Gå aldrig på tågstationen ensam!

Jag skulle överraska Lousie med att komma och hämta henne på stationen. När jag hade parkerat bilen och börjat gå mot tåget såg jag en kvinna stå och röka lite längre bort. Plötsligt hörde jag någon som kom springande och flåsande bakom mig, jag blev rädd och ökade takten men hörde bara att han kom närmare och närmnare. Plötsligt hade jag kommit fram till kvinnan och jag kunde svära på att mannen bakom mig snart skulle rycka bort mig och våldta mig eller nåt. Jag frågade kvinnan om jag fick stå med henne och hon såg väl rädslan i mina ögon och svarade ja.
Efter några varv på stationen hade vi blivit av med mannen (som tydligen precis hade blivit släpt från fyllecellen) och vi började snacka. Hon var riktigt trevlig, det borde finnas fler sånna människor! ♥
Tåget kom och jag och Louise åkte hem.

Dagens favoritcitat:
L: "... då kan vi leka."
D: "Du och jag?"
L: "Hallå! Om det finns en söt, liten kille med en utslagen tand i Hässleholm och det finns en tjej med alla tänderna kvar, vem hade du valt att leka med?"

Som en stjärna på himlen!

Ibland när jag bara vill vara för mig själv går jag ut och sätter mig på balkongen, mysigast är det på natten när det är mörkt och tyst ute. Ingen som stör och bara en massa tid att tänka igenom allt. I love it!
Idag har jag suttit på min balkong, inte för att det är så mkt annat som stör mig inomhus men det är så mysigt! Jag tittade upp mot himlen och där var en ensam stjärna som lyste, den måste känna sig ensam.

image40

Nya vanor

Nu har jag gått blivit seriös, fått lite självdiciplin, jag börjar bli vuxen! :)
Imorse ringde klockan efter ungefär 5 timmars sömn. Två timmar senare satt jag och syster på tåget till Lund. Medans min resekompis tog igen några timmars förlorad sömn satt jag och var duktig och fixade gamla kemiböcker, repetion är bra!
Väl nere i Lund var det förvånansvärt lätt att hitta dit jag ville och nu känner jag att jag vill inget annat än att flytta dit och börja plugga. Men för att flytta måste man söka bostad. Och eftersom af-bostäders hemsida inte ville som jag ville, gick vi för att få lite hjälp med det. När jag kom hem satte jag mig framför datorn och började söka. Nu känner jag mig så duktig att jag förtjänar nånting bra, en kycklingsallad hade inte suttit fel! ;)

Jag kan om jag vill!

Nu har jag klarat av en vecka med min lilla utmaning och än så länge går det jättebra tycker jag. :) Jag är förvånad själv och jag hoppas att alla kommer ta mig på allvar denna gången. :P

Synsk?

Jag har den pirriga känslan av att jag längtar efter något, men jag kan inte komma på vad det är.. Jag älskar denna känslan men det är lite jobbigt när man inte kan sätta fingret på vad det är. Har jag glömt nåt viktigt eller kankse jag kan se in i framtiden? xD Jag hoppas iaf att jag snart kommer på vad det är jag längtar efter och att det är nåt riktigt skoj! :)

Lovely!

Jag är trött, det har varit en lång dag.. Men överraskande lugn för att vara en långlördag mitt i rean. :)
Har precis suttit och läst igenom alla mina lunarbloggar, jag skrattade och grät,  mindes och förträngde. Tänk vad mkt man upplever under en livstid! Jag kan ärligt säga att mitt bästa val i livet någonsin har varit mitt gymnasieval. Jag vågar inte änns tänka hur mitt liv hade sett ut om jag hade valt t.ex. Barn och Fritid istället. Men nu behöver jag inte veta och det är jag glad för, för dessa tre åren har varit underbara! ♥

image39

Imorgon ska jag inte tänka på någon annan än mig själv. Det förtjänar jag!

It's not about the number of breaths you take,
it's about the moments that take your breath.

Otursdag

Det är konstigt vad otur kan smitta lätt. Jag misstänker att jag fick min från Mette, som i sin tur hade fått sin från sin mamma.
Idag hann jag iaf med min buss, och på hållplatsen efter hoppade Mette på. Halvvägs inne i stan stängde busschaffören av bussen, den hade gått sönder och det skulle tydligen komma en ny buss en kvart senare. En kvart senare skulle vi börja jobba, så det var bara att börja gå. Vi gick och gick, hela veckan har det regnat men nej inte idag, idag var det sol och värme. Och naturligtvis hade jag svarta kläder på mig. xD
Väl framme va vi endå 5 minuter sena och när vi skulle gå in genom personalingången fick vi inte upp dörren, så vi fick gå runt huset. Med min vanliga tur fanns det bara "prao"- och "ny på jobbet"-skyltar kvar så det fick bli en "ny på jobbet", jag sprang upp för trappan eftersom jag hade kassapasset.
Resten av dagen gick väl hyfsat bra, till skillnad från några små incidenter, som när jag flyttade strumpor eftersom jag trodde nån hade hängt dom fel, men tydligen skulle dom få en ny plats på hyllan. :P
Efter jobbet åkte jag och Mette hem till Frida för att titta på hundvalpar. Och där hände något jag kunde räknat ut, en utav dom kissade på mig.. Jag förstår inte att det får plats med så mkt kiss i en sån liten hund.
När jag väl kom hem gick jag och la mig i sängen, kändes säkrast så, och än så länge har det inte hänt nåt mer. Hoppas det håller i sig. :)

