Vårstädning

Nu har jag storstädat mitt lilla rum. Jag borde få besök lite oftare :) Nu tror jag tillockmed vi ska få plats med en madrass på golvet. Men så mkt mer än så blir det nog inte. x)
Jag har rensat ur mina gamla block och slängt det jag anser mig inte behöva längre. Lite jobbigt måste jag säga att det va. Det är mkt som är jobbigt just nu. Men trots att jag ska flytta hem igen (vilket kommer bli det jobbigaste) så känner jag att detta kommer bli bra!

Jag har så mkt att se fram emot:
♦  Imorgon är det valborg och då kommer Sofia
♦  Om två veckor fyller jag år
♦  Om mindre än fyra veckor slutar skolan (vilket iofs både är positivt och negativt
♦  Om mindre än två månader är vi i NY


Nu ska jag gå ut och sätta mig lite i solen! :)


Glädje

Jag provade min nya födelsedagsklänning precis. Och jag blir så glad! Det är inte alls långt kvar nu..
Men på onsdag är det valborg, då kommer Sofia och vi ska ha jätteskoj! Jag kom på att jag måste nog städa lite på rummet om vi ska få plats med en madrass på golvet. :)
Nu ska jag ut och gå i min ensamhet. Jag känner för en lång runda idag!

Jag har ett problem..

Om man träffar någon man tycker om, och då menar jag på riktigt, och skakar av nervositet mer än en timme efter man har träffat honom.. Vad gör man då? Tips någon!?

image85

Han har precis kommit ut ur sarkrofagen.

Däcket på cykeln tappade luft igen. Och jag som kände mig så duktig! Aja, imorron lämnar jag in den till en verkstad, förhoppningsvis bli den färdig till skolan på måndag!
En bra nyhet är iaf att jag vet var mina jeans är. Sean hade tagit fel i tvättstugan och ingen visste vems dom va, så dom har cirkulerat i huset, till alla utom mig. Nu är det bara för mig att hämta dom från källaren där det sägs att dom befinner sig. Men jag väntar nog tills imorron, Malin och Johan sover nog nu.
Ikväll har vi varit på lundaspexet. Det va bättre än förväntat! En massa ordvitsar och mkt skratt. Men det va däremot lite kallt att gå hem, eftersom jag bara hade klänning på mig.


Mina jeans är på vift

Jag hängde dom på tork i tvättstugan igår och nu är dom borta. Någon har tagit dom! Vi har en tjuv i huset!

Idag har jag lyckats laga min punktering på cykeln. Jag är så stolt över mig själv! :) Mamma trodde inte att jag skulle klara det, men jag har motbevisat henne. Kanske va det motviljan att åka buss som gav mig tålamod att göra det själv. För hon erbjöd sig trots allt att föra över pengar så jag kunde lämna in den. Men jag hatar att åka buss! Och vem vill inte vara ute så mkt som möjligt när det är fint väder?

mission "laga punktering" - accomplished
mission "ta fast tjuven" - in progress


Vardagshumor :)

image84



 



Nu är det vår!

Det har min näsa berättat för mig. Jag va på apoteket idag och köpte allergimedicin för nästan 200 kr. Varför ska det vara så dyrt? Och varför måste jag betala det själv? :)
Det va jobbigt att gå till skolan idag, några tårar har fällts men samtidigt har det utdelats många kramar också. Vad hade man gjort utan sina vänner? Jag vet att jag inte hade klarat mig iaf. Så ni som känner er träffade, tack! ♥

Hjälp nån?

Vad ska jag göra? Vissa saker är svårare än andra att stå emot.
Även de bästa har sina svagheter och jag har hittat min!
Livet är en berg-o-dal-bana just nu, men på något konstigt sätt trivs jag, och jag känner på mig att det kommer bli bättre, mkt bättre!

Empty room

Igår fick jag ett samtal från min gamla klasskompis Fridolin. Han frågade om jag hade nån utklädnad till seriefigurstema. Och det hade jag!
En rosa klänning och en power puff pinglorna-logga. :) Efter många förklaringar och lite dålig tidsuppfattning sågs vi i stan och han hängde med mig hem. Väl hemma va han ju tvungen att prova klänningen så den passade. Jag ska väl nämna att den klänningen går till knäna på mig, jag är 1.54 och Fridolin är 1.95 om jag inte minns fel.
När han höll klänningen framför sig förstod vi att den skulle vara kort. Så bara för att vara säker va han tvungen att ta den på sig. Jag måste bara säga att han va så söt! :D Jag ångrar att jag inte tog en bild, får försöka kräva honom på det sen.
Det som sitter som en klänning på mig va som en tröja för honom. Så vi bestämde att han skulle ha jeans till för säkerhets skull. :)

Idag har jag huset för mig själv, vilket är rätt skönt, med tanke på hur fullt huset i Lund är just nu. Ska försöka träffa pappa ikväll och sen har jag fått i uppgift att göra crêpes åt hela familjen. Me like! ♥

Om 29 dagar..

Dåliga kvällsvanor

Finns det något tråkigare än att titta på tv en torsdagskväll? Det finns absolut inget att titta på! Men jag är trött så snart blir det nog sängen istället.

