Let's escape into the music

Jag tittade på listan, mitt personnummer stod inte stod där.. Och så plötsligt la jag märke till namnen och fick nytt hopp, jag menar, det är ju lättare att hitta sitt namn än sitt personnummer bland en massa andra! Men mitt namn saknades också. Va det bara mitt namn som inte va uppskrivet? Just nu känns det så iaf. ;/ Men jag ska väl vara glad att jag har sett mitt personnummer på en lista iaf. Nästa gång ska det bannemig stå där!

Jag ser fram emot fredag, inte för all stress, men för allt kul som kommer hända när jag kan slappna av. Det kommer bli riktigt skojsigt! ♥

Intrigerna på Kappahl

Idag kom en ambulans och hälsade på. Jag fick åka med till sjukhuset. Nu mår alla bra, och det är det viktigaste!

Spöktårar

Folk tittar på mig, var jag än går, dom försöker vara diskreta men jag ser ju att dom tittar. Jag klandrar dom inte, jag hade nog gjort detsamma. Jag blev trött på att säga att det berodde på en cykelolycka så jag provade med slagsmål, allas reaktioner blev så mkt roligare då.
 Det känns som om ögat rinner stup i kvarten men när jag ska torka bort tårarna är kinden alldeles torr, det är riktigt obehagligt. Jag kallar det spöktårar. :)

Är du inte man nog att säga att det är slut så tycker jag synd om dig!

Mitt öga vill inte sluta rinna!

Vilken kväll!? Vi var billiga och det tjänade vi på. ;)

Ett bra tips:
Låt aldrig någon skjudsa dig på cykel (eller nåt annat fordon) om du inte har koll på hur full han är. Det kan sluta med en ful blåtira. x)

Somliga vet inte hur man ska bete sig bland folk

Igår när jag åkte tåget hände något som jag nog aldrig har varit med om innan. På samma station som mig hoppade en massa barn på, dom va stimmiga och höll liv, som barn i den åldern brukar göra. Jag försökte koppla bort dom så mkt som möjligt så när dom väl hoppade av upptäckte jag vad som egentligen fanns omkring mig.
Bredvid mig, fast på andra sidan gången satt en man i 30 årsåldern och snackade i sin mobil, och det är ju inget konstigt med det. Men det värsta va att en annan man i ungefär samma ålder ställde sig och  tittade på den sittande mannen ett bra tag innan han sa "Jag tycker att du liknar Orvar Säfström"
Och visst var det Orvar som satt där, ni vet programledaren från ZTV.
Mannen (som inte va Orvar) frågade om han fick sätta sig ner. Orvar satt tydligen och förberedde ett tal och ville inte bli störd men mannen bjöd in sig själv ändå. Jag tyckte så synd om Orvar som hela tiden diskret försökte få mannen att gå, smtidigt som jag skämdes så oehört mkt för killen som bara satt där och ville diskuterade film.
Jag menar Orvar är kanske inte jättekänd, så hur är det då med de stora världskändisarna?

image57

Active site, hemoglobin och ligaser

Jag har blivit beroende av te, börjat lyssna på kent och gjort upp ett minutschema inför imorron. Vad händer med mig!?
Jag sitter här i min ensamhet och väntar på att klockan ska blir två. Jag har förklarat krig här hemma, det är en sak om man glömmer stänga dörren till frysen, men att äta av andras mat utan att fråga är inte acceptabelt! Kanske nåt att ta upp på nästa husmöte?

Dagens låt:
Kent - Ingenting

Tillskott i "familjen"

Jag kom hem för en liten stund sen. I cykelstället stod en okänd (dam)cyklel, men jag tänkte inte så mkt på det, kompisar har ju lämnat sina cyklar här innan. Men när jag stod och knöt upp mina skor ropade en mansröst "Hallå!?" Och uppför källartrappan kom en kille i min ålder. Jag blev så paff när han presenterade sig och sa att han va min nya rumskompis, jag tror jag glömde säga mitt namn. :)

Nu är första tentan gjord, bara tre dagar kvar till nästa! ;/

Dagens låt:
Rihanna - Don't Stop The Music

Turn off the lights and turn off the shyness

You only hold me up like this
'Cause you don't know who I really am
Sometimes I just want to know what it's like to be you
I used to waste my time dreaming of being alive,
now I only waste it dreaming of you!

Ett kinderägg! :)

Det är många som tycker att det är konstigt att jag spenderade min Lördag i skolan med tentaplugg. Men jag fick jättemkt gjort!
När jag va färdig med matten och hade lite tid över innan vi skulle åka och handla, skickade jag ett sms till en utav dom som inte kunde förstå varför jag va i skolan:
"Hej, jag heter Desirée och jag har suttit i skolan och pluggat 7 timmar en lördag. Vill du vara min vän?"
Och till svar fick jag:
"Nej tack. Du verkar vara en nörd ;) men sen när du har pluggat klart och har ett bra jobb så vill jag vara din vän. haha.."
Det är kanske ingen annan som förstår, men det sms:et förgyllde min dag.
Tack för att du finns!


