Happy pride!

Sofia hade bestamt att vi skule ga till en American apperal-butik, och eftersom det fanns sa manga och valja pa och sa manga viljor sa tog jag kommandot och valde riktning. Det visade sig vara en bra riktning! Forst nar vi kom ut fran stationen oste regnet ner och det askade och blixtrade varre an jag nagonsin har varit med om! Men det gick snart over och vi gick vidare. Nar vi kom till 5th Avenue va det nagon form av festival, jag sprang i forvag med min kamera (som jag alltid har uppe i hogsta hugg). Vi forstod snabbt att det va pridefestival. Jag som alltid har velat vara med om det! Det va sa roligt, alla va sa uppkladda, eller avkladda ;) och alla va glada och delade ut bade det ena och det andra.
Bland alla vagnar sa ropade Mikaela till mig "Ar inte det Dani fran 'A Shot at Love with Tila Tequila'?" Jag kollade lite extra noga, men jag kunde verkligen inte kanna igen manniskan. Da ska jag tillagga att det programet har varit mitt favvis sen jag flyttade hem fran Lund! Men sa fort hon vande sig om sa akte kameran fram, da fanns det inga tvivel! Och hon va mkt snyggare i verkligheten! Och jag va helt i extas att jag hade sett en kandis, men inte vilken som helst, favoritpersonen i mitt favorit program, och hon hade vinkat till mig! Det ar inte sa illa pinkat om ni fragar mig!


Efter sadar tva, tre timmar framfor ett staket, i regnet, bestamde vi oss for att ga vidare. Lite shopping, lite mat, saga hejda till Karro en gang till och vips sa va vi hemma, trotta och med omma fotter. Vi la oss ner och snackade lite, innan Mikaela blev sugen pa donuts. Hon skulle ga och fixa det, sa vi kunde vila.
Nar hon kom hem sa hon, "Fraga mig inte ens hur manga donuts jag kopte!" Tydligen hade killen i disken flirtat med henne och fatt henne att kopa 6 stycken. For da finns det tydligen ett erbjudande "Kop 6 donuts och fa 6 pa kopet" Sa hon kom hem med en hel lada full, 12 donuts! Tyvarr finns det bara 3 kvar idag.. :)
Idag ska vi aka hem, tiden har har gatt jattesnabbt! Jag vill stanna iaf en vecka till, men igar tog pengarna slut sa det ar val lika bra!

I <3 NY

Igar hade vi en heldag inne i city, det gar inte att forestalla sig hur stort NY ar. Och om jag kanner mig kort annars sa va det ingenting jamfort med igar, jag fick ont i nacken nar jag skulle kolla hur hoga dom va.
Vi gick i Central park, vi va pa stallet dar Jane och hennes syster kollar pa huset brollopet ska hallas i 27 dresses. Sjukt att dom kan ha en stor park mitt inne i city! 
Det blev Mcdonalds tva ganger ocksa, inte sa bra. Forsta gangen va jag sugen pa fanta, och det bestallde jag. Men det va ingen kolsyra i den, andra gangen fattade vi varfor, dom hade inte fanta. :) Det va dar vi gjorde var goda garning. Jag och Sofia stod i toakon, den va ratt lang ko och kvinnan bakom oss sag lite stessad ut. Hon stod med korsade ben, vi tyckte sa synd om henne sa vi lat henne ga fore. Och hon blev sa glad! "Thank you so much guys, I almost wet my pants." :)
Pa kvallen va vi pa broadway, ett outforskat intresse. :) Vi sag pa Hairspray och den va skitbra! Nagot jag verkligen kan rekomendera om man ska ga pa broadway!
Nu ska vi ata frukost, och sen ska vi in till stan och traffa Karro! :)

Knock knock och elaka korsbar

Idag har vi varit pa ett stort kopcenter och ett lagprisvaruhus. Inte bra for Desirees planbok! :) En massa klader, en parfym och lite juice blev det :)
Nu har vi precis kommit upp ur poolen, det va riktigt mysigt! Jag lever livet har, for dom som inte marker det. :D
Nu ska vi ga och laga lite mat, och sen ska vi gora cupcakes. Jag ska uppleva USA fullt ut, smaka pa allt! Imorogon blir det kanske macaroni and cheese. :)

hey!

Nu har vi antligen anlant! Flygresan va lite jobbig, vi fick flyga runt i cirklar i luften ovanfor NY i 40 minuter pga ovadret. inte kul alls! Sa vi va lite mer an en timme forsenade, men tillslut kom vi hem till Mikaela. :)
Nu har vi precis vaknat, klockan ar 9 pa morgonen. Sa snart ska vi ata frukost och sen ska vi ut och shoppa!
C U later.

I'm off to the big apple

Jag försöker öva lite på min engelska, känns som det behövs. Hela familjen gick upp för att äta frukost med mig idag. Sweet! Och om en kvart (hoppas jag) kommer Sofia och pappa och sen kör vi!
New York, here I come!
None
.


Snart snart!