Dancing & crying

Förvirring, mängder av tankar och magont.
Nu åker jag hem till mamma, jag orkar inte det här längre! Och skolan klarar sig utan mig, eller hur?

6 kg pasta är för mkt till 40 port pastasallad!

Idag har jag sprungit runt i skolans korridorer med finklänning och kostymklädd kavaljer. Folk tittar så konstigt på en, men jag kände mig fin! Nästan lika fin som i lördags. :D
På tal om det, så har mitt "ryggskott" blivit lite bättre, men det gör fortfarande ont. Massage någon?

När jag hade fått på mig vanliga kläder igen bar det av till Willys för att köpa lite pasta, kassler och grönsaker. Sen for vi hem till Anna och lagade pastasallad till vårterminsmötet. Vi hade fått order att göra 40 portioner och efter 4 stora fylda hinkar kom vi på att vi kanske skulle ha ett vegetariskt alternativ också. Gurkan och paprikan va redan uppskurna och låg i botten på de fylda hinkarna, så vegetarianerna fick nöja sig med lite mindre ingredienser. :)

Mitt-i-natten-sms är tydligen mer effektiva än jag hade kunnat ana. Eller tar bara somliga mig på större allvar än jag trodde. :)


Ajaj

Det är synd om mig, jag har ont i ryggen.
Det är nog inte meningen att jag ska vara tönt! :)

Hej

Jag heter Desirée och jag är heeet! :)


image83

Berömma lite, klaga mkt! :)

Denna veckan har jag varit duktig och har hunnit träna två hela gånger! Jag undrar hur länge det kommer hålla i sig, och med tanke på att jag ska "ut" både fredag och lördag så är det nog endå rätt bortkastat! :)

För övrigt vill jag bara säga att jag inte riktigt förstår hur folk tänker. Idag när jag skulle cykla hem från skolan kom jag förbi en fyrvägskorsning, inte någon jättetrafikerad av bilar, men ni kan ju tänka er att det cyklar en del människor där eftersom det ligger mellan skolan och gymmet. Men där va en dam som var på väg över gatan, samtidigt som hon höll på med mobilen. Och när hon skulle slå telefonnummret va hon tvungen att stanna för att konsentrera sig. Det hade inte varit så farligt, om hon inte ställde sig mitt i korsningen! Hon slog lugnt sitt nummer och gick sedan vidare.
Lite längre ner för backen va det en tjej som gick i kortkjol, leggins och utan skor. Okej, det kankse va varmt idag, men det är inte barfotaväder på ett bra tag!
Och på afro-passet va det rätt mkt folk, vilket det brukar vara. Vi skulle göra en massa övningar där man skulle gå på stället och luta sig framåt, och naturligtvis gick tjejen framför mig bakåt efter varje övning. Så tillslut hade jag i princip hennes rumpa i mitt ansikte vilket inte va särskillt mysigt. Jag flyttade så jag stor brevid henne istället och då rörde hon ju sig mot det hållet istället. Kan inte folk bara hålla sig på sitt revir?

Nu ska jag sätta mig ner med beräkningsteknikövningarna för det kom jag på att jag inte har förberett! Opps! :)


Morgonstress

Morgonens planer blev inte riktigt som planerat. När jag och Malin satt nere och åt frukost hörde vi att nån gick på övervåningen. Sofie! Jag blev lite förvirrad, jag hade ju kollat hennes shema.. Men ingen tid att förspilla, jag satte igång med plan B.
Jag rensade bordet från alla gamla glas och tidningar och satte blommorna jag hade plockat i vatten. Jag ställde blommorna på bordet tillsammans med en lapp med texten "Grattis Sofie ♥" och sprang upp och hämtade ett doftljus i sista sekunden.
Plan B lyckades, Sofie blev glad för sin "present" och jag blev glad för att hon blev glad. :)
Mission completed!

Det vankas överraskning! :)

Nu är Dessan i farten igen :) Jag engagerar hela "familjen", eller dom jag kan iaf, och det är Sofia. :)
Imorgon fyller Sofie år och jag har bestämmt att vi ska sjunga för henne. Men det är bara det att födelsedagsgrisen har sovmorgon och alla åker hemifrån så himla tidigt. Men jag och Sofia (det är nästan så jag blir förvirrad av alla Sofie och Sofia) har bestämt att imorgon, när jag har vaknat ska jag gå ut i trädgården och plocka lite blommor. Efter det ska jag väcka Sofia, så vi tillsammans kan väcka Sofie med våra sköna morgonstämmor! :D Kan man annat än bli glad!? Jag älskar överraskningar! ♥


Det borde vara förbjudet..

att göra upp en massa falska förhoppningar. Folk kan ju faktiskt bli besvikna!

Dagens sämsta:
- Jag är lite besviken
- Imorse vaknade jag när Sofia gick upp, halv 5 och kunde inte somna om efter det
- Vi är fullt hus igen, vilket betyder inget privatliv

Dagens bästa:
- Vi fick beröm på labben idag
- Mamma ringde och berättade att jag får 2654 kr tillbaka på skatten, hej USA!
- Imorgon är det Afro :)


When the rainbow's shining over you..

