Stalker

Vad gör man om någon inte kan låt dig vara? Någon som ringer 24/7 och om man inte svarar, skickar han sms eller ringer en gång till.. Vad gör man om man har försökt säga til honom att sluta, men ändå fortsätter han? Ska man behöva bli arg och otrevlig för att han ska förstå? För tydligen gör ignorering bara saken värre.

Dagen låt:
Simple plan - I do anything

Kanske det finns hopp för mig också? Nää! :)

Ibland när jag har mkt att göra så hittar jag andra saker att pyssla med, dom är alltid så mkt roligare. :) Idag har jag städat mitt rum, speciellt bland alla mina papper..

image76

Det känns som jag har slängt ett ton skog idag. Stackars skogen, men bra för mig, nu har jag inte lika mkt att hålla reda på! :)
Och när jag satt där och sorterade alla mina papper så märkte jag att min hålslagare inte uppfylde sin fulla funktion. Och teknisk som jag är *host host* eller rättare sagt kommer att bli, förhoppningsvis, så fixade jag det.

image77

Om man har beställt en resa som man egentligen inte har råd med så måste man ju spara in på något! :)

Stora tankar för en liten hjärna

Hur byggdes delen av Öresundsbron som ligger under vatten? Va det gubbar med våtdräkt och grodfötter som hammrade och snickrade under vattnet och pumade sedan ut allt vattnen? Eller hade dom nåt knep så dom kunde bygga den utan att insidan av tunnlen behövde röra vattnet? Och isf hur? Är det någon som vet så får ni mer än gärna lägga en kommentar med svaret! :)

Och till den lite mer aktuella frågan.. Vem är denna mystiska man som smyger runt och uppger sig vara någon annan? Jag har börjat med uteslutningsmetoden vilken inte heller är helt säker. Då har jag iaf friat den huvudmisstänke. Frågan är bara vad som är plan B.

My feet is killing me!

Salsa var lätt det bästa kvällen hade erbjuda och jag är så glad att jag följde med! Kanske blir det en kurs i det sen?  Rekomenderar iaf fler att prova det!
Men just nu är det dags för sängen! :)

image75


Dagens låt:
Simple plan - Grow up

Min kemilärare

Vi kom till klassrummet lite tidigare än alla andra. Vi satt och snackade skit medans vi väntade på att klockan skulle bli kvart över ett, folk droppade in lite då och då. När det va dags för lektion såg jag en okänd person stå och grejja med overheadapparaten. När han reste sig upp kunde jag se hur han såg ut.
Det första jag la märke till va hans enorma överarmar, jag har aldrig sett nåt liknande! Han hade en tight kortärmad tröja på sig som avslöjade hans stora tatuering på en utav dom enorma överarmarna. Man kunde tydligt utskilja hur hans kropp var formad som ett V, en riktig muskelknutte med andra ord! Jag kände mig lite obehagligt till mods, hade jag träffat honom någon annanstans, än just i det klassrummet hade jag nog undvikit honom och tillockmed varit lite rädd om jag ska vara ärlig.
Så öppnade han munnen och presenterade sig, han hade inte alls den rösten jag hade föreställt mig att han skulle ha. Den lät så mesig jämfört med hans utseende. Och hur han presenterade sig, "Jag heter ... och jag är doktorand här på lth på avdelningen för organisk kemi sen .. år tillbaka. *blablabla* Men jag forskar främst inom cancer" Jag tror aldrig att nån hade kunnat förutse det.
Lite senare såg jag mina klasskompisar stå utanför klassrummet och skratta.


151 myror är fler än 150 dagar :)

Jag tycker verkligen det svåraste som finns är att säga hejdå, speciellt om det är till någon man tycker om. Och jag tycker väldigt mkt om Mikaela! Därför va det extra svårt att säga hejdå till henne.

Dagens pris till extreme makeover går till min goda vän Robert! ♥

I don't need a man

Jag höll på att inte få hem min cykel från skolan idag. Efter flera minuters kämpande i regnet och ett samtal med frågan "Provar hon låsa upp rätt cykel?" lyckades jag tillslut öppna låset.
Så fort jag kom innanför dörren letade jag fram låsoljan och lyckades smörja låset alldeles själv, vilket jag är otroligt stolt över! Kanske jag börjar bli vuxen ändå? :)

För övrigt har dagen bestått av flera bra besked, vi är äntligen godkända i kursen Grundläggande kemi, vi fick tillbaka vårt etanolarbete, har hunnit rätta och skickat in det igen (inlämningen är egentligen på fredag). Vi är färdiga med vår poster till redovisningen nästa vecka och imorrron kommer tentaresultaten upp. :)
Detta firade jag hemma hos Sara med hemmagjorda kanelbullar och mjölk! ♥

Det stora äpplet

Helgen va helt underbar! Fredagen bestod av hårfärgning och fest med mindre lyckad utgång på kvällen. Lördagen va självklart städdag men efter det va det bara dega som gällde. Jag va hemma hos Sofia och kollade på handbollen. Och med det menar jag att hon satt och kollade på handbollen och jag satt brevid med datorn i knäet. ;) I söndags bokade vi äntligen våra biljetter till New York! Åhh jag har redan börjat räkna dagarna, trots att det fortfarande är tresiffrigt. :)

image74

Onsdags/kemi-utgång

Ja, det blev ju som jag lovade, fast för fel person. Jag trivdes som vanligt, fast gamla gubbar kan jag nog vara utan! :)
Lova mig att vi gör det igen! Snart! ♥

Att drömmar är bra, att förverkliga dom är bättre!

