Tvättmaskinen är inte min vän denna veckan

Jag planerade (eller rättare sagt kände mig tvungen) att tvätta i söndags. Men eftersom jag kom hem hyfsat sent va jag lite orolig för att tvätten inte skulle hinna bli färdig innan läggdags. Men efter en liten diskusion med Sofia kom vi fram till att maskinen iaf skulle vara färdig till halv 10 vilket va rätt lagom.
Tiden gick och klockan blev kvart i 10, maskinen va fortfarande inte klar. Kvart över 11 hade den kört färdigt och eftersom jag hade proppat in en massa kläder va jag inte färdig förräns efter halv 12.
Idag skulle jag tvätta nästa maskin, och denna gången planerade jag lite bättre, jag satte på maskinen så fort jag kommit hem från skolan. Men kl 8 när jag skulle ner och kolla om den va färdig hade den hängt sig eller nåt, jag kunde inte ens öppna luckan. Men eftersom den hade stannat i början av programmet va inte kläderna tvättade. Jag satte på det snabba programmet för jag visste att det långa skulle ta för lång tid. Och sen till det stora problemet, tydligen fungerar inte centrufigeringen så bra på det korta programmet, jag fick stå och krama vatten ur alla mina kläder i vasken. Tur att jag inte hade fyllt maskinen! Ännu mer tur, jag behöver inte vara i närheten av tvättmasinen på minst en vecka! :)


Fredag

Powerpuff pinglorna finns på riktigt, och dom går i min klass!
Tack för att ni finns tjejer! ♥

Vi saknar 2 kg kyckling!

Nu är allt förberett och färdigt för morgondagen, jag räknade dock lite fel när vi va och handlade så vi fick för lite kyckling med oss hem. Men misstag är till för att rättas till och jag ser verkligen fram emot allt vad våran fredag kommer innebära! (Och då kan jag ju säga att min fredag börjar EFTER Matlab) :)
Uppdatering kommer senare!

I just keep waiting for the world to change

Idag va jag i skolan länge, 10,5 timmar närmare bestämmt. Men jag fick tillbaka min sångbok efter mer än 2 månaders väntan. Jag som hade gett upp hoppet och skulle gå och köpa en ny, och så bara låg den där och väntade på mig! Jag kan inte sluta le, så som jag har saknat den! Och så plötsligt blev jag en msn-adress och ett telefonnummer rikare. ;)
Imorgon ska vi gå och köpa 8kg kyckling, och lite till! Det kommer bli tungt att bära, men förhoppningsvis är det värt det. Jag tror att fredag kommer bli en kanondag!


Jag har sagt det förr och jag säger det igen

Jag hade kunnat skiva en bok om mitt liv, och den hade blivit spännande också! Och det bästa (eller det värsta) är att det aldrig slutar heller, just nu är vi inne på kriminalare-kapitlet. Och hade detta varit en bok hade inte jag lagt mig ifrån den i första taget. Åhh vad jag önskar att det hade varit en bok, nu måste jag vänta tills helgen innan jag vet hur detta kapitlet slutar.

Dagens låt:
Katharine McPhee - Open Toes

Och någonstans när mörkret föll ramlade jag

Vi gick där i korridoren, och plötsligt såg jag dig sitta där. Jag hade förberett mig på den vanliga ignoreringen. Men vi fick ögonkontakt och du hälsade. Jag blev helt paff! 
Betyder det att du kommer ihåg vårt samtal i lördags ändå? Och hur ska jag tolka det isf?


Ett måste! :)


Such a beautiful disaster

Jag har så många tankar som flyger omkring i huvudet just nu. Jag är glad att jag äntligen har bestämt mig, men samtidigt känns det som jag kanske ska vänta lite till. Är det så här det känns innan man ska gifta sig? Brukar inte alla få lite cold feets då? Eller är det kanske bara i filmerna? :)
4:e December är en viktig dag att komma ihåg. Iaf för mig, om jag glömmer blir jag 500kr fattigare. Men jag glömmer nog inte!


Det luktar bakpotatis

Ja, det är sant! När det blir kallt här i Lund, luktar hela staden bakpotatis. Mysko! Men igår morse när jag skulle cykla till skolan (vilket inte gick så bra) kände jag det. Jag har ingen aning om hur det kan vara så, men Sofie nämnde nåt om potatisodling. Det låter ju logiskt eftersom bakpotatis är gjord på ehh... potatis.
Men bakad potatis är ju varm, hur kan det då lukta varm potatis när det är kallt ute? Och varför luktar det inte när det är varmt? Värme ska ju göra dofter starkare..
Är det någon som har bra svar på mina frågor får ni gärna skriva dom. Själv nöjer jag mig nog med att köpa några bakpotatisar nästa veckohandling, eftersom man blir så himla sugen så fort man kommer utanför dörren! :)

Dagens låt:
Cascada - What hurts the most

Idag är inte min dag!

I mitt horoskop för idag står det såhär:

"Veckan startar segt och
det fungerar inte som du önskar."

