Sometimes I get nervous, when I see an open door

Jag har precis fiskat upp min systers döda fisk från akvariets botten. En handling som kräver stort mod och mkt förberedelse. Eftersom hon köpte fiskarna igår så har hon inte hunnit skaffa någon håv än, så det fick bli spagettisleven! När jag ringde henne och frågade om hon ville säga några sista ord innan jag spolade ner honom i toalettstolen, övertalade hon mig att vänta, så nu ligger fisken i ett glas på hennes rum. Urk!
Jag har redan hunnit handla färdigt till middagen imorgon, och nu ska jag dammsuga på mitt rum. (Jag städade faktiskt resten igår!)
C U 2009!


2008 - 2 dagar kvar

Man ser inte min stol längre pga alla kläder, kanske det är dags att städa snart?
Just nu är jag så inne i nyårsplaneringen, har jag väl börjat kan jag inte sluta! Jag tror att det kommer bli riktigt kul!
Imorgon ska jag jobba, fastän jag egentligen hade planerat malmö med Louise, inte lika roligt. Men o andra sidan kommer det bli bättre när lönen kommer! :)
Nu ska jag försöka städa mitt rum, får se hur långt jag kommer!

Vilken natt!

Min förkylning håller på att försvinna, men nu kommer det jobbiga momentet, natthostan! Hela natten har jag hostat och vid 3 hostade jag så mkt så jag höll på att spy. Inte bra, så jag gick ner och tog den lilla hostmedicinen som va kvar i flaskan.
Jag sov i kanske en timme till, när jag vaknade kände jag av någon anledning på min piercing. Ploppen va inte där. Jag rotade fram en spegel för att kolla. Ploppen va borta och hela hålet va alldeles blodigt. Någonstans har jag läst att första året ska man inte ha staven ur mer än 3 min, för det kan växa igen, jag försökte trycka igenom staven men det gick inte. Då började jag få panik och alla tankar flög runt i mitt huvud. "Jag har lagt så mkt pengar på detta, ska jag behöva göra om det?" "Tänk om jag inte får i den gamla ploppen, kan jag vänta tills kl 10 när wass öppnar igen?"
Jag sprang ner för trappan och skulle skölja bort blodet med alsolsprit men jag hittade inte flaskan. Efter någon minuts letande hittade jag. Jag tvättade och fick igenom staven. Fast ploppen satt på, den hade bara åkt in i örat. Vilken lättnad!
Men helt plötsligt blev allt suddigt och jag kände mig snurrig. Jag kunde svära att benen skulle vika sig närsomhelst. Jag lyckades sätta mig med huvudet ner mellan benen (som jag har sett att man ska göra när man är svimmfärdig)
Efter någon minut kände jag min så pass bra att jag kunde gå och dricka lite juice och gå upp för trappan till min säng.
Som tur är känner jag ingenting längre. Slutet gott, allting gott!


You can´t play on broken strings

Helgen var rätt okej, lugn med mkt jobb och mkt vila. Men ibland behöver man sånna helger också. Pepparkaksdegen har stått i kylskåpet länge och skrikit mitt namn, men i lördags blev baket äntligen av, den slutade dock lite överdrivet. :)
Idag har mamma fått mig att äta sill, nåt jag ångrar såhär i efterhand, eftersom eftersmaken sitter i såhär en timme senare. Nu ska jag plocka undan lite och sen ska jag hem till pappa och kolla på SATC the movie.

I'm waiting for the moment to come

Jag har ett ord för att beskriva helgen: Underbar!
I fredags åkte jag till Sofia i Malmö. När hon hade sminkat sig och gjort vid sig åkte vi till hennes nyfunna vänner. Konstigt nog kom dom flesta från kristianstad. Det va ju egentligen meningen att jag skulle åka hem med tåget halv 12. Men vi stod på vip-listan till ett nyöppnat ställe, nöjesbåten eller vad den heter. Och senare stack vi till slagthuset där vi fixade fribiljetter. :) Jag blev tillockmed bjuden på nattmat! Klockan 4 gick vi och la oss. Men jag hade ju inga kläder eller nåt med mig och jag skulle upp och jobba i lördags. Halv 7 ringde klockan igen, och en halvtimme senare va jag på väg hem igen.
Lördagen erbjöd jobb, släktmiddag och 20årsfest på Kuppa. Denna gången hängde syster med, vilket va väldigt trevligt!Sista bussen hem och upp och jobba igår också.
Det resulterade i att när jag hade kommit hem och ätit så gick jag och la mig för att kolla på tv, och vips så sov jag. Klockan kan väl ha varit 8. Vid 9 vaknade jag och gick och borstade tänderna. Det va längesen jag sov så gott! :)

Favorit i repris

Igår kom snön, synd bara att det va sådär blaskigt i början. Jag va ju inte berädd på det så jag tog mina stövlar, som inte är riktigt vattentäta. Det är inte så skönt att gå omkring i två vattenpölar ska jag berätta! Men imorse hade snön lagt sig och jag fick craving (om man nu kan använda det ordet i detta sammanhanget) att åka pulka.
Men trots snön har jag ingen direkt julkänsla, vilket är rätt konstigt eftersom jag började spela julmusik i början av november förra året. :) Men jag är iaf duktig för jag är snart färdig med mina julklappar. :)


Kortis

Sofia har varit hemma denna helgen och det va roligt! Speciellt i lördags! :)
Kappahl-Sofia ringde precis, hon är tillbaka i Sverige och vi ska träffas på onsdag, jag längtar redan!
Nu ska jag åka och träna! Fred ut!


RSS 2.0