Vad hade jag gjort utan min mamma? :)

Ni vet den där känslan att man har glömt nåt, som man alltid har när man åker hemifrån. Som jag alltid har när jag åker hemifrån iaf. :) I måndags när jag skulle tillbaka till Lund, va inget undantag. Oftast kommer jag inte på vad det är jag har glömt, eller är det inte så viktigt att jag behöver göra nåt åt det, men när jag satt där på bussen kom jag på vad det va! Jag hade glömt min bok, ingen skolbok eller så, men den jag läser för att jag själv vill. Okej, ska jag vara ärlig hade jag väl klarat mig utan den i två veckor, men jag frågade endå mamma om hon ville skicka hit den. Och hon sa att hon kunde se vad hon kunde göra.
Igår låg det ett stort paket på byrån addresserat till Desirée. Jag visste ju vad som va i men det va lika spännande att öppna för det. Och som jag hade misstänkt låg min bok där. Men nåt va inte som det skulle. Jag kom på att mitt bokmärke va borta, det va ett sånt stort som sticker ut på båda sidorna av boken. Och först blev jag arg på mamma att hon bara hade tagit ut det, hur skulle jag nu veta var jag hade slutat läsa? Men när jag bläddrade lite så hittade jag en post-it lapp, lagom där mitt bokmärke kunde ha varit. På lappen stod "kram mamma". Hon är bra, min mamma! ♥

Two down, one to go

Igår va jag och Nina ute och firade att vår tenta hade gått så dåligt. :) Vi skulle försöka få lite mat i oss, vi sprang runt och letade efter ett ställe som passade våra plånböcker och tillslut hittade vi Wrap house, ett ställe jag kan rekomendera om man ska äta i Lund. Efter det gick vi vidare och tog varsin cider.
Snart ska jag på det igen, jag har ju en tenta kvar, och den ska jag klara! Men ikväll blir det middag och mys med tjejerna. ♥ Äntligen lite fritid!

My dream is to fly over the rainbow

Min hjärna är verklingen mättad på information. Just nu sitter jag som en fågelholk. Jag vet att det egentligen är försent att lära sig mer till morgondagens tenta, men stressen och pressen att jag inte kan allt som jag borde, börjar smyga sig på.
Jag tror det är dags för en film och en kopp varm choklad nu! :)

Tufftufftufftuff tuuut tuut!

Idag va jag med om min värsta tågresa någonsin! Jag skulle tillbaka till Lund efter två veckor hemma så jag hade rätt mkt packning. Det va byte i Hässleholm och som tur va kom jag tvåa in på tåget. Jag uppfattade inte hur mkt folk det va innan jag hade gått innanför dörrarna. Man kunde inte röra sig! Jag tror inte ens dom får köra med så många passagerare. 
Där va gamla tanter med stora resväskor, ett par med barnvagn och en massa småbarn som satt på golvet, och det va bara i ingången! Jag fick klämma mig in eftersom jag hade en massa folk på kö bakom mig också.
Jag hittade en plats vid toan. Men jag märkte att varje gång någon skulle gå på toa, va jag tvungen att böja mig fram för att inte klämma mig i toadörren och då hade jag inget att hålla mig i. Framför mig stod en kvinna och på båda sidorna om mig va det knökfullt med folk.
Men det värsta va ändå när en tjock gubbe skulle gå på toa, han skulle först förbi mig och eftersom det va så trångt slog han ner mig, men jag lyckades hålla balansen men rätt va det va så öppnades toadörren och jag va tvungen att flytta mig snabbt och tappade balansen igen. Men som tur va överlevde jag den resan också och nu sitter jag här i min lilla cell. :)


Someday..

Visste du att en toalettspolning motsvarar 67 dB?
Det är en utav Blennes 1000 kommentarer som jag snappade upp. Har jag sagt att jag saknar tiden på gymnasiet? :)

Idag ska jag tillbaka till Lund, men jag känner inte så mkt för det. Ännu en vecka med en massa plugg och tentor, jag måste gå och handla idag och tanken är väl att jag ska städa huset också. Men jag har ju inte varit där på två veckor, varför ska jag städa då? Det är orättvist!
Men jag har mitt nya armband, så lite glad är jag! :D

Påsk

Igår målade jag, Malin och Alle ägg. Det va riktigt mysigt! ♥ Här är resultatet. :)


 

   

Help me!

Jag orkar inte plugga längre, min energi är slut. Vad jag än gör så går det inte att koncentrera sig och jag vet inte vad jag ska göra längre!
Jag gick upp tidigt, jag började inte plugga tidigare för det. Jag gick ut och gick en runda, jag pluggade inte bättre för det. Jag gjorde en smoothie, jag fick inte mer energi att arbeta för det. Jag drack vatten och jag blev bara en massa kissinödig. 
Nån som har nåt bra tips?

Jag längtar bara tills jag kan åka till pappa och träna lite, rensa tankarna och kanske ta ett dopp i poolen. :)

Något konstigt händer med mig

Dollarn ligger under 6 svenska kronor nu! Jag kan inte fatta att jag kan vara med i dom här diskusionerna med vuxna, civiliserade människor. :) Jag som aldrig kommer bli vuxen! 
Men kanske det är dags att växla lite pengar snart?