Gårdagen va så bra den kunde bli! En massa härligt folk, bra musik och roliga lekar (så nu har jag en ny lek till nästa klassfest!) :) Dagen slutade med efterfest hemma hos Mette. När jag kom hem, halv 5, började jag tvätta och städa lite :)
Det har inte blivit mkt sömn inatt men jag är inte det minsta trött, än iaf. Men det är bra, min kropp ställer om sig till NY-tid. Jag har kollat, åskvädret har flyttat på sig, så nu är jag inte lika nervös längre! :D
None
.

Glad midsommar!

Jag och Louise har precis haft en liten midsommarlunch. Hon skulle laga mat, men endå va det jag som fick kolla potatisen, koka äggen och sätta på stekpannan till köttbullarna. Hon klippte gräslöken iaf! Det va duktigt gjort! :)
Hon fick mig att äta sill också. Jag tog två bitar och jag åt upp båda, trots att jag inte tyckte om det. Jag vet inte varför.
Nu ska vi börja göra vid oss för kvällen. Jag har inte riktigt koll på var jag ska, men jag litar på Mette. :D
None
.

En favorit i repris




Kunderna på Kappahl

Dom kan underhålla vem som helst!
Härromdan kom det in en kvinna som brukar vara och handla hos oss, jag känner igen henne speciellt för att hon alltid är så svartmålad runt ögonen. Och då menar jag inte lite eyeliner eller svart ögonskugga, utan det ser ut som om hon har målat med svart kajal nästan enda upp till ögonbrynet. Och hon är närmare 50, det är inte okej som S hade
sagt! :)
Den dagen va hon där med, vad jag uppfattade det som, hennes dotter och hennes mamma. Dottern kan väl ha varit 4, 5 år, hon hade fortfarande blöja och va helt klädd i rosa, en liten söt, rosa klänning som små flickor har i den åldern. Hon sprang runt i butiken och lekte men hon hade sin vagn med sig. Men så sprang hon förbi mig, och då såg jag det. Hennes mamma hade målat hennes ögon med svart eyeliner. DET är inte okej! Vad lär hon sig? Hon har inte ens börjat skolan och hon börjar redan sminka sig. Inte med lite läppstift som jag kommer ihåg att jag ville prova, utan med något så avancerat som eyeliner! Det kan ju inte vara bra för ett par känsliga barnögon heller!

Kund nr 2 va egentligen en hel familj. Dom va inne i butiken igår. Jag la märke till mamman först eftersom hon hade tunnt hår uppsatt i två höga tofsar. Det passade inte henne alls! Men det är ju hennes val om hon vill gå utanför sina dörrar i den frisyren. Bakom henne gick hennes tre söner, från 7 till 13 år ungefär. Jättesöta pojkar, men dom kanske hade lite för långt hår.
När dom hade gått förbi mig la jag märke till att hela familjen hade varsin likadan ryggsäck. Barnryggsäckar i rött, blått och gult. Och pojkarnas hår va uppsatt i tofsar, eller den övre delen av håret iaf. Det stod rakt ut i nacken. Inte alls fint! Men som sagt deras val!
None
.

Resfeber

Ja nu börjar det märkas, jag är orolig för allt! Jag är orolig att jag har med mig för mkt saker till NY, att jag inte ska få plats med allt jag köper med mig hem. Jag är orolig för att vakterna på flygplatsen ska ta mig för att jag har nåt olagligt i väskan, typ läppglans eller nåt. Jag är orolig att jag och Sofia inte kommer få sitta brevid varandra på planet. Jag är orolig att planet inte ska kunna landa på rätt flygplats när vi kommer, jag har läst att det ska bli åska.
Jag kan inte ens föreställa mig hur stort vårt flyg kommer vara, jag kan inte ens förstå att jag ska till NY! :D
None
.

fniss fniss

Lousie kände för att sminka mig lite. Jag ser ut som en svartmålad fjortis.
Men det räckte inte, nu lockar hon mitt hår också. Får se om jag vågar visa mig hemma hos Sofia ikväll. :)
None
.

Going down to ensiffrigt!

Sofia va nog inte hemma en timme innan hon blev rastlös och kom hit. Men ni hör inte mig klaga! :) Vi kollade igenom ba's hemsida och gjorde lite olydiga saker!
Naughty, naughty girls! ;D
None
.

Min lediga dag :)

Igår flippade jag ut på jobbet. Jag va vaken på övertid och det resulterade i sång in i en fläk, "Fångad av en stormvind" om jag ska vara exakt. Jag spökade också ut mig i den fulaste mössan, glasögonen och sjalarna i hela butiken. Men det verkade uppskattat, jag gav alla ett rejält skratt iaf! :D
Idag har jag varit på besök i både Sofies och Saras "nya" lägenheter. Jag blev så avundsjuk, dom hade så fint. Och jag som precis har flyttat hem igen. :/
Att flytta hem märks speciellt idag, mamma är på mig som en hök, hon vill helst att jag ska ha allt till resan färdig ikväll.. Det är ju mer än en vecka kvar tills vi reser! Jag orkar inte, jag har faktiskt städat köket idag! Betyder inte det att jag har gjort mitt för denna dagen? :)
Nu har Sofia kommit hem till Kristianstad, jag hoppas hon snart ringer! :) Imorron ska vi leka! ♥
None
.