Panik!

Jag gick upp tidigt för att hinna med lite saker innan jobbet kl 11 idag, jag trodde det var lugnt för jag är ju van att börja vid 10. Men när man vet att man har mkt tid på sig så hinner man ju göra en massa onödiga saker så är det med mig iaf. xD
10.21 stressade jag hemifrån (bussen skulle gå 10.25), men väl ute på gatan kom jag på att jag hade glömt min mp3-spelare och jag kan ju bara inte åka buss utan den! Så jag sprang hem igen för att hämta den och sprang sen den långa(!) vägen till bussen. 10.30 hade det fortfarande inte kommit någon buss, så jag började slappna av för jag tänkte att den var väl försenad. Men 10.35 började stressen knacka på och jag förstod att bussen hade kört till stan utan mig. Jag ringde till jobbet och meddelade att jag skulle komma en kvart senare och det var okej sa dom.
Men så kom jag på att pappa var hemma, för en gångs skull, så jag ringde honom. På en kvart körde han från stan och hämtade mig här hemma, bara för att köra in till stan igen och lämna mig på jobbet. Men jag hann, jag kom precis i tid! Och pappa är min hjälte! ♥

Sommaren, del 3

Varför gör du alltid såhär? Jag ställer upp och gör allt jag kan och vad får jag för det? Ingenting!

Göteborg var trevligt, men inte som jag hade tänkt. Vi bodde i ett råtthål (Linnés vandrarhem är inget jag rekomenderar!) med skumma människor (och en söt kille som serverade frukost. ;D). Våra kvällsnöjen var att snacka i telefon och kommunicera med grannen på andra sidan gatan med en lampa och en tändare, eftersom det var dåligt väder och det fanns verkligen inget annat att göra.
Shock var bättre än förväntat, det känndes som jag var i himmelriket medans andra kanske hade sagt helvetet. ;) Jag skyller på Louise att jag inte handlade nåt där, men det är helt klart ett måste nästa gång jag är i Göteborg (eller Malmö)!

Jag har utmanat mig själv, eftersom ingen annan tror på att jag klarar det. xP Men denna gången ska jag klara det, denna gången är det på rikitgt!

Dagens låt:
The fray - How to save a life

Laga stenskott gratis.. på Bilema?

Vissa saker rimmar, andra inte. Ikväll rimmades det en hel del och jag
skrattade minst lika mkt!

Imorgon bär det av till Göteborg! =D Jag gissar på att jobbet kommer gå långsamt.

Löve!

Varför är det alltid jag som får sköta grillen när vi ska grilla? Eller nej, glöm att jag frågade, Line kan inte laga mat och det är säkrast att inte lita på Annica nära en grill. haha
Vi skulle prova Annicas nya vattenpipa också, men det gick inte så bra.. Kanske det stod nåt viktigt på det där paketet. xD En sak är säker iaf, jag hade en rolig dag, som alltid!
Imorgon är det packning för hela slanten som gäller. ♥

image37

É du gó eller? :)

Nu är resan beställd och boendet nästan fixat. Jag längtar som attans och jag tillåter inte att nån åksjuka ska förstöra min helg!
Bara 4 dagar kvar. Wiiee!

image36

Fridaynight out :)

Jag hade jätteskoj igår, trots att allt började lite segt, ingen utav mina gäster kom i tid. :P Och när dom sista kom och vi räknade 5 och 6 också blev iaf jag
paff! xP Jag och Louise borde fixa förfester oftare! :D
Någonting som jag har lite svårt att förstå är att några som man har stått så nära i 3 hela år, bara kan förändras så snabbt, det är tråkigt men det finns inget att göra åt det..

Jag har varit vaken i en timme och om 3 timmar igen ska jag ner till Åhus och börja fira Line. :) Grattis sötnöt! ♥

Jag måste komma ut oftare!

Jag satt och kollade på Frasier igårkväll, ett program jag annars bojkottar, men så kom en scen som fångade mitt intresse:
"Last night I actually dreamt that my flourbag got kidnaped and someone sent me cupcakes by mail."