Om nån timme kommer Annica, jag har saknat henne! ♥

20 kr rikare!

Woho, jag vann vadet! :)

Melodifestivalen

Grannen är här på middag, om 2 min är det dags för melodifestivalen. Jag hörde hur dom snackade om det på nedervåningen så jag gick ner. Och där satt mamma, hon som har lärt mig att man aldrig ska slå vad om pengar, och samlade in gissningar på vem som kommer 1a, 2a och 3a. Och för att få sin gissning dokumenterad måste man sätta 5 kr. Nu är potten uppe i 20 kr och det är oooliidligt spännande. Trots att jag inte har hört hälften av bidragen så känner jag ändå att jag har turen på min sida. :D Snälla låt Charlotte Perelli vinna!
Nu ska jag gå ner och kolla på Björn Gustavsson! ♥

Pluggpluggplugg

Idag är en sån dag som man bara vill sitta inomhus med mjukisbyxor och tända ljus. Det regnar och är allmänt grått utomhus.
Jag har gått i pjamas i två dagar nu, bytte om igår för att åka hem till pappa en runda och träna men såfort jag kom ut ur duschen, åkte pjamasen på igen. :)
Jag har hela huset för mig själv, jag har satt på bra musik och tänt mitt stora, fina doftljus. Så nu doftar hela övervåningen vanilj. Jag har alla förutsättningar att plugga men det går inte! Jag fattar inte, ju mer jag gör denna veckan, destu lugnare kan jag ta det nästa vecka när jag får finbesök från Göteborg. ♥
Ikväll ska vi bowla och äta på resturang med familjen, så jag antar jag måste byta ut min pjamas mot något finare snart. :)
Men först ska jag gå och försöka plugga lite till.

Dagens låt:
Cherish feat. Yung Joc - Killa

Panik!!

Jag har beslutsångest. Jag står etta i kön på en lägenhet, men jag vet inte om jag är redo att flytta än. Jag har bara 5 timmar på mig att bestämma mig! Ahh, vad ska jag göra!?

Bästa natten på länge! :)

Mattetentan vill jag inte prata om, jag mår bara dåligt då. Jag väntar till resultatet och så kan jag ta diskutionerna sen!
Efter tentan skulle vi åka till Malmö för att fira vårt påsklov (Ja det är sant, jag är ledig i två veckor nu!) Vi skulle gå på en resturang med crêpsbuffé som vi har snackat väldigt länge om att vi skulle göra. Och jag hade verkligen sett fram emot det. 
Det började med att Agnes fick stressa lite, hon trodde att hon hade en timme och 20 min på sig innan bussen gick efter tentan, och då hade hon hunnit både hämta den nya nycklen till deras förråd och byta om. Men i själva verket va det bara 20 min. Så hon stressade iväg för att hämta nycklen iaf, och precis när bussen kom till hållplatsen kom Agnes cyklandes. :D Vi höll bussen, hon slängde cyklen och alla va på, nästan.
Jag ringde Anna, som också höll på att missa bussen, men det va bara för henne att börja springa, så påklivandes på bussen kom en anfådd Anna. :)
Vi åkte till Malmö, till den där crêpsresturangen som vi snackade om, och självklart så låg den ju lite utanför stan, och Nina hade ryggskott, så hon kunde inte gå så mkt.
Men när vi väl kom dit så stod det stora skyltar "Stängt pga ombyggnad!" Typiskt! Klockan började närma sig halv 3 och vi va ju hungriga, men det va bara att fortsätta gå, sakta men säkert. Vi bestämde oss för kinamat istället, och nästa resturang vi kom till stängde klockan tre, så vi hade haft 20 min på oss att både beställa OCH äta upp vår mat. Så vi gick vidare. Vi hittade en lagom tom kinaresturang som vi bestämmde oss för, det är ju tydligen inte så många som äter lunch kl 3 på eftermiddagen. :)
Efter maten va alla jättemätta, och då va det dags att handla mat inför kvällen, eftersom vi skulle åka hem till Nina efter det. Jag kan ju säga att det inte kändes så lockande att gå där bland mathyllorna med maten upp i halsen. Men jag och Hillevi underhöll oss själv och lekte kurragömma mellan hyllorna, vi lyckades nästan gömma oss. Men nära skjuter ingen hare!
Vi åkte hem till Nina, spelade lite kort och drack lite vin. Det va riktigt trevligt faktiskt, men jag vann inte en enda gång så jag gissar att min tur i kärlek visar sig snart i stället. ;)
På bussen hem va vi lagom trötta och lagom mätta. Jag va väl hemma klockan 1. Och jag tänkte att jag skulle sätta mig lite på datorn, eftersom jag har lov nu. :) (Jag vet inte vad för ursäkt jag har annars.) Plötsligt hamnade jag inne på Saras blogg där det stod att hon hade klarat matlabtentan. Jag skyndade mig in i ka där tentaresultaten brukar visas men det hade inte kommit upp. Jag tappade nästan hoppet och misstänkte att hon hade kollat på nån lista i skolan, innan jag kom att tänka på kursens hemsida. Och ja, där va den, länken till listan på namnen till alla godkända på tentan. Jag visste inte om jag skulle våga klicka, men jag tog mod till mig. Och som vanligt första gången när man läser listan så hittar man inte sitt namn. Men så kollade jag en gång till och där stod det! Jag klarade det!
Då va klockan halv två, jag började hoppa upp och ner, och skicka en massa meddelande utan egentligen ha koll på vem jag skickade till. Plötsligt ringde mobilen, det va mamma. Hon skulle upp och jobba idag, men hon ringde och sa grattis, halv två på natten. Och där låg vi, i varsin säng och nästan grät. Men jag klarade det, så nu kan jag njuta lite extra av mitt lov! :D


