Jag och min ipod

I torsdags gick min mp3-spelare isönder, ynka 20 dagar efter garantin hade gått ut. Är det inte sånt som man blir irriterad på, så säg! Och eftersom jag inte kan leva utan musik i öronen, speciellt på bussen in till stan, satte jag mig direkt vid datorn för att kolla på utbudet.
Egentligen hade jag redan bestämt mig, enda sen jag såg en ipod första gången (jag tror det va sofias) har jag kännt någon slags dragningskraft till den lilla apparaten. Men jag är en sådan människa som tycker att det är onödigt att byta ut saker som fungerar som de ska, med undantag från min förra mobil! Somliga kallar det snålhet, jag kallar det att vara ekonomisk. :)
Men iaf, det bar av till elgiganten. Jag hade kollat ut den svarta nanon men den va tyvärr slut i butiken och efter en massa spring fram och tillbaka bestämde jag mig för att nöja mig med den silvriga.
Idag kom Karro för att hjälpa mig rensa datorn, men det gick inte så bra. Det slutade med att vi installerade itunes och startade upp min ipod.
Nu är jag och min ipod oskiljaktiga, imorgon ska vi ut på morgonpromenad! :)


Like an iceberg in the sea

Just nu sitter jag inne på min systers rum och kollar på tv, hon har ockuperat och slängt ut mig från mitt. Jag måste sluta vara så snäll!
Imorgon är det högskoleprovet, nu känns det som om det kan gå hur som helst! Fast sämre än 0.6 kan det ju inte bli för min del. Jag har iaf mkt gott att äta mellan proven! :)

Härliga sol!

Jag känner att detta kommer bli en dag! Det går inte att beskriva känslan, men den finns där bara. Louise och Jesper är lediga idag så vi har gjort scones till frukost (och med "vi", menar jag "jag"). 
Fast dagen började kanske inte lika bra. Jag gick upp tidigare för att ringa till min gamla gymnasieskola. Jag har nämligen slarvat bort mitt slutbetyg, dumma Desirée! Men tydligen svarar dom inte i telefon innan kl 8, och innan jag fick tag på någon blev jag mer och mer orolig. Tillslut va det en trevlig kvinna som svarade och i eftermiddag kan jag åka och hämta mitt betyg. :)
Om några timmar kommer Mette, det blir trevligt! :)

Dessan fixar

Två samtal och jag har fixat lite extrajobb till mig själv! :)

Workwork

Ännu en vecka går utan en enda timme på jobbet. Inte för att jag inte kan sysselsätta mig ändå, ibland är jag nog lite för duktig på det. Fråga bara min mamma! :) Men jag vill ju jobba!
Och idag ringde chefen, min första tanke va "nu ska jag allt få jobba lite!" Men nej, han ville bara veta vilken tidsperiod jag ville ha i mitt arbetsgivarintyg. Och som det inte va nog så ringde Sofia bara några minuter senare och frågade om jag ville hoppa in extra och hjälpa till med deras inventering nästa vecka. Naturligtvis har dom lyckats pricka in sin inventeringen på samma dag som  jag har min enda arbetsdag på två veckor! Men jag får försöka fixa, lite extrapengar är ju aldrig fel! :)


Painted faces fill the places I can't reach

Idag har jag haft en sån där lugn och skön dag, mesta av tiden har jag legat i min sacko-säck och läst, men jag har hunnit vara duktig och gjort lite gamla högskoleprov också.
Igår kom Sofia och hälsade på, alltid lika skoj! Båda va trötta men det va melodifestivalen som gällde, och för det krävs ju inte jättemkt energi. :) Jag blev lite besviken när vinnaren presenterades, men ju mer jag tänkte på det, kom jag fram till att hon kanske har en chans i esc ändå? We'll see!
Jag är ledig hela veckan, det tycker jag är lite tråkigt! Så är det någon som hitta på nåt så är det bara att höra av sig! :)


The sun will rise for you

Nu sitter jag hemma hos Ida, hon står i duschen och jag har allmännt tråkigt. Vi är trötta, utan persienner och med högljudda grannar kan det inte bli annat än lite sömn! Jag är inne på min andra lediga dag denna veckan och jag är redan trött på det, jag vill jobba!


I’ll pull a sunshine story in the pouring rain

Ursäkta för bloggpausen, jag har ju varit hemma från sälen i lite mer än en vecka nu. :)  Skidsemestern va underbar, som den alltid är. Lite för kallt kanske, men där fanns ju bra dagar också! Jag rekomenderar Trysil om det är nån som funderar på att åka dit. :)
Veckan har bestått mest av jobb, idag är min första lediga dag sen vi kom hem, så det blev en slappedag. Igår va här lite folk, vi åt pizza, kollade på melodifestivalen och sen blev det en runda till Hessle. Trevligt, trevligt!
Nu ska jag vara duktigt, jag och mamma ska ut och gå med stavar. Tur att det snart är mörkt! :)



RSS 2.0