En härlig fredag!

Om 4 timmar är denna mardrömskursen äntligen över! Det är lite svårt att komma ihåg livet man hade innan plugget när dygnets alla vakna timmar är fullbokade med plugg, plugg, plugg.
Men det lönar sig iaf, för jag blev godkänd på min anatomi och fysiologitenta! :) Fy fasiken vad duktig jag är! Okej jag hade kunnat klara den första gången, men det hade ju inte varit någon utmaning! :)
Jag har också fått veta var jag ska spendera min första praktik, det blev som tur var kristianstad. :) Ska hålla till på någon medicinavdelning, men eftersom jag inte har så bra koll vet jag inte vad det innebär. Men det blir säkert jätteroligt! :)
Nu ska jag bege mig till skolan, och sen blir det jobb direkt efter! Duktiga jag!

Oliiidligt spännande!

Helgen har varit underbar, som vanligt! I fredags åkte jag och Andreas till badhuset och simmade lite. 60 spänn för en engångsbiljett är rena rånet btw! När vi kom hem hjälpte han mig att plugga in "glosorna" till min tenta. Jag undrar varför han inte har hjälpt mig innan.. För han kom på jättebra minnesregler! Som äggledare till exempel, spelande utter - tuba uterina. :)
Efter tentan i lördags skulle jag träffa Sofia och Nic, men så blev det inte.. så jag åkte direkt till åhus, Danne skulle firas, sådär lagom, en månad för sent. Jag och Andreas åkte in till stan för att äta vår försenade alla hjärtansdags-middag. Förutom att martini, som vi planerade att gå på, inte hade öppnat än så blev det rätt lyckat ändå! :)

Nu sitter jag här, ska snart göra iordning mig för skolan. Och allt jag vill veta är hur det gick på min tenta.. Annelie brukar iofs rätta ganska snabbt, men jag vill ju veta nu! Jag hoppas listorna kommer upp idag eller senast imorgon! :)


Vem behöver gymkort när man kan skotta snö?

Igår va en bra dag, en väldigt bra dag om jag får säga det! Den första gången på evigheter som jag inte va trött eller kännde mig utmattad. Idag kom verkligheten ifatt mig igen, imorgon är det omtenta..
Snart ska jag åka in till stan och simma med Andreas. ♥ För att ens få se bilen va jag tvungen att skotta uppfarten och sopa bilen, det ska jag säga, va inte roligt! Var kommer all snö ifrån!?
Skottningen tillsammans med simningen kommer ge mig min motion idag! :)
Nu ska jag plugga lite till, håll tummarna för mig imorgon!

Varför har inte dygnet fler timmar?

Jag är trött och stressad. Fast mest trött, för jag orkar inte med allt skolarbete längre. Mitt skrivbord ser ut som tredje världskriget och jag bryr mig inte ens! Jag skickade precis in en uppgift som skulle varit färdig i måndags.. Men med i princip fulla dagar i skolan, ett vetenskapligt paper att skriva (på alldeles för kort tid) och en omtenta i helgen så finns det inte så mkt man kan göra åt saken.
Ikväll måste jag verkligen gå och lägga mig i tid, annars kommer jag somna i skolan imorgon! Och det hade inte varit så bra eftersom vi har seminarie. :)
Jag längtar tills fredag då jag äntligen får träffa Andreas, lördag när jag har skrivit min tenta och ska fika med Sofia och Nic, men mest av allt till fredag nästa vecka, för då är denna mardrömskursen äntligen över!

RSS 2.0