Förvirrad

Hela min värld är på väg att vändas upp och ner och jag förstår inte vad som händer längre! Kan någon komma och hjälpa mig få rätt på allt?

Du vill inte svara
inte tystnaden förklara
ingenting
För dig är allting över
det enda du behöver
ingenting

Lys min väg!

"Sisten i är hydrofob!"

Jag tyckte att jag va så duktig igår som hann med att göra så mkt och ändå gå och lägga mig i tid. Imorse när jag gick upp kändes all så mkt lättare än vanligt, men ändå har jag inte fått nåt speciellt gjort idag. Dags att börja tentaplugga nu kanske? Men mitt rum behöver dammsugas..
Jag längtar tills detta är över och allt det roliga börjar igen! Och jag längtar till jul och nyår, inte för att jag har fått nån julkänsla än! Men jag älskar julen! Jag satt och tänkte på nyårsdoppet idag, tror jag ska vara med i år igen, om jag kommer vara hemma.. Och om Karro också gör det. :)

Min lördagkväll

Pantertanterna slapp äntligen saften och gick över till dom lite tyngre sakerna som varsitt glas vin. :) Efter lite mat och mkt fniss kom några kompisar. En dans med pappa resulterade till ett dopp i poolen, med kläderna på.
Men jag talar nog för alla när jag säger att det var den roligaste kvällen med familjen på ett bra tag! ♥

image56

6 Oktober, 17:35

Sometimes when I go to sleep
I still can hear your voice

Heaven is a place nearby
so there is no need to say goodbye
I am asking you not to try
I will allways be by your side


Jag kan inte förstå att det har gått ett år sen du lämnade oss. Jag tänker fortfarande på dig varje dag! Ord kan inte beskriva hur mkt jag saknar dig! ♥


En bra dag!

Dagen i Malmö var underbar, jag fick flashbacks från Stockholm. En massa shopping och en Sanna som visar vägen. :) Jag fyndade, ett partylinne för 49 kr, två ljushållare för 6 kr och 7 doftljus för 20 kr, förutom det blev det en topp, örhänge och det bästa av allt, gummistövlar. Jag har velat ha ett par fina gummistövlar ett tag men jag har inte hittat några som fallit mig i smaken. Och så plötsligt  där, på H&Ms barnavdelning, tur att jag har så små fötter att jag kunde klämma i mig i ett par 36or! :)
Nu ikväll kom Anna, Emily och Sten hit, vi gjorde kladdekaka, kollade på Lilla Melodifestivalen och spelade spel. En perfekt lugn-hemma-fredagskväll!

Ikväll är det svårt att släcka lampan, svårare än vanligt! Men snart ska jag klara av det!

Ett kortfattat inlägg

Alla tvivel jag hade är som bortblåsta, jag är så glad. Du gör mig glad! Fortsätt med det! ♥

Imorgon ska jag till Malmö och fika med Sanna, det ska bli mysigt! :)

Nu är det försent

För ett år sen fanns du där, ett samtal bort. Men jag ringde inte, jag trodde ju att det alltid skulle vara så, och varför skulle jag tro något annat? Jag tog dig för givet. 
Ingen visste att du ramlade på vägen till brevlådan den dagen, att du mådde dåligt.
Nu sitter jag här, ett år senare. Mitt liv har förändrats helt, mkt pga dig. Varför kan det inte vara som förr?

image49


Dagens låt:
1st Lady - Missing you

Pengar Desirée, pengar!

Jag som var rädd att jag inte skulle få jobba mer.. Snackade precis med chefen som satt och skrev schemat nu. Jag kan  ju säga hejdå till mitt privatliv i december. Tentaperiod i skolan och när jag är ledig från skolan ska jag jobba istället. Förhoppningsvis får jag någon dag mitt i veckan ledig för alla lördagar jobbar jag 10-17 och alla söndagar 13-17. Jag kommer ju vara rätt trött efter det, men min motivation får vara pengarna. :)

Allt och ingenting

Det känns att tentorna börjar närma sig nu. Jag har massor att göra och jag har jättebeslutsångest för om jag ska fortsätta i kören eller om jag ska hoppa av. Visst, det hade varit skönt och bra för mig att ha lite annat att tänka på men samtidigt känns det som om jag inte har tid med det just nu. Inte innan jag har kommit in i skolan och pluggandet! Men vi får se hur jag gör.
Jag bävar inför hur min helg ska se ut, känns som om jag har dubbelbokat alldeles för mkt, två saker som är säkra är iaf jobb och minnes-middag hos farfar på lördag. Hoppas det andra löser sig också, så jag inte står där tillslut och inte har nåt att göra som vanligt.
Idag har jag blivit vuxen, på riktigt! Jag tog tag i det enda jag har undvikit att göra sen jag flyttade hemifrån: Att tvätta! Ja det är sant, jag har asat hem tvätten till mamma varje helg. >_< Men jag lyckades, (innan jag kom på att man skulle sätta på vattnet) och kläderna kom ut hela iaf! :) Jag är stolt över mig själv!

Vad har jag gjort för att inte änns förtjäna ett leende i korridoren?

RSS 2.0