Jag hade hoppats på att läsa det innan jag gick upp imorse för isf hade jag nog stannat kvar i sängen!
Jag skulle leta upp min basker imorse och jag kunde inte hitta den någonstans. Så jag fick ta min andra mössa. Personligen tycker jag inte den passar så bra till min röda jacka eftersom där är lite rosa i den. Men det va ju minusgrader, så vad hade jag för val? När jag kom ut till cyklen låg baskern där, stel och kall i cykelkorgen. Men jag kunde ju inte ta på den då, så jag låste upp cykeln istället, eller försökte iaf. Nyckeln gick isönder men som tur va fastnade inget i låset, jag fick snällt gå till bussen. Men ni kanske kan gissa att jag missade den. När jag väl kom till skolan va det 10 min till rast så jag kände att det inte va lönt att gå in och störa föreläsaren. Och när jag satt där ute och väntade tappade jag ett mynt på golvet. Jag skulle aldrig brytt mig om det för när jag reste mig upp från golvet slog jag huvudet i bordet.
I fredags kom jag på att jag hade hunnit åka hem på fredag och jobba eftermiddag, jag är verkligen i behov av pengar! Och smart som jag är väntade jag med att ringa tills idag. Chefen sa nej, jag borde förstått!
Men nu har jag lyckats låsa upp cykeln, jag ska snart och träna och om jag har tur får jag besök ikväll :)

Dagens citat (från Kempen, vår sektions tidning):
Har man ingen mössa så blir man förkyld. Är man förkyld så blir man hes. Är man hes så måste man viska. Den som viskar han ljuger. Ljuger man så åker man i fängelse. Åker man i fängelse så börjar man knarka och om man börjar knarka så dör man. Så glöm för helvete inte mössan!!!"

Jag driver Sofia till vansinne

Idag fick jag en underbar känsla: Det är snart jul! :D Okej, kanske inte riktigt än, men idag har jag börjat lyssna på jullåtar och jag går och längtar tills vi ska börja julpynta och julbaka. Julbak behöver jag ju inte vänta så länge på, om en vecka är det julbak á la bioteknik, åhh vad skoj vi ska ha!

image62

Since you been gone

Varför gör du såhär? Ringer mitt i natten och ber att jag ska komma? Jag vill ju så gärna men jag kan inte! Någonting har jag lärt mig från mina misstag.

Tjejer gillar popcorn som killar gillar porr

Idag har vi lärt oss att silverbromid har formlen AgBr och att Jens inte kan poppa popcorn. Men efter att ha spenderat 30 timmar i skolan på 3 dagar blir man lite konstig i huvudet! x)

Arkad-mässan idag sponsrade mig med pennor för resten av året. :) Förutom det samlade vi även på oss allt från godis och reflexer till rakhyvlar, vattenflaskor och ficklampor. En mkt bra skörd om jag får säga det själv! Och imorron kommer fortsättningen.


Snälla människor är bra!

Jag och Kjell-Åke va ute på jakt efter en ny mobil till mig i lördags. Vi hade varit runt i nästan alla affärer som vi kunde komma på och skulle se om det fanns nåt öppet inne i stan.. Oddsen va ju inte så stora eftersom det va röd dag, men när vi hade gått ur bilen och va på väg mot centrum haffade Kjell-Åke en tjej. Allting gick så snabbt och jag kopplade inte vem hon kunde vara eller vad vi höll på med, men plötsligt stod vi utanför telenorbutiken och blev insläppta i den tomma och mörkbelagda lokalen.
Och det bästa av allt, butiksbiträdet tog sig verkligen tid för oss, hon va inte det minsta stressad av att hon egentligen hade slutat och det bästa av allt, hon snackade med mig och inte Kjell-Åke, något som dom har väldigt svårt för på vissa ställen.
Jag bestämde mig för en Sonny Ericsson s500i och som om hon inte hade gjort tillräckligt mycket tog hon bort startavgiften på 250 kr. Det borde finnas fler sånna människor! :)

image60

Min pappa är nog den bästa, någonsin!

Imorse ringde han och väckte mig, men vaddå alla har ju brister! :) Jag beklagade mig att jag slutade så sent och att jag skulle komma för sent till Annica ikväll. Han tänkte lite och sen sa han "Men jag kan komma och hämta dig efter jobbet?" :O Han jobbar ju i Hässleholm, jag går i skolan i Lund, och sen ska han köra hem mig till Kristianstad! :) Han är bra, min pappa! ♥

Jag hade rätt svårt att somna inatt, och sådär lagom till 12 kom jag på att jag kanske skulle skicka ett meddelande till min lilla hallonpaj (Annica) som fyller år idag! När jag låg där började jag tänka påhur det va förra året, när jag verkligen försökte hålla mig vaken för att kunna skicka ett meddelande. Jag låg där i sängen i vårt lilla rum i Stockholm. Ja, det va ett år sen vi va i Stockholm! Jag vill tillbaka! ♥


RSS 2.0