I'm stuck inside a dream long gone

Förra veckan hade jag två hundar, denna veckan har jag bara en. Tänk att en sån enkel sak, som att stänga en dörr kan leda till något som inte får hända! Jag vill bara vrida tillbaka klockan och få det ogjort, men tyvärr funkar det inte så.. ♥



Godmorgon

Min mobil har varit inne på reperation ett tag, igår va jag och hämtade den igen och flyttade över kortet nästan direkt. Den gamla mobilen packade jag ner i en kartong och la i min byrå.
Jag använder mobilen som alarm, det är återkommande så jag inte behöver tänka på att ställa den varje kväll.. Den funktionen har min gamla mobil också.
Men iaf, i morse vaknade jag av min nya mobils alarm, jag stängde av det, men någon annanstans fortsatte det ringa. Man är ju lite yrvaken precis när man har gått upp, men jag började iaf att leta. Efter kanske en halv minut av vibration och ökande ringsignal (jag va ju rädd att jag skulle väcka hela huset) hittade jag var signalen kom ifrån. Min gamla mobil! Som va avstängd, nerpackad och undanstoppad. Varför sätts alarmet på när mobilen är avstängd!? Där va ju inte ens nåt sim-kort i, om den nu är så smart kan den väl fatta att ingen använder den!
Jag vaknade ordentligt iaf!
En föreläsning och sen är det helg! I eftermiddag bär det av till Lund! :)

Julstämning

Igår bakade jag och Andreas pepparkakor. Jag trodde det skulle bli jättemånga på en deg men vi (eller rättare sagt jag) åt antagligen rätt mkt  deg, för det blev inte så många färdiga pepparkakor av det..


Idag har jag och mamma pyntat lite här hemma, jag har putsat fönsterna och satt upp julgardinerna på mitt rum. Jag har lyssnat på julmusik sen jag kom hem, så julkänslan börjar smyga sig på, nu är det bara snön som saknas! :)
Imorgon bär det av till Lund för mer julbak, det ska bli riktigt roligt att få träffas och umgås med lundatjejerna igen, så det ser jag fram emot! :)
Ikväll blir det bio med kusin vitamin, det va min julklapp till henne förra julen. :)

En månad kvar till jul(!)

Jag ställde klockan i går, lite fundersam varför jag inte hade gjort det innan, jag brukar vara rätt bra på att planera sånt.
För ovanlighetens skull snoozade jag i morse, men tvingade till slut upp mig själv. Jag gjorde mig redo för skolan. Halvvägs till bussen kom jag på att jag hade glömt min halsduk så jag fick gå tillbaka. Jag borde fattat att det va ett tecken, men jag gick till bussen. Väl inne i stan, väntandes på buss nr 2 tog jag upp kalendern och kollade vilken sal vi skulle vara i. Och då märkte jag det. Vi börjar inte förrän kl 10 idag. Typiskt!


3 favoriter

¤ Rock Feast - Bless the Broken Road

¤ Anders Johansson - Alone

¤ Westlife - To be with you


En sjuk(t) bra helg

Helgen har varit helt underbar! I fredags låg jag iofs med lite feber och ont i huvudet efter influensasprutan (ja, jag tog den nu!) men det va ju en bra ursäkt att ligga hemma och kolla på idol. :)
I lördags mådde jag bra igen, jobbet gick snabbt och Andreas hade fixat en överraskning när jag kom hem till honom. Efter maten skulle vi köra och kolla på Sandras valp. :)
Och det gjorde vi. Omg, vilken liten varelse! Jag fick hålla henne och blev jättekär, hade det inte suttit så många i rummet hade jag nog smuglat och tagit med henne hem. :)


Sandras 3åriga son, som annars är så blyg för mig va nästan lite kelen! Han kröp upp till mig i soffan och la sig i mitt knä. Jag blev helt paff, eftersom han i vanliga fall, knappt vågar prata med mig. Han gick och lekte men kom tillbaka några minuter senare. Då hoppade han närmare och närmare mig i soffan, tills han nästan satt på mig, då la jag armen om honom och frågade "Har du saknat mig Jasper?" Jag fick ett försiktigt men tydligt "Ja" :) Sen va jag godkänd att vara med och leka med hans bilar. Världens gulligaste  unge! ♥
När vi hade åkt hem och kollat lite på film, låg jag och Andreas och pratade till framåt småtimmarna. Det va hur härligt som helst! Så igår tog vi sovmorgon och gjorde inget speciellt.

