Asher Book - Try

Kan man annat än älska den? :)


Turn darkness into light

Idag har jag kommit fram till att core nog inte är nåt för mig. :) Josefin ville prova andra pass än bara vanlig gympa, så jag föreslog att vi kunde gå på core idag. Någon gång för längesen (när vi gjorde projektarbetet) gick jag och Sofia på ett pass eller två, men jag kan inte komma ihåg att det va såhär jobbigt. Men det är kanske som att föda barn, man förtränger känslan eftersom den inte är så rolig, eller kanske det beror på att jag inte är så vältränad? :) Jag håller mig nog till medelgympa, spinning och afro! :)

I skolan idag har vi börjat sticka varandra, iofs bara i fingrarna. Men det är skönt att ha lite praktisk undervisning, speciellt när vi har så mkt teoretiskt som vi har nu.. Så nu är jag öm i ring- och långfingret, Karro har en liten sadist i sig :) Nu vet jag iaf att jag har normalt hemoglobin- och glukosvärde.

Imorgon blir det jobb för hela slanten!

Minihelg

Nu sitter jag hemma hos min älskade Andreas, det är så härligt att vara ledig och inte känna tvång att jag måste göra nåt. Skolarbetet är färdigt och vi kunde ta lite sovmorgon. :) Fast vädret hade ju kunnat vara bättre!
Det blev ingen träning igår, vi bestämde oss för att gå på bio istället, hade blivit lite stressigt att hinna med allt.. Och sen ringde en kille från lund som ville köpa några matteböcker. Lite klirr i kassan tackar man ju aldrig nej till som student! :)
En typisk Dessan-film, tur att jag har världens bästa pojkvän som ville hänga med, fast han blev ju iofs bjuden så vad skulle han säga? ;)
Nu måste jag hitta på nåt, jag blir galen av att bara sitta här!
C U later!

Lite självdiciplin kan man tydligen hitta, om man letar tillräckligt :)

Nu är jag äntligen färdig med torsdagens seminarieuppgifter och kan umgås med min kära pojkvän ikväll och imorgon utan att ha dåligt samvete. Jag som alltid är ute i sista minuten annars! Gissa om jag är stolt över mig själv!?
Snart väntar skolan, idag ska vi lära oss ta hand om patient i säng och bl.a. sätta bäcken.. Det kan bli rätt underhållande :) Sen väntar ett pass på friskis, som är mkt välbehövligt!

One thousand sparkling stars

Hela jag är full med glitter! Så fort jag rör mig eller ens andas så synd det, på mina kläder, armar och tillockmed i ansiktet.
Jag skulle vara duktig och hjälpa till med städningen på jobbet, trots att jag stod i kassan, så jag gav mig på en hög med tröjor som alla andra verkade missa.. Fast nu såhär i efterhand undrar jag om mina arbetskamrater undvek dom. För det första va tröjorna omöjliga att vika och för det andra så fällde dom glitter överallt, och då menar jag överallt! Men jag överlevde som tur va denna hemska händelse och kom hem idag också! :)
När jag kom till jobbet i morse visste inte ens mina jobbarkompisar att jag skulle jobba idag. Jag har pratat med chefen flera gånger om mina tider och han visste att jag skulle jobba idag, men hade tydligen "glömt" att skriva upp mig på det gemensamma schemat och själv hade han gått på semester. Det komiska va att vi hade en sjukskrivning idag, så dom fick ringa in Madde. Madde kom klockan 1, samtidigt som mig! Så vi va två pers som jobbade för en sjukskriven person. Men som tur va fanns det att göra och vi fick stanna kvar båda två. :)
Nu ska jag försöka skriva lite till på mina seminarieuppgifter, så jag slipper sitta med det imorgonkväll och på onsdag när jag hade tänkt umgås med Andreas. Självstudier är härligt! :D

Nytt försök

Jag antar att de flesta, däribland även jag, har gett upp hoppet om min blogg. Men jag tänkte såhär ett halvår senare försöka göra ett nytt försök att återuppliva den.
Det har hänt en del sen jag skrev sist.. Jag har börjat plugga igen, denna gången till sjuksköterska och jag trivs som fisken i vattnet. Denna veckan ska vi börja sticka varandra, det gillar vi! :)
Helgen har varit full med födelsedagar där det har bjudits på alldeles för mkt gott. :) Så nu har jag planerat in en massa träning i veckan för att komma tillbaka på rätt spår igen.
Nu ska jag gå och fortsätta plugga på hormoner och nervsystem innan jag ska till jobbet! :)

RSS 2.0