Somliga val är svårare att ta än andra. Just nu står jag inför ett svårt val. Än så länge har jag nog kört uteslutningsmetoden och kvar står två alternativ.
Men hur länge ska jag våga vänta? Jag tror iaf inte att jag behöver välja ikväll iaf! :)

Please don't stop the musik!

2008 är ett bra år! Helgen kommer reda ut en hel del om framtiden, och sommaren kommer bli underbar! ♥

image72

Life is a highway, and I wanna ride it all night long!

Igår va jag rädd, idag är jag glad!
Tentorna är över för denna gången och ikväll är det feeest! :)

Jag tror att bilden talar för sig själv! :)

image71

"Vill du byta batterier i min brandvarnare?"

Den nya raggningsrepliken? Kanske i framtiden men idag menar jag faktiskt det! :)
Jag hade varit och tränat och såg en lapp på bordet "Hej, vi har åkt till Stockholm nu och sen drar vi vidare till fjällen.. bla bla bla../ M" Och Sofie kommer vilken dag som helst, inte är så långt kvar, men ändå..
När jag stod där i köket och lagade mat hörde jag ett högt pip utifrån hallen. Jag blev rädd men tänkte inte mer på det.. En timme senare pep det igen och då förstod jag att det va från brandvarnaren. Jag gick och hämtade ett nytt batteri, som jag av en händelse hade i min skrivbordslåda. Sen bar jag ut en stol så den stod precis under brandvarnaren. Jag ställde mig på stolen och sträckte mig för att skruva bort plasthöljet så jag kunde byta batteriet. Men nej! Jag nådde bara med fingertopparna. Så typiskt!
Jag yrade runt som en höna i hela huset för att hitta nåt att stå på men utan resultat. Det är så frustrerande när man inte klarar av en så lätt sak själv! Men jag får väl vänja mig, innan jag kom till Lund hade jag aldig något problem med min längd. Nu får jag fråga om hjälp att både att ta ner soppor från hyllorna och byta batteri i taket..
Men nu jag har löst det, Johan kommer och hjälper mig imorron. Räddaren i nöden! :)

Från tjuvlyssnar.se

Att ringsignalen var signaturmelodin till Cheers var en ren tillfällighet

4:an buss, Sundsvall

2 fyllon sitter längst bak i bussen när den enas telefon ringer.
Fyllo 1: Ja, hallå! Vem är du? Anders?! Näe du måste ha ringt fel!
Han fortsätter säga att personen på andra sidan ringt fel och lägger till slut på.
Fyllo 2: Men du känner väl Anders?
Fyllo 1: Ja, men jag orkade inte prata med honom.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
När beep blev till pling

Vasastan, Göteborg

En far kommer cyklande. Sonen ~ 4 befinner sig några meter längre bak, också på cykel.
Sonen: Vad långsamt du cyklar pappa!
Pappan: Mm.
Sonen: Flytta på dig för i helvete så att jag kan cykla förbi.
Pappan (argt och chockat): Vad sa du?!
Sonen (tveksamt): ... pling, pling.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Gott nytt på dig också!"

Stora Torget i lördags natt, Uppsala

Medelålders alkis går förbi ett gäng.
Alkisen: Tjena!
Kille 22: Tja...
Alkisen: Håll käften!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Att ta från de rika och ge till de fattiga är inte rån


Willys, Hageby, Norrköping

En pojke ~3 sitter i kundvagnen medan hans mamma ~30 plockar varor. Mamman tar upp en påse smultronrån och slänger ner i vagnen.
Pojken (tar upp påsen och ropar): Prisa Gud! Här kommer skatteåterbäringen!


The whole thing turns out wrong

Det är nog inte riktigt min dag idag! Hittills har höjdpunkten varit min tenta i morse, och det säger väl en hel del?
På väg hem från skolan cyklade jag om en gammal gubbe, och plötsligt märkte jag att det inte va saltat på vägen, jag vinglade till och plötsligt låg jag på marken med cyklen över mig. Gubben hann ifatt mig och hjälpte mig upp. Jag fick gå resten av vägen hem vilket tog rätt lång tid.
När jag kom hem skulle jag ner i källaren för att hämta mat i frysen, om ni gissade på att jag ramlade i trappan på vägen ner, så har ni rätt! Och det är ingen mjuk trappa av trä heller, nejdå, det är en stentrappa. Jag lyckades nog hålla mig på fötter ungefär första halvan av trappan. Den andra halvan va inte så behaglig om jag säger så.
Snart ska jag tillbaka ut på de glashala gatorna för att ta mig till träningen, jag undrar vad som händer härnäst..