Jag satt och skrattade för mig själv. Och dom säger att jag har dålig humor? xP

Desirée - Civilingenjör?

Jag loggade in för att se mitt antagningsbesked och märkte att jag inte alls kommit in i Göteborg som jag ville. Åhh vad jag ångrade att jag inte valde Göteborg som förstahandsval! Nu när Sofia ska dit också hade det varit jätteskoj!
Men ju mer jag tänkte på det, destu roligare känns det att få börja i Lund. Jag ska ju flytta så småningom, det har jag velat hela tiden, men nu är det ingen brådska! Nu kommer jag ju ha råd att göra allt det jag vill och hade tänkt göra i höst också! :) Det ända problemet jag har, är att jag antagligen kommer gå vilse i univesitetsområdet.. xD

15 september - ett speciellt datum! <3

Dagens låt:
Kyla - Beautful days

Nej jag är inte nervös..

Sitter här och väntar på att få logga in på studera.nu och det tar en evighet! Sidan skulle ju öppnas 18.00 (som tidigast men ändå..) :)

Längtan

Jag har aldrig velat tatuera mig så mkt som jag vill just nu! Jag är knappt orolig för smärtan längre. Nu återstår bara att jag får se motivet som jag har
beställt. :)
Jag vill, jag vill, jag vill!

En idiot

Ja, det är precis vad du är! Du tror att jag är jättekär i dig men gissa vad. Det är jag inte! Lev du ditt liv och skit i mitt, jag mår bäst då. Du har förbrukat dina chanser nu..

Dagens låt:
Katharine McPhee - Over it

Get busy living or get busy dying

From day one I talked about getting out.
But not forgetting about,
How all my worst fears are letting out.
He said why put a new address on the same old lonliness?
When breathing just passes the time,
Until we all just get old and die.
Now talking's just a waste of breath,
And living's just a waste of death.
And why put a new address on the same old lonliness?
And this is you and me and me and you until we've got nothing left.

Sovmorgon

För en gångs skull är jag har jag en ledig dag och kunde ta sovmorgon efter en jobbig vecka med lite sömn. Och för en gångs skull drog jag ut jacket till telefonen på mitt rum och stängde av ljudet (och vibrationen) på min mobil så jag inte skulle bli väckt av telefonen iaf. Men.. Vad jag inte tänkte på var att de andra telefonerna i huset ringer högt, nästan lite för högt!
Jag vaknade av att det ringde utanför mitt rum. (Jag glömde stänga min systers dörr) Det ringde och ringde och ville verkligen inte sluta. För någon sekund funderade jag på om jag skulle stanna kvar i sängen och låta det ringa. Men jag tog upp mobilen istrället, 2 missade samtal, från mamma. (Otippat?) Jag gick till närmaste telefon för att svara, men med min vanliga tur slutade det ringa, så jag ringde upp.
Hon trodde jag hade rymt hemifrån och ville bara att jag skulle sätta på tvättmaskinen. xD

8 månader och 29 dagar

För nästan 9 månader försvann något som i hela mitt liv varit en självklarhet, ett litet samtal förändrade allt!
Idag när vi satt i bilen på väg hem från Åhus och "Lisa Nilsson - Himlen runt hörnet" spelades i bilstereon blev jag lite ledsen när jag tänkte tillbaka. Det var riktigt obehagligt, mer än vanligt!
Dom säger att saknaden är som en berg-o-dalbana, den går upp och ner. Det är sant och just nu håller jag nog på att komma ner i ytterligare en svacka. :/

Kom tillbaka! ♥

Sommaren, del 2

Om någon hade frågat mig för en vecka sen hur min sommar ser ut hade jag bara sagt: jobb, jobb och åter jobb. Men nu känns det som om jobbet är en paus i allt flängande hit och dit. Jag bara älskar att vara i stugan (men mest när det är fint väder)! Där är så lugnt och fint, inte allt för långt till stan och det bästa av allt, jättenära till standen!
Igår var vi nere vid stranden och badade, somliga var badkrukor och gick på det grunda för att letade fisk istället. :D En raggarrunda till grannbyn blev det också, fast det tog ju lite tid innan vi hittade ner till rätt hamn.. :) Efter en guidad tur i stan åkte vi hem för att gå ner till stranden och grilla. Det var lika mysigt som vanligt och Wilma badade, hon blev så liten när all päls la sig. Vi hade lite jobb att få henne torr och varm sen, hon skakade som en rädd liten hare!

Idag har jag varit på kalas, Pappa fyller år. Grattis! ♥

Det går inte att dölja nåt, sanningen hittar sin väg tillslut!

Dagens låt:
Fall out boy - The take over, the break's over




RSS 2.0