoppar inte över duschen, jag väntar bara till kvällen ^^,)
Imorse gick jag upp lika tidigt som jag alltid gör när jag börjar jobba kl 10, men eftersom jag jobbade hela dagen igår och jag hade sovit dåligt inatt va jag trött och bestämde mig för att hoppa över duschen på morgonen. Istället tog jag det lugnt och hann tillockmed att titta lite på tv innan jag gick. Jag kom till busshållplatsen i tid och kollade på tidtabellen så där verkligen skulle gå en buss, inte ens då förstod jag..
Det va först när jag va halvvägs inne i stan som jag började undra va klockan egentligen var. Jag tog upp mobilen, klockan visade 10.03 Jag skulle börjat 09.55 och började få panik. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra men tillslut samlade jag mig och ringde till jobbet.

"Vi undrade var du hade tagit vägen, för du skulle ju jobba idag.." Vi skämtade om det och jag förklarade att jag hade tänkt helt fel med tiden, tur att jag har en så förstående chef!

Och en sak till, jag har en nyårsklänning! :D

Dagens låt:
Colbie Caillat - Bubbly


30 min

Nu är det inte långt kvar, jag har ställt ut gröten till tomten och julklapparna ropar mitt namn!

God jul alla! ♥

image65

Don't forget about us

Förr va det vi tre som gällde, vi va dom tre muskitörerna som ingen eller inget kunde komma imellan. Visst vi kunde bli irriterade på varandra också men inget kan få mig att sluta älska er.
Nu är vi bara två kvar. Och då är det väl meningen att dom som är kvar ska komma närmare varanda! Eller? Varför drar du dig då längre och längre bort? Jag saknar dig, jag saknar tiden det va vi tre, jag vill bara åka hem till dig och sitta och snacka eller vad som helst! Men du ringer inte längre, bjuder inte hem mig, ibland undrar jag om du ens kommer ihåg att iaf jag finns kvar.. ♥

Keep your drink, just give me the money

Pink - U & Ur hand spelas just nu och jag får sånna minnen. :)
Nu har jag jullov och snart kommer Hillevi och hjälper mig med Emilys present. Tentan gick inte bra så jag är lite deppig. Men det kommer antagligen vara glömt tlls i kväll! ♥

En dag kvar till jullov! =D

Imorgon är dagen då våra kunskaper i linjär algebra ska prövas, varje gång jag tänkter på det hör jag bara Blennes röst i mitt huvud: "Aljabr" :) Mina kunskaper är tyvärr inte så stora som dom borde vara. Men vi får se imorron, kanske jag har tur, för enligt de äldre eleverna är ju det den största anledningen till att man klarar tentan. x)
Jag kollade precis på mitt bildspel, vad har hänt!? Visst jag kan förstå att det är jobbigt att hålla kontakten när de flesta har flyttat till andra städer, men skärpning! (det gäller mig också)
Det komiska är ju ändå att de enda som jag har haft regelbunden kontakt med sen jag flyttade, är dom som bor längt bort. Okej, det är väl lite mitt fel också! (A) Men jag är faktiskt hemma nästan varje helg och jag hoppas verkligen att det blir bättring nu till jullovet! För jag saknar er! ♥

image64

Tentaplugg

Just nu sitter jag i skolan och väntar på att få cykla till träningen. Detta har nog varit den drygaste dagen på länge! Har suttit i skolan och pluggat sen i förmiddags och jag är så trött i huvudet. Känner egentligen inte alls för att träna, jag vill bara hem och sova. Men jag tvingar mig själv, det är bra för mig!
Julgodiset är fortfarande inte slut, inte kunde vi veta att vi gjorde så mkt! Och istället för att asa hem det ikväll och tillbaka imorronbitti igen har vi gömt det någonstans på skolan. Imorron ska vi leka fågel, fisk eller mittimellan med Nina! =D

A wonderful feeling!

Detta är fel! Jag får inte känna så som jag känner, det går inte!
Än en gång lever jag i min drömvärld, men denna gången har jag en helt annan känsla. Men det konstigaste är att jag känner mig lyckligare än någonsin! Jag vill aldrig komma tillbaka till verkligheten igen, åhh vad jag älskar att drömma! ♥


En trevlig julhälsning :)


Jag ääälskar julen!

Nu är det December och därmed officiellt jul. :) Det va verkligen jobbigt att åka ifrån Kristianstad idag, hem till städning, plugg och uppförsbackar. Jag vill vara hemma!
På lördag ska vi väcka tomtarna så nästa vecka kommer det kännas ännu jobbigare! Men det bästa är att sen är det bara en vecka kvar!

Förutom att klaga en massa (vilket egentligen va meningen med detta inlägget) så vill jag även önska Sofia lycka till imorron. Du kommer klara dig galant! ♥
Och innan vi vet ordet av så är vi hemma i lilla Ö igen båda två! :)

RSS 2.0