En sak som är bra idag iaf är att Annica klarade sin uppskrivning, grattis säger vi till henne! ♥


Gå vidare! Förstår du inte att du mår sämre av detta än vad jag gör?

I never really cared until I met you

Med hjälp av karta och eniro kan jag ta mig varsomhelst! Mitt mål idag va att cykla hem till Hillevi, nåt som vi har lyckats undvika sen vi flyttade hit. Det gick långsamt och det krävdes mkt skicklighet att hålla sig kvar på cyklen, men tillslut kom jag fram!
Hela dagen har vi pluggat, haft fruktstund och pratat en massa skit. :) Och jag kom fram till att jag också vill ha en egen lägenhet! Just nu känns det som jag har ett stort hus för mig själv. Jag har varit här i mer än ett dygn nu och jag och Malin har inte ens träffats än! :)

Dagens låt:
Celine Dion - Alone


snö

Jag trodde att det bara regnade idag, men tydligen hade jag fel, hela staden är numera vit! Men jag vill inte ha snö om jag inte får åka pulka med Sofia!
Jag vill hem! :(

Min dag i Lund

Ja, nu är jag tillbaka.. Och hela dagen har vi gått på Nova.. Köpte mitt efterlängtade regnställ (funkar inte med storlek 160 längre) och en ny skolväska. Eller ska jag va ärlig så va det mamma som köpte det till mig :) Precis när vi va färdiga släcktes hela affären ner, men inte bara affären, hela Nova och tillockmed hela Lund! Vi gick ut till bilen för att köra vidare, och då regnade det, i 2 minusgrader! Creepy! Men såklart, det va glashalt på vägarna och eftersom ingen längre kunde handla skulle alla hem, vilket ledde till kaos på parkeringen.
Vi åkte till en mataffär eftersom jag hade lite tomt i kylskåpet.. Och när vi stod där vid grönsakerna och Louise plockade tomater till mig, vände hon sig plötsligt om till mamma och frågade om det räckte. Hon visste att jag skulle ha dom, men ändå frågade hon mamma. :) Jag är tydligen inte tillräckligt gammal att bestämma hur många tomater jag ska ha..
Att komma tillbaka va väl kasnke inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara, det värsta just nu är att strömmen kommer och går lite när den vill. Jag tycker att det är jättemysigt med levande ljus och så, men när man är hemma själv är det bara tråkigt!
Och oj vad duktig jag är på att tajma, nu är Livet enligt Rosa slut vilket betyder att jag ska ringa Sofia :D


Visste du att..

  • 1995 sjönk ett japanskt skepp pga. att ett ryskt lastflygplan släppte en levande ko från 30 000 fot.
  • Sköldpaddor kan andas genom rumpan.
  • En gurka innehåller procentuellt mer vatten än vad Atlanten gör.
  • Delfiner vilar bara ena hjärnhalvan i taget för annars glömmer dom bort att andas och drunknar.
  • I USA är det enligt lag förbjudet att knuffa en älg ur ett flygplan i Alaska.
  • Människor som bor i städer har längre och tjockare näshår än de som bor på landet.

http://www.onodiginformation.se/ min nya favosida!


Take me back!

Jag kan inte sluta kolla på nyårsbilderna! Jag håller med en väldigt klok person när jag säger att jag vill ha nyår varje dag, eller iaf varannan så man hinner sova också :P
Synd att jag snart har omtenta, nu är jag har annat i tankarna. Och jag vet inte hur jag ska få bort det därifrån, jag vet inte om jag vill tänka på annat! Nej det vill jag inte, jag ska ha som jag vill, så är det bara! Det får bli mitt nyårslöfte i efterskott, jag ska va mer framåt och mindre blyg! Det räcker med att andra är blyga.

Let it snow, let it snow, let it snow!

Det snöar, DET SNÖAR! :D
Jag vaknade imorse och kollade ut genom fönstret, stora vita flingor faller ner från himlen. Detta året blir bara bättre och bättre! Kanske vi kan åka pulka ikväll? Sista dagen innan Sofia åker.
Du får inte åka ifrån mig! Jag kommer ju sakna dig! <3

Nyårsafton

Två tjejer och fem killar är tydligen den ultimata uppdelningen när det gäller att fira nyår. Jag hade jätteskoj och jag hoppas att det nya året fortsätter så! Kanske jag ska fundera på en karriär som fotograf. Jag har hittat mitt nya favoritmotiv iaf. :)
Tack för en underbar kväll! ♥

image66

     

RSS 2.0