Jag är arg! :@

Jag citerar en väldigt vis person: "Vi kommer aldrig förstå oss på dom!"
Och det stämmer, jag orkar inte sitta här och vänta på dig gång på gång när det ändå inte blir nångonting av nåt! Jag blir lika besviken varje gång, och jag förstår inte hur jag kan vara så dum att tro på dig när du säger att vi ska ses eller att du ska höra av dig!

Jag fick visst besök ikväll ändå, inte det som jag hade trott, men det blev mkt bättre! Det som bara skulle bli några minuters samtal om gårdagen, bara växte och växte. :) Jag tror att både jag och Sofia var lika trötta, men ibland är det skönt att bara sitta och snacka minnen, att bara umgås. Tack för att du är min vän! ♥



Dagens låt:
Pink - U & Ur hand

En lång lördag :)

Jag är så trött! 4 timmars sömn innan en hektisk långlördag är inte bra, har jag kommit på. Nu när jag väl har satt mig vet jag inte om jag klarar av att resa på mig. :)
Ikväll blir det en lugn hemmakväll framför tvn, med eller utan sällskap! Fast det hade ju varit trevligt med nån att umgås med..

Nu är det bevisat

Att festa på kolsyrat vatten är helt okej. :)
Jag hade en trevlig kväll men imorron är det jobb och slit som gäller igen.. Förhoppningsvis slutar morgondagen som jag plannerat (för en gångs skull). *håller tummarna*

Ett brev

Idag när jag kom hem, låg där ett skrynkligt brev till mig. I det stod:

"Hej Desire
Du kommer säkert inte ihåg mig men jag är en god vän till din mamma och pappa. Jag var mycket hemma hos er när du var en bäbis. Jag vill bara gratulera så hjärtligt till studenten. Mitt hjärta värms när jag hör att du förkovras. Är syreligen spänd på att få träffa kära dig och din familj. Med allt gott önskar jag dig och mamma och pappa en fortsatt bra vecka. Hade varit värdefullt för mig om du skrivit ett brev tillbaka som redogörelse.

Hjärtliga hälsningar
Berit och Edvin"

Jag förstod ingenting, jag har aldrig ens hört talas om någon Berit och Edvin! På sättet dom skrev förstod jag att det var ett gammalt par, men brevet var skrivet på dator så det fick mig att tänka till. Något annat jag reagerade på var att dom ville ha ett svar men, Det stod ingen adress i brevet.
Så jag frågade mamma vem Berit och Edvin var.. Hon undvek min fråga och vände sig bort. Jag märkte att min syster började bete sig konstigt också. Och då förtod jag att det var dom som låg bakom det.
Undrar vad chefen hade sagt om han vet vad dom gör under arbetstid. ;D ♥

Shopping i ösregn

Dagen har varit lyckad, förutom regn, lite gnäll (nämner inga namn) och ett söndrigt paraply var den nästintill perfekt.
Jag började i Vinslöv för att ta av mina 4 återstående lösnaglar, jag hade blivit bortglömd för ingen öppnade när jag ringde på dörren. Och när hon väl kom cyklande frågade hon mig "Var det idag du skulle komma?". :/ Men nu är dom av och jag är nöjd.
När tåget kom, rusade en stressad Annica ut för att köpa biljett, vaddå
typiskt? xD
Efter ungefär en timmes färd var vi framme i Malmö, det regnade men alla paraply verkade vara slutsålda så vi sprang så gott det gick (Annica höll på att bli påkörd på vägen) till närmaste souveniraffär och kom ut med varsett Sverigeparaply.. Dom hjälpte inte jättemkt och jag hade världens sämsta regn-skor så jag blev blöt ändå. :)
Vi sprang runt som galningar och letade efter de affärerna vi ville gå i, tur att jag har så bra lokalsinne!
Det regnade en massa och blåste minst lika mkt, mitt paraply gick isönder så på vägen tillbaka gick vi för att reklamera. Butiksbiträdet förstod nog inte vad vi menade för han började snacka om reklam.. Men eftersom vi är så duktiga på att snacka så fick jag mina pengar tillbaka. :) Vi vet båda två att han tycker om mig innest inne! :D
Vi gick tillbaka till stationen och vips så var vi hemma i Kristianstad.
Resultatet av dagen blev två klänningar, ett linne och presenter till pappa och syrran. :)


Dagens låt:
Bullet for my valentine - Tears don't fall

Malmö nästa!

Imorgon bär det av till Malmö för att slösa lite pengar. Det ska bli riktigt skoj! :)

Dagens låt:
Fall out boy - I've got a dark alley and a bad idea that says you

Jag förstår inte..

