Host host

Nu sitter jag hemma hos Andreas med världens ömmaste hals. Försöker lindra den med lite honungste och kladdkaka. Kladdkaka som Andreas har bakat. Den är riktigt god! Han är duktig, min pojkvän! :)

Stackars mig!

Ibland känner jag mig som värsta relationsrådgivaren.. Men vem hjälper mig med mina problem? Just nu behöver jag ha en ny dator, uppsöka en tandläkare och klippa min lugg!

Jag har i princip varit ovän med min dator sen jag fick den för snart 3 år sen, och den har varit inne på reperation ett antal gånger. Men har det blivit bättre? Jag tror inte det! Men nu är det så att det är lite svårt att veta vad man ska titta efter om man inte kan någon sorts datorspråk. Ramminne, vad är det? Så är det någon som känner för att skriva en "Datorspråk för dummies" så kan väl han eller hon höra av sig till mig! :) En sak är säker iaf, ingen acer denna gången!

I ungefär en vecka har jag haft ont i käken, jag trodde att jag hade sträckt den vid en gäspning eller nåt liknande och att det isf skulle gå över. Nu har det gått en vecka och jag tycker att det gör mer och mer ont. Idag kom jag på att det kanske inte va käken jag hade ont i utan en tand. Olyckligtvis har jag visdomstanden precis på det stället jag har ont. Och visdomständer som är "kända" för att ställa till problem! Attans också! Snälla låt det inte vara inflammation, och snälla låt det gå över av sig själv, för jag vill inte dra ut den och se ut som min syster såg ut när hon drog ut sina till tandställningen. Jag vill inte gå omkring och ha två stora bulkinder! Men jag vill inte ha ont!

Och just det, idag hade jag en liten föreläsning för min bror hur viktigt det är för honom att dricka mkt nu när han är magsjuk, då sa han bara "Javisstja, du är ju doktor nu!" :)


Syjunta

Jag har börjat sticka igen, mobilstrumpor. Och snabbt går det, helst ska dom vara färdiga samma dag! Jag hade glömt hur roligt jag tyckte det va! :) Jag kanske ska börja ta betalt för dom! :) Om någon är intresserad av en, så får ni gärna höra av er! :)
Igår va jag äntligen hemma hos farfar, förutom den där gången, när jag hängde med pappa för kanske en eller två månader sen, tror jag det va iaf ett halvår sen jag senast va där. Det är lite tråkigt faktiskt, jag som alltid va där när jag va liten!
Jag skulle vara duktig och ta med mig fika iaf, och tänkte vem tycker inte om chokladbollar? Tydligen farfar och Britt.. Britt är ju alltid så himla nyttig så hon kan jag förstå, men farfar ville inte ens spara sin, så han skickade deras två chokladbollar med hem igen. Så mkt för den gesten! :)
Idag är sista lediga dagen från skolan, 4 dagar utan att ens behöva tänka på nåt som har med skolan att göra. Det har varit underbart! Fast idag ska jag jobba, så helt ledig är jag ju inte! Men innan jobbet blir det lunch med Sofie, det tycker vi om! :)

Just det, pappa ringde igår. Han och Lotta vill bjuda alla oss barn på en 3 veckors resa till Thiland nästa vinter. Hur härligt är inte det!? :D

RSS 2.0