Snart ska jag till farmors grav, där har jag inte varit på evigheter så det va dags! Sen ska jag köra och träna med Jossa. :)

Äntligen över

Nu har jag fått tentan gjord och det känns jätteskönt!
Att hon hintade att alla i min grupp hade blivit godkända är bara ett bevis på att mitt lycko-tenta-armband verkar fungera. :)

Fjärilar i magen

Idag har jag tenta, min första riktigta komma-till-skolan-och-ha-tenta-tenta. Och den är muntlig också, jag hatar mutliga förhör! Jag började plugga alldeles försent, vilket jag egentligen bara har mig själv att skylla men nu kan jag det ändå hyfsat bra, men frågan är om jag kommer komma ihåg allt när vi väl sitter där i skolan?
Håll tummarna för mig!

Stolt syster

Idag har min syster tagit körkort, wohoo! Grattis till henne! ♥
Fast det är ju lagom roligt att ta körkort om man inte får låna bilen!

JP - ett bra sömnmedel?

Hur kan jag vara så trött, när jag har sovit mer denna veckan än vad jag brukar sova på en månad? Kanske är det för att jag vet att jag måste lära mig en massa ben och musklers latinska namn som ett rinnande vatten tills på onsdag. Det är lite jobbigt, men roligt när man kan det. Jag kom på en jättebra koppling till fermur som betyder lårbenet. Fermur låter nästan som farmor, farmor är gammal och det är vanligt att gamla människor bryter lårbenet. Visst är det bra?
Nu ska jag bara komma på sådär 100 kopplingar till för att kunna komma ihåg allt. Men det får nog bli imorgon!
Jag har haft en bra helg, ännu en utan utgång! Det är snart en och en halv månad sen jag va ute, en och en halv månad är kanske inte så mkt, men med tanke på att jag va ute nästan varje helg innan dess så hade det inte suttit fel med ett besök på krogen snart! :)

Jo just det, jag ska få ett kusinbarn! :D
Varför får jag alltid veta allt sist?

Svininfluensavaccinet

Blir man förvirrad eller vad!? Jag fick ju tbc-vaccinet förra veckan, så det är ju rätt förståligt att jag borde vänta med influensavaccinet.
Skolasköterskan sa lite frånvarande att det borde gå att ta influensavaccinet en vecka efter tbc, och eftersom det är min (och de flesta i min klass) åldersgrupp som ska vaccineras denna veckan är vi en del som har fått kallelse. Men Wiktor hade frågat på sin vårdenhet och fått svaret att han skulle vänta i minst två veckor. Igår hängde jag med Sofia, när hon tog sitt vaccin och frågade där, dom sa 4 veckor. Så vem ska man tro på?
Jag va kallad idag och gick upp för att höra vad dom hade att säga, men dom hade inte koll på det. Kvinnan som skulle ta reda på hur jag skulle göra kom med svaret "Du ska vänta i två veckor" innan hon kom på att hon inte va säker på vilket vaccin jag hade tagit och frågade igen vilken spruta jag hade fått..
Jag blev mer och mer osäker eftersom jag fått olika svar överallt, så jag bestämde mig för att ringa till sjukvårdsupplysningen. Där fick jag prata med en som jobbar på vaccinationskliniken och tydligen har väldigt bra koll på allt som har med det att göra. Hon sa att jag måste vänta i 3 månader eftersom tbc-vaccinet är ett levande vaccin. 3 MÅNADER!? Risken är ju rätt stor att jag redan har blivit smittad eller att det inte finns nåt vaccin kvar, innan jag får vaccinera mig. Kvinnan på sjukvårdsupplysningen tyckte att det va konstigt att vi varken hade fått information eller möjlighet att vaccineras mot influensan innan, eftersom då hade vi bara behövt vänta i 2 veckor.
Jag är fortfarande förvirrad men det känns som kvinnan på sjukvårdsupplysningen vet bäst vad hon pratar om.. så imorgon ska jag försöka få tag på skolsystern och ställa henne mot väggen. Vem ska man lyssna på?
Sjukvården suger! Och den ska jag tydligen ägna mitt liv åt..