Idag är mitt största irriteringsobjekt killar. Finns det någon man kan lita på, för det känns som om ingen håller vad de lovar?
  • Jag förstår inte hur vissa kan sitta på bussen och sticka chips under näsan på en okänd människa och sen dra av henne hår, några hårstrån i taget.
  • Jag förstår inte hur man först kan räcka fingret åt några helt oskyldiga och senare sitta och tugga papper för att slänga det på personerna medan de äter.
  • Jag förstår inte hur man kan stå och sparka en fotboll in i en vägg hela dagen för att senare skjuta upp den på grannens tak och lämna över jobbet till dem att kasta ner den.
  • Och jag förstår verkligen inte hur man ena dagen verkligen vill träffa en person medan man dagen efter inte änns svarar på hennes samtal.
Välkommen till mina två senaste dygn, jag är så trött på allt just nu. Sängen ropar mitt namn. Gonatt!

Dagens låt:
Natasha Bedingfield - Soulmate

Grattis!

Till mitt körkort som fyller 1 år idag! :D

image29

La la la la la..

Jag gillar lammungar! ;)

image28

Sommaren, del 1

Två dagar på mitt "sommarjobb" är avklarade, inte för att det är tråkigt eller så. Tvärtom! Jag trivs jättebra och har gått och längtat efter att få jobba nu när jag har varit ledig. :)
Det känns bara så konstigt att plötsligt är det inte längre jag som är den nyaste på jobbet. Nu är det mig de frågar om hjälp och jag får klara mig mer och mer själv. Det känns lite som en tävling men än så länge tycker jag att jag ligger bra till, hoppas det fortsätter så! :)

Jag saknar NV3a!

Prova! :)

http://www.break.com/index/cool-optical-illusion.html

Wilma

Jag fick ett samtal från min pappa som bad mig gissa vad dom hade gjort igår. Efter en misslyckad gissning berättade han att jag hade fått en lillasyster. "En till!?" tänkte jag och frågade försiktigt om de hade varit och adopterat. Men jag tänkte att det är ingen impulsgrej, det ligger ju lite plannering bakom ett sådant beslut. Jag fick svaret: "Det kan man väl säga, vi har skaffat hund." :)

Senare åkte jag och hälsade på henne och det är vekligen den sötaste hunden jag har sett, jag har säkert sagt det 1000 gånger men denna gången menar jag verkligen det. Jag har faktiskt tittat på shih-tzu valpar innan, eftersom jag tänkte skaffa det när jag blir stor. Men pappa hann före. :D

image27

55 min i Broby

Idag har jag och Annica åkt en massa bussar. :)
Vi skulle ta oss ut till Östanå, stället som ingen vet var det ligger.. :) Men efter en feltryckning och en tråkig promenad var vi äntligen framme. Badning i ån och grillning, det kunde inte bli bättre! ♥
Och vi lärde känna Broby rätt bra också, Annica hade en guidad rundtur för mig, fast egentligen misstänker jag att hon aldrig varit där själv. xD

image26

No more..

"Vad långt hår du har fått!"
Imorgon åker det av och det ska bli så skönt! :)

Jag hatar dubbla budskap!

Man blir bara så ledsen när det visar sig att man har missuppfattat allt! :(

Den perfekta dagen

Ja, det är precis så jag upplevde min studentdag (och natt). :) Allt blev precis så som jag hade tänkt mig och tillockmed lite bättre! Klassen träffades halv 8 för att ha champangefrukost i tivoliparken, därefter åkte vi till skolan där vi hade avslutning i aulan. Det var då mina första tårar kom, när vi började sjunga "Den blomstertid nu kommer" klarade jag det inte mer. Tur att jag hade ett helt förråd med näsdukar som jag hade till användning.
Andra gången jag grät var när vi var och åt och Sanna höll sitt tal, det passade så perfekt in på vår klass och beskrev Sanna så bra. Jag tror att de flesta iaf grät inombords! :)
Efter det åkte vi tillbaka till skolan för att springa ut, vi var klass nr 11 av 20. Vi stod i fönstret och tittade på klasserna och allt gick så snabbt och innan vi visste ordet av stod vi uppe på scenen och sjöng studentsången. Allt var som i en dimma, det gick lite för snabbt, men så fort jag såg min skylt hoppade jag fram och skrek "Jag ser min skylt, JAG SER MIN SKYLT!" :) Framme vid skylten stod min familj och delar av släkten för att ta emot mig. Det är som dom säger, man får ont i nacken av alla blommor, och pappa hade gjort ett halsband av en massa småflaskor också som bidrog lite. ;)
Vår lastbil var den finaste jag sett, och det var inte så farligt att komma varken av eller på. Louise och Alexander var duktiga på jobbet som tutare, folk gick och höll för öronen. :) Jag hoppas alla tyckte vi skrek minst lika bra vi också, speciellt söderportarna. ;D
När jag kom hem fick jag en massa fina saker, jag trodde jag skulle tycka skålar och serviser skulle vara tråkigt att få, men jag blev jätteglad! Men gladast blev jag nog för alla otippade kort och presenter jag fick från folk som inte hade behövt ge mig. Men det är roligt att veta att dom bryr sig och att dom har koll på min student. :)
Efter lite mingel här hemma åkte vi in till stan för att fortsätta festandet. Jag, Mikaela och Sofia gick ner till parken för att "förfesta" och träffa lite folk. Karro kom och vi gick in på T-baren. Jag har aldrig varit där innan men där var jättefint och massor med folk man kände. Vi dansade massor, nåt som vi inte gjort på evigheter känns det som.
När T-baren hade stängt var det svårt att få tag i en taxi, så vi fick sitta ute och vänta, när vi väl kom hem till John, som skulle ha efterfest, var inte han där. Vi fick sitta och vänta på honom eftersom han och några till hade gått hem, en väg på kanske 4 km. John bjöd oss på makaroner och sen somnade dom flesta, jag och Johan satt och sjöng med till "Copy kids" och sen sprang jag runt och fotade alla sovande människor och en del nasty saker. :P
Jag var hemma kl 5 imorse, inte konstigt att jag var trött, jag hade varit uppe i nästan exakt 23 timmar. Jag orkade inte änns gå på toa, jag gick direkt upp på rummet och la mig och somnade. :)


