Bombhot på Kappahl

Jenny, min jobbarkompis, ropade på mig från andra sidan butiken. Där stod tre medelstora, övergivna väskor under ett bord men problemet va att ingen va i närheten. Jenny började skämta om att det va lite läskigt, kanske det va bomber i väskorna. Men jag skrattade och frågade vem det va som kunde tänkas spränga Kappahl.
Vi gick runt och kollade om det va någon som saknade handväska och vi hade några som vi misstänkte. Men nejdå, på allas axel hängde varsin väska. Efter sådär fem minuter och ingen hade kommit och hämtat väskorna började tillockmed jag bli lite orolig. Vem lämnar sin hanväska oövervakad egentligen? Vi skrämde upp varandra men kom fram till att det bästa nog ändå va bäst att ställa väskorna vid kassan så ingen snodde dom.
Jag tog två och Jenny en. Men jag klarade knappt bära dom en meter för att dom va så tunga. Det va Jennys väska också. Och då blev jag rädd på riktigt, det enda jag tänkte på va att nu har jag satt igång timern och snart smäller det.
Jag gick in och snackade med chefen om vad han tyckte att vi skulle göra, men så fort han hörde ordet bomb (jag va ju tvungen att berätta vår teori) så skrattade han och sa "Ni märker om det smäller!"
Men biträdande chefen hängde med ut och kollade, en utav väskorna va inte helt stängd. Hon kollade ner, utan att röra. Och där i låg ett antal böcker. Vanliga biblioteksböcker..
Så mkt för den spänningen! :)


Ett vanligt brunt papper

I över en timme har jag gått runt i stan för att leta efter vanliga brunfärgade A4-papper. Jag har varit på Bokia, Åhlens, Gallerix, Domus och överallt jag kan komma på. Där fanns röda papper, gula, gröna, orangea och blå, regnbågens alla färger men fanns där nåt brunt? Nope!
Hur kan det vara så? Varför är det alltid så när jag vill ha nåt!? Men tillslut gick jag in på Claes Ohlsson och hittade brunt presentpapper för 10 kr. Så det köpte jag.
Slutet gott, allting gott!

Eller nej, Frasses har ju brunnit ner.

Alla sagor slutar inte lyckligt.

I fredags blev det bowling. Mkt trevligt, om jag får säga vad jag tycker. Tyvärr kunde tjejen i kassan inte stava mitt namn.. Det blev Disere, en stavning jag nog aldrig har varit med om innan. Och när alla spelar (gissar jag), är det alltid någon som tappar klotet bakåt när dom ska slå, denna någon var som vanligt jag. Det är roligt att jag fortfarande kan underhålla folk. :) Fast det hade kanske varit bättre om dom hade skrattat med mig!
Idag har familjen varit på Ikea. Och för kanske 6e gången som vi har kollat på en kökslampa, så fick vi äntligen med oss en hem. Så nu har vi ett nytt kök (eftersom vi köpte nya gardiner och fönsterlampor också). :)
Jag och syster va bara hemma och vände innan det va dags att åka till badhuset. Hon ska skriva träningsdagbok i några veckor nu så det krävs kanske att man börjat träna också? :) Efter 10 min på motionsbanan va hon trött och ville gå upp, men jag lyckades övertala henne att stanna i 20 min till iaf.
Imorron fyller Sofia år och jag hoppas att jag hinner träffa henne innan hon åker hem igen! <3

Det är bara att inse..

Jag är sämst på att uppdatera! Ska jag vara ärlig så händer det inte så mkt om dagarna just nu.
I fredags såg jag Zac Efron, och dom som inte tror mig kan ju dubbelkolla, han va faktiskt i sverige i helgen. Okej där ljög jag! Men jag såg hans dubbelgångare och det duger för mig! :D
Imorgon ska jag vara duktig, jag ska både hinna sola och simma innan jobbet!

RSS 2.0