En historisk dag

Idag har vi äntligen tagit ett (riktiga) blodprov! I två timmar fick vi öva på sönderstuckna plastarmar och fylla väldigt många provrör med hallonsaft-blod. Men till slut fick vi visa för läraren att vi gjorde allt rätt och blev godkända att prova på varandra. Men eftersom jag är så himla svårstucken, speciellt i armarna tyckte inte läraren att det va lämpligt att någon stack mig. Som tur va stälde Fredrik upp med båda sina armar så jag fick prova på att sticka på riktigt ändå.
Åhh, vad nervös jag va! Jag tog isönder två plasthandskar när jag försökte sätta dom på mig. Och plötsligt hade man glömt allt som skulle göras. Men jag fick ut blod i provrören, och det visade sig vara mkt lättare på honom än på plastarmarna. Vilken kick det gav! Jag hoppar fortfarande runt i glädjeskutt lite då och då. :)
Nu ska jag ta hand om min "sjuka" pojkvän, som har ont i armen efter influensavaccinet. Det är så synd om honom!

Javisst ja, vi blev godkända på vår hemtenta i mikrobiologi, är inte detta en bra dag så vet jag inte vad som är! :D


Until we see the sunlight

Idag är jag en stolt storasyster. L skrev upp idag och klarade det galant, alla rätt! Och hon som va orolig att hon inte skulle klara det! Nu är det bara uppkörningen kvar och jag vet att hon kör jättebra så det ska inte heller vara några problem! :)
Josefin hörde av sig och frågade om jag ville hänga med och träna idag. Det regnar ute och jag kände inte alls för det. Men ju mer jag tänkte på det, kom jag fram till att det nog va det bästa att försöka ta sig till friskis. Egentligen älskar jag att vara ute när det regnar, med mina gummistövlar hoppar jag i alla vattenpölar jag kan se. :) Och det märktes att jag inte hade tränat på nån vecka. Jag kommer vara glad om jag kommer ut ur sängen imorgonbitti! :)
Imorgon kommer bli en rolig dag, vi ska lära oss att ta blodtryck och det som jag har längtat efter sen vi började, venprovtagning! :) Sen kommer MalmöSofia till stan, så förhoppningsvis hinner vi med en fika innan hon ska ta influensavaccinationen. Och på kvällen blir det tisdagsmys med Andreas. ♥

While I'm running away, to chase my dreams

Jag har haft en härlig helg, trots att jag har dragit på mig en förkylning. Men jag får väl skylla mig själv när jag är ute och härjar så mkt! Denna veckan ska jag försöka vara hemma lite mer, kanske ta tag i skolarbete och så.. Jag tror alla vet hur det kommer
sluta. :)
Men iaf, helgen, i fredags va jag och klippte mig, blev inte jättestor skillnad från innan, men luggen blev tyvärr lite för kort. Som tur är växer den snabbt ut igen. :) När jag ändå va i stan bestämde jag mig för att köpa min första julklapp som jag har gått och tittat på ett tag. Jag känner mig så duktig som redan har börjat, alla andra år har jag varit ute i sista sekunden. Men detta året känns det som om jag har lite bättre koll på vad jag ska ge, till de flesta iaf!
Jag och Andreas träffades i stan, åkte hem till mig för att göra vid oss. Jag och Louise kämpade med att få hans hår platt, vi stod på varsin sida, med en varsin plattång. :) Men tillslut lyckades vi, och snyggt blev det! Fast jag gillar honom trots allt bäst i lockigt hår. Det bar av till stan igen, till Mikaelas pappa för att förfesta. MalmöSofia va i stan och vi hade bestämt träff på banken men Andreas va ensam kille och hade inte så roligt på förfesten och jag va trött och skulle jobba dagen efter så vi bestämde oss för att åka hem. Träffade iofs Sofia en snabbis innan dom gick in. Som tur är ska hon tillbaka till stan denna veckan, så vi hinner ses lite mer.
Igår va det treårskalas, Andreas systerson fyllde år. Det är så härligt att se små barn öppna paketer! Vissa är inte alls intressanta, så dom åker till sida direkt, medan andra är världens bästa.
Min present, en målarbok, va en lägga-till-sidan-direkt-present, medan Andreas, en rörlig och ljudlig, Bilar-bil, antagligen va den bästa presenten för dagen. :)
När nästan alla hade åkt va klockan 10, då somnade jag nästan framför tvn, vi bestämde oss för att gå upp på Andreas rum och vila lite, med kläderna på, tills alla hade åkt. Kvart i 12 väckte Andreas mig och sa att det kanske va bäst att vi gick och borstade tänderna. :)
Idag har vi varit på farsdagsmiddag hos pappa. Han lagar världens godaste mat, och idag fick vi lax som jag älskar. Jag är fortfarande mätt och det va 5 timmar sen vi åt. :)
Men nu börjar det lukta nygräddade våfflor i hela huset, så jag kanske får plats med
lite till! :)