För jag vill ta studenten, en gång till!

Stan vimlar av studenter, idag är deras sista dag i skolan. Jag måste erkänna att jag är avundsjuk, jag saknar min student, jag saknar Nv3a!
Jag ska packa ner näsdukar, dom står högst på min lista. Det lär nog behövas idag!
image94
.


Stay with you

Jag kollade på min stereo precis, där stod klockan på 1:11. Jag blundade och önskade mig något.
Nu är det dags för sängen!



image94

.

Ett försenat födelsedagskort

Jag kollar aldrig posten, för det är nästan aldrig något där till mig. Men idag va det annorlunda. Där fanns ett oranget kuvärt som va till mig och jag visste redan innan jag läste "Long Island, NY" vem det va ifrån. Jag blev så glad! Trots att det va nästan en månad försent och att Mikaela fortfarande inte har lärt sig stava mitt namn! :) Men det gör inget! Och om bara några dagar så ses vi, det kommer gå jättesnabbt! Jag längtar massor! ♥

Idag va det karneval, innan det började så va det värsta klassfesten på lilla torg. Mysigt mysigt! :)
Och sen kom studenterna, men dom flesta såg inte alls ut att ha roligt! Jag hoppas inte vi såg så deppiga ut! Och dom fick ju bara gå ett varv inne i stan, vi gick väl minst två? Inte konstigt att dom såg ledsna ut!
image94
.

Varför vill ingen leka med mig?

Okej det är måndag, men jag är ju ledig och jag är ju hemma. Varför kan ingen annan vara det? Dessutom är det sista kvällen bilen är min. Jag vill åka någonstans, men jag har ingenstans att åka och ingen att åka till.. En kompis ska festa, en annan ska hälsa på hos grannen och en tredje är i Göteborg.
Hur ska jag klara hösten? Jag måste leta efter nya kompisar! Kompisar som stannar i Kristianstad!
Nu ska jag ner och göra jordgubbspaj, av jordgubbarna jag skulle dela med min kompis som jag skull lekt med idag, men som inte kunde.
image94.

Barnen gör revolution!

Nu har jag sommarlov, och det firades med grill, bastu och bad hemma hos Anna i onsdags. Vi hade jättemysigt, sådär som bara vi kan ha! Nu kommer vi inte ses på ett tag, det är lite tråkigt!

Hela helgen är pappas bil min! Jag har den medans han är uppe i stugan / kör lastbil till gotland. Det är rätt nice, eftersom jag egentligen bara behövde ha den några timmar i fredags. Men när jag endå hade den, fick jag tankkortet också. :) Och som ni kanske kan gissa blev det min uppgift att tanka och tvätta bilen.
Tanka har jag ju gjort många gånger, men det gick inte som det brukade. Lite stul, för lite bensin och så fick jag hela maskinen att tjuta.
Tvätta bilen på mack har jag aldrig gjort, jag har varit med pappa någon gång men det va ju mer än 10 år sen. Men jag lyckades lista ut och fråga mig till det mesta. Det va mkt folk så det va lång lång kö innan det va min tur. När det äntligen jag som skulle köra in så såg jag upphöjningarna på golvet inne i tvätthallen. Jag som inte är så van vid pappas bil har inte riktigt koll på var däcken är, och där va bara så man kunde köra in på ett sätt, det rätta sättet.
Jag började bli nervös och körde fram, och precis när jag hade kommit fram till dörren så kom pappa där från ingenstans, som räddaren i nöden! Han hjälpte mig in och såg till att allt funkade. Han hade kört dit med en stor lastbil och släp bara för att hjälpa mig! ♥

I fredags åkte jag, Alle och Olof till stranden och grillade, det va mysigt, trots att Alle tappade en korv i sanden (som han sen gav till mig) och vi brände två. Men vi åkte till glassbåten efter det, så hungrig tror jag ingen va när vi åkte hem. Alle hade bråttom hem till sina kompisar så jag och Olof bestämde oss för bio. Vi såg What happens in Vegas och den kan jag verkligen rekomendera! Jag slutade inte att skratta! :D

Igår va det släktträff i Kivik och Simrishamn. Mina kusiner från Stockholm och Umeå va nere och alla träffades mitt på dagen, alla utom Desirée för hon va tvungen att jobba. Jag fick vara med på middagen iaf där vi upptäckte att även efter 20 år så placeras vi fortfarande vid "barnbordet". Alla skulle göra revolution utom Tobbe, han ville ha kvar platserna. :) Tillslut gick vi ut för att utforska Simrishamn, som inte är så mkt att skryta med. Vi smuglade in Louise på en bar och fick Mikael att prova sin första Sex on the beach (jag är oskyldig!) Lite trevligt hade vi ändå! :D

Helgen har varit bra, nu kommer en veckas ledigt och inget plannerat, det är nästan
bättre! :D
image94.

RSS 2.0