Jag vet inte om jag ska vara glad, ledsen eller arg längre. Jag går igenom säkert 20 humörssvängningar på en dag och det är lite jobbigt.
Jag lät Anna ta isönder mitt lyckoarmband idag, jag vill inte ha det längre för det har inte gett nån tur, snarare tvärtom. Du kan vara lugn S, det va inte armbandet som du gjorde! :)

Dagens låt:
Simple Plan - I'd do anything

Sick!

Detta måste ses! :)


Rosa moln är bra!

Det här är en dröm, det måste vara så för jag kan inte förklara det på något annat sätt!
Men om det är så, då vill jag sova lite till! :)

Körsång och budgivning på miljöbilar

Det är vad det senaste dygnet har bestått av. Olof (vår övningsledare i matte) hade inte mobilen på ljudlös idag, något han annars är väldigt noggrann med. Men vi förstod rätt snabbt vad det handlade om.. Hans fru la bud på en bil och ringde för att fråga vilken summa Olof föreslog. När det ringde några minuter senare blev det helt tyst i rummet, tills vi hörde "Grattis!" från Olof och vi förstod att hon hade fått bilen.
Sångarstriden igår gick väl inte riktigt som planerat, men det va jätteroligt endå! Jag va jättenervös och kände på mig att jag skulle ramla ner för trappan när vi gick ut på scenen men jag klarade mig. Tills vi skulle gå av, då snubblade jag över mina egna fötter och nästan ramlade. :)
Alla (tre!) sektioner va jättebra, och det blev så jämnt det kunde vara, 99, 103 och 104 poäng. De senaste åren har vår sektion vunnit sångarstriden. Priset är en träsko-fiol som man ska lära sig spela på till nästa år. Förlorarpriset är en jumbo, en gosedjurselefant. Den vill man inte ha! Men den fick vi..
Senare på kvällen va det fest och det skulle bjudas på mat. Men vi va hungriga och fick veta att maten hade blivit bränd så vi gick till McDonalds istället. Imorse fick jag veta att dom hade beställt pizza och bjudit på efter vi hade gått. Typiskt!
Min helg är rätt fullspäckad, men med en massa roliga händelser. Jag längtar! :)

image82


Dagens låt:
Bob Sinclair - Together

Nejdå, jag lever inte i det förflutna! :)

Tänk, igår va det ett år sen jag skrev högskoleprovet. Ett år sen jag och Mikaela tog min lilla fula gula bil och körde till Ronneby. Det tog ju några timmar att hitta rätt, men tillslut kom vi fram. Vi blev bjudna på bränd tacos och fick kolla på film själva eftersom vår värd somnade efter maten.
Idag är det ett år sen vi åkte hem därifrån. Det va nästan bättre! Det va fint väder så vi stannade i hamnen i Karlshamn för att gå en liten runda. Det skulle vi aldrig ha gjort, tydligen klarade inte min bil att köra längre sträckor (något jag lärde mig med tiden) för den va stendöd efter det. Eftersom ingen utav oss känner nån i Karlshamn eller i närheten så kunde vi inte ringa nån och be om hjälp. Så vi fick gå runt och fråga folk om dom hade startkablar, det tog lång tid, men vi hittade ett snällt par som erbjöd sig att hjälpa till. Och då helt plötsligt startade bilen av sig själv! Typiskt!
Nu har jag inte träffat Mikaela på 7 månader och abstinensen är värre än någonsin! Låt det bli sommar nu!
Jag saknar dig! ♥

image81

Aprilapril! :)

Idag är det 1a april och jag har lyckat undvika aprilskämten än så länge, men det är väl bara en tidsfrånga. :)

Och på tal om skämt är här två roliga klipp från NRJ morgon med Knappen och Hakim, mitt nya favvisredioprogram! Ni kanske förstå varför när ni ser dom! :)

 


Ge mig ledighet!

Gårdagen va rena mardrömmen! Jag hade inte förberett nån matlåda så jag kokade lite pasta på morgonen, äkta studentmat! :) Men när jag skulle skära salladen råkade mitt finger komma i vägen, det va inte så kul.
Jag började skolan klockan 8 och slutade 6 på kvällen, därimellan hade jag haft sammanlagt en timmes rast, med lunchen inräknad. I stort sett hela dagen gick åt till vår kemilab. Jag och Ulrika lyckades bara få värden på vårt första försök, och när vi skulle rita graf på det märkte vi att inte ens det hade blivit rätt. Grafen skulle bestå av en rak linje, vår va så krokig den kunde bli. :) Men vi lyckades bli godkända ändå, och fick gå hem i tid.
På torsdag har jag kemiprov också och sen kan jag andas ut och ta det lite lugnt. Helgen kommer bjuda på massa skoj!
Imorgon är det sångarstriden, en tävling mellan sektionerna på högskolan i sång och spex. Kemisektionen (min sektion) har vunnit dom senaste åren, och det ska vi fortsätta med! :D

RSS 2.0