Tonight it's "It can't get much worse" vs. "No one should ever feel like..."

Nu har jag gått och varit förkyld i två veckor, och det blir bara värre och värre. Hela tiden har jag gått och tänkt på något som någon har sagt: 3 dagars insjuknande, 3 dagars förkylning och 3 dagar för att bli av med den. Men efter 9 dagar va min förkylning lika envis som innan. Och efter en liten insident igår lämnade vi hemmet och åkte till sjukhuset.
Som tur va var där inte mkt folk, min gissning är att alla ungdommar är i hässleholm på siestan. Jag hann knappt sätta mig förrän jag fick komma in och prata med sjuksköterskan för att sen slussas vidare till avdelning. Där satt vi i kanske 5 min och sen fick vi ett rum. Alla tänkte, vi kommer ju komma härifrån in no time! Men icke sa nicke, där fick vi sitta och vänta i över en halvtimme på doktorn. Sen va det provtagning, ett stick i fingret och kill i näsan. Varför säger dom kill i näsan när det gör ont? Det kändes som om hela huvudet skulle explodera! Men jag klarade det iaf!
Nu väntar jag på svaren om det är kikhosta eller inte eftersom jag inte har blivit vaccinerad mot det, det va det jag hade fasat. Det kan hålla i sig i 2 månader, och det kan ju vara lite jobbigt!
Ikväll kommer Andreas och tar hand om mig, trots att jag har sagt att det nog är bäst att han stannar hemma. Han är så snäll!


21 år

Idag är det min dag!
Än så länge har jag fått allt vad jag önskat mig,
och lite till.
Men jag vill att någon sjunger såhär för mig,
så om ni kan och känner för det får ni gärna höra av er!
:)


My heart skips a beat

Om mindre än en timme ska jag och Louise in till stan för att fira vår styvsyrra som fyller år imorgon. Just nu har jag varken ork eller lust att byta om och göra vid mig. Jag gick ju upp redan kvart över 6 i morse för att ha personalmöte, förstår inte hur jag klarade av att gå upp till 8 varje morgon när jag gick i skolan! :) Jag är trött!
Men sen kommer A, det blir roligt!
Imorgon kommer släkten, då får jag presenter för på söndag fyller jag år! Jag har åldersnojja, vem vill egentligen bli äldre än 20!? Inte jag iaf! Tänk vad roligt det va att fylla år när man va mindre (eller för bara ett år sen)! Då räknade jag ner flera veckor innan, nu bryr jag mig knappt! Fast lite nyfiken är jag allt, speciellt på Saras present som kom igår! :)
Nu ska jag ner och kolla om mitt nya bankkort har kommit! :)

He kissed my lips, I taste your mouth

Idag ringde Sara, hon ville ha min adress eftersom det är någon som fyller år på
söndag. :D Och nu är jag nyfiken som ett litet barn på vad det är. Men jag har lovat henne att inte öppna mitt paket förrän söndag. Och det ska jag hålla!


Katrin Zytomierska & Bingo Rimér

Lite otippat om du frågar mig.
Men det är ju roligt att dom har lyckats hitta varandra! :)


Lalalala

Idag kom jag på att fönsterputsning nog inte är min grej, hur jag än torkade och skrapade så blev det en massa fula ränder efter vattnet. fast nu såhär i efterhand (på långt avstånd) ser mina fönster helt okej ut! :)
I två dagar nu har jag varit överambiös här hemma, igår hade vi storstädning av huset, tårtbak och ommöblering i uterummet. Vad mkt jobb för att bjuda hit lite folk! Imorgon ska jag lägga ihop mina tårtor, mina chokladtårtor! :) Jag har nog aldrig gjort en hel tårta själv någon gång, så det ska bli ett äventyr!
Nu ska jag ta paraplyet och ge mig ut i det fina vädret, jag och mamma ska se om vi hittar nåt fint till helgen! :)

RSS 2.0