Jag älskar dig!

Dagens ord: gammaglobulin

Ett roligt ord att säga, speciellt snabbt! :) Kanske inte så rolig betydelse: de molekyler som utgör antikroppar
Men när man har sprungit i trappor till 4e våningen upp och ner sisådär 5 gånger innan kl 2, stressat till MAX och nästan slängt i sig en hamburgare och haft föreläsning i 4 timmar så blir man rätt trött och börjar snappa upp sånt som inte är så nödvändigt att kunna.. Ordet gammaglobulin används knappt längre! Menmen, det är ju nåt som har fastnat, det måste ju vara positivt.

Idag fyller Anna år, jag köpte ett paket cigaretter till henne. När jag frågade kassören om dom hade nåt fint presentsnöre, kollade han på mig som om jag va dum i huvudet.. Men är det födelsedag, så är det! :D

Imorgon är vi "lediga" från skolan, och som vanligt ska jag jobba.. men iofs inte förrän på eftermiddagen. Så jag hinner med en lunch med Johanna innan. Det va på tiden! Jag har inte träffat henne sen i somras, så det ska bli roligt att träffa henne och prata av sig lite. :)

Jag orkar inte vänta tills onsdag och träffa Andreas, som vi först hade bestämt, eller rättare sagt jag. :) Och sen va jag så deppig igår, så jag har bestämt mig för att åka hem till honom ikväll. Jag får plugga på bussen istället! :)

I got lost a time or two

Varför pluggar jag inte!? Jag har varit hemma sen kvart i 1, och jag har inte fått nåt vettigt gjort.. Jag har iofs lyckats räkna ihop mina inkomster detta halvåret, och det gjorde mig bara deppig..
För övrigt är jag rätt deppig idag, över en massa saker. Jag behöver en kram, sömn och ett botemedel för cancer!

inte lika nervös längre :)

Testet gick utan problem! Man va nog inne hos sköterskan i max en minut var, under den tiden hann hon välkomna oss till avläsningen på torsdag och ta testet. Som tur va behövdes det inget avskrapande av huden, inte än iaf! :) Men hon stack in en nål och sprutade in nån vätska precis under huden. Allt annat gjorde hon så snabbt, men just när hon stack in nålen gick det så långsamt, och så sa hon "du har visst lite segt skinn".. Det sved lite, men det va ju inget jämfört med när hon sprutade in vätskan. Det va snabbt över och jag är fortfarande lite öm, men det är ingen fara. Nu väntar jag bara på om jag får en blåsa(?) eller inte. Jag vet inte vilket man ska hoppas på!
Det blev en kort dag i skolan, föreläsning i drygt 2 timmar bara. Men det behövs, nu ska jag packa upp mina 500 000 väskor som jag har liggandes på golvet :) sen får vi se om jag hinner och orkar med träning idag..

nervös

Nu sitter jag och väntar på att få gå hemifrån så jag kan åka och göra ppd-testet. Det går rykten om att testet gör ont och att dom skrapar bort hud.. Jag hoppas det inte stämmer!

RSS 2.0