En ångestattack för mkt..

Jag vet inte hur mkt kött jag har skurit upp idag och jag vill inte veta det heller om jag ska vara ärlig. Just nu känner jag mig så äcklad och jag funderar allvarligt på att bli vegitarian. En sak är säker, min mamma kan få folk i arbete om hon vill. :)

Lastbilen blev fin, hoppas bara vi kommer in och ut ur den imorron också!

2 dagar kvar

Igår var det karneval och jag hade jätteskoj. Efter att ha sprungit runt i hela stan som en galen ko satte vi oss i gräset hos polisen och solade lite. Det var riktigt mysigt och alla var så söta! :) Vi gick till Lotus och dansade lite innan alla åkte hem till sig.

Pappa kom lagom tills vi skulle sätta upp partytältet så han fick hjälpa till. Jag hade inte hunnit duscha och byta om så när jag skulle hälsa på honom kom jag springande och ropade "Hej pappa!", och hans svar var "Hur fan ser du ut?". haha Är han inte underbar? Han är den bästa pappan man kan ha iaf! ♥

På kvällen ändrades planerna, som vanligt, jag kände inte riktigt för att gå ut men Sofia lyckades övertala mig i sista minuten.
Jag satt i bara handduk och med blött hår, 10 min senare var jag färdig att åka hemifrån, jag måste ha slått rekord eller nåt! Iaf personligt. :) Efter det satt jag i flera minuter och visste inte vad jag skulle göra.
Vi bestämmde oss för att gå och spela lite biljard, av någon anledning har vi slutat där väldigt ofta den senaste tiden. :P

Snart kommer Annica och sen ska vi till Åhus och fira skolavslutningen med
Line! :D


Be mig aldrig att hämta saker till någon jag inte tycker om, det kan hända att jag hittar på hyss! ;)

Bästa låten just nu!

http://www.youtube.com/watch?v=SPUJIbXN0WY

Me like! :)

Helgen, i korta drag

Nu är min karnevalkostym färdig, jag har klippt, nålat och sytt mest hela dagen. Men det blev jättebra och jag är hur nöjd som helst, folk kommer helt klart skratta åt mig och det är mitt mål så vi får se hur det går på tisdag. :D

Helgen har varit underbar, trots att vissa drog sig ur och åkte hem. Vi har varit på klasscamping och jag längtar redan tillbaka. Det gick jättesnabbt! Fredagen var bäst, vi satte upp tälten, grillade, lekte lekar, badade och försökte lära Rickard snapsvisa. :D
På natten regnade det och vissa hade inte så vattentäta tält, andra bara glömde att dra över regnskyddet på sina. Så på morgonen lämnade killarna campingen för att åka hem och sova i sina egna torra sängar, alla utom Johan och Viktor. Solen tittade fram så vi la oss och solade och tränade på studnetsången, något som hade behövts tidigare. :) Men med lite mer träning så sitter den nog snart! :P Vi har ju inte så mkt tid på oss, usch det är bara 5(!) dagar kvar, snälla nån, säg att jag drömmer!
Kvällen slutade med skallgång efter Linda, men som tur var hittade vi henne tillslut (eller hon hittade oss rättare sagt). När det va dags att packa ihop alls var det lite sorgligt, tiden har gått så snabbt!


Imorgon ska jag hem till farfar och träna på att dansa och sen ska jag äntligen förlänga naglarna. :D

Man kan alltid drömma..

Kan man annat än älska våra nattliga samtal? Klockan är över 3 och jag är inte änns trött!

Tänk om livet hade varit annorlunda, hur hade det sett ut? Hade jag varit en antikrist metalhårdrockare och du mattegeni kanske? :)
Jag tror inte det men en sak som är säker är att vi hade haft lika roligt ändå. Kom och hälsa på mig! Snart!

RSS 2.0