I bara strumpor på KC:s golv :)

Idag har vi väl varit lite mindre seriösa med pluggandet. Dagen har bestått av lite yoga i vår övningssal och sen har jag mest sprungit runt på skolan utan skor. Det va lite riskabelt eftersom hela byggnaden är en enda byggarbetsplats, men det va helt klart värt det! Vilken befrielse! :)
Imorron ska jag jobba, vilket betyder en dag mindre att plugga. Inte så bra. Men jag och Sofie har iaf bestämmt att hon äntligen ska hänga med mig på ett afro-pass på söndag! Det ska bli kul. :)
Men nu måste jag sova så jag kommer upp imorron!

"Och priset dammigast-rum går till Desirée!"

Mitt rum är inte stort men jag kunde aldrig föreställa mig att det kunde finnas så mkt damm på denna lilla ytan. Jag har verkligen haft tur som har klarat mig från astma. Men nu är allt borta iaf och det känns skönt. Nu ska jag bara hålla mig sysselsatt i 2 timmar till.
Tvätten är nog färdig nu och sen måste jag ju få lite mat i magen innan jag åker! Åhh vad jag är duktig! :)

Dagens låt:
Gavin DeGraw - In Love With A Girl

Polyfit, linspace, quad och ode45..

Imorgon gäller det, då har jag tenta i matlab. (För er som inte vet så är matlab ett datorprogram, som en grafräknare, eller dosa som Blenne hade sagt, fast mer avancerad.) 
Vi får ju iofs ha alla filer och papper med oss men mitt största problem blir nog tidsbristen. Två timmar är rätt lite, hoppas det bara kommer uppgifter jag kan! :)

Just nu sitter jag och väntar på att Robert ska komma hem från jobbet och logga in på msn. Han är sen!

Vitt som snö

Jag gnuggade mig i ögonen en extra gång när jag hade rullat upp rullgardinen. Det va vitt överallt! Okej, det snöade lite igår, men jag trodde inte att det skulle lägga sig!
Jaja, på med vinterjackan och kängerna igen då!

Before my life flies away

Jag ska bara bädda sängen och packa mina saker och sen åker jag tillbaka till Lund igen. Jag vill inte tillbaka, jag vill inte ha tenta på torsdag, jag vill ha lov nu!
Men det kanske inte blir så jobbigt om jag inte drar ut på det. Som att dra bort ett plåster, det gör väl inte lika ont om man drar bort det snabbt?

Dagens låt:
Emma Rossum - Slow me down

En lördagskväll framför tvn :)

Igår åkte jag och Johanna hem till Jenny, vi gjorde varma mackor vilket man tydligen blir äckligt mätt på. Se upp med svampstuvningen säger jag bara! :) Efter maten kom Linda också, hon har tydligen lov från lumpen just nu. Vi kollade på melodifestivalen och sjöng singstar. Jag måste bara säga att jag älskar Björn Gustavsson! :)
Vi hade köpt lite godis också, men för en gångs skull va det inte så populärt, vi låg i soffan med mjukisbyxor eller uppknäppta jeans. :)
Jag och Johanna gav oss på Anna Books ABC, men jag måste säga att inget slår mig och Sofia i en kareoketaxin när det gäller den låten! :) Jag saknar dig förresten!


Dagens låt:
Linda Bengtsing - Hur svårt kan det va?


Work out

Jag trodde aldrig att jag skulle få abstinens från att träna, men jag kände det faktiskt igår morse. Det har gått två veckor sen jag tränade sist och jag hade sovmorgon från jobbet men vaknade tidigt endå. Så jag bestämde mig för att gå ut i regn och blåst. Jag letade upp mitt gamla regnställ som är storlek 160 i barnstorlek!!
Men när jag väl hade fått upp regnbyxorna över rumpan och kommit utanför dörren så va det så skönt! Jag gick min vanliga runda och kom hem lagom tills jag egentligen skulle gått upp.
Idag ska jag hem till pappa och träna honom på motionscykeln. :) Någonting säger mig att han kommer komma med någon dålig ursäkt för att han ska slippa, men jag ska iaf upp på den där maskinen!

RSS 2.0