I can see your smiling face as it's staring back at me

I lördags hade det nya shemat kommit upp på jobbet, det för början av sommaren. Och trots att det enda jag hat tjatat om är när jag ska till USA så hade chefen endå satt upp mig på dom dagarna. Typiskt! Men däremot har jag fått 2 veckors ledigt innan jag börjar sommarjobba.
Nu ringde Nettan (från jobbet). Jag trodde först att dom behövde ju hjälp idag, men jag har ju min tenta så det hade inte gått. Och jag som hatar att säga nej när dom erbjuder mig fler timmar! Men hon skulle bara höra när jag kunde börja sommarjobba. För tydligen är där några som har sagt att dom inte kan jobba dom timmarna dom har fått. Så förhoppningsvis börjar jag jobba i början av nästa vecka! :)
Pengar är bra! Och jag är väldigt pepp på att jobba just nu! Håll tummarna för mig!
image94

.

Trädgården

image100

Det är rätt mysigt här om man tänker efter! :D

You'r arms feel like home

Jag har helt tappat tidsuppfattningen! Jag vet knappt vilken dag det är längre och det är lite jobbigt. Sofia frågade mig precis om jag hade haft en bra helg, och jag kunde inte komma på en enda sak jag gjorde i helgen. Det va ju bara två dagar sen det va lördag! Nu när vi inte har några lektioner längre blir man helt förvirrad. Eller är det kanske sånt här man får räkna med när man blir gammal? :)
Om bara några dagar flyttar jag härifrån, det kommer bli lite jobbigt. Härromdan, när jag va ensam hemma, gick jag runt i hela huset och fotade. Inte för jag vet vad jag ska göra av dom fotona, se på dom när jag saknar huset? Rama in dom och hänga upp dom på väggen? Nja, jag tror inte det, men jag vill endå ha dom!
Jag har börjat packa lite smått, tog upp lite saker från skafferiet och packade ner det. Imorron tror jag att jag tar skorna och jackorna. Jag har ju egentligen inte så mkt saker här, och det är ju rätt skönt!
Nej nu ska jag nog nanna, imorgon är det en ny dag, den sista pluggdagen på ett tag. :) Och Anna har lurat mig till skolan kl 8 fastän vi är "lediga". Men det är väl bara att lyda! :)
image94

.

Det regnar ute!

Jag blir glad när det regnar, för då får jag ha mina gummistövlar på mig! Jag är som ett litet barn och cyklar i varje vattenpöl jag ser. :D Folk måste tro att det är nåt fel på mig.. Fast det är det kanske? :) Jag hade stannat och hoppat i vattenpölarna också, men jag är ju endå 20 nu. X)
Nu har jag gjort min kemitenta och den gick bättre än jag trodde. Men jag tror fortfarande inte att jag blev godkänd. Jag har gjort ett ärligt försök iaf, och det finns ju inget jag kan göra åt det nu. Det är bara två dagar kvar till nästa tenta och sen känner jag en som har sommarlov! :D
image94

.


Dagens

Idag har jag försökt plugga och saknat min lillasyster!
Här är dagens låt:


Har du någon gång sett en pensionär springande, med rollator?

Det har jag, och det såg himla roligt ut! :) Fast mest tyckte jag nog synd om gubben, han såg inte ut att trivas!
En dag på jobbet med mkt kunder, besvärliga kunder. Ingen verkar kunna dra sitt kort rätt eller veta när dom ska slå sin kod, det är lite irriterande efter sådär 20de gången, på bara en timme. Fast det värsta är nog att dom inte vill gå när vi har stängt, så jag och Minja höll på att missa tåget idag, vi fick springa. Och hela tåget luktade toalett, vilket inte va så mysigt. >.<
Nu är det färdigklagat för idag! Nu ska jag göra vid mig för jag ska till Malmö och kolla på ESC med Anna och Nina.
En dag som den här saknar man tjejerna i Nv3a extra mkt! ♥
image94

.

30! Inte -7! :D

Jag skulle ju inte åka hem denna helgen, men så fick jag ett himla sug efter att träna. Vilken tur att pappa har ett litet gym i garaget! :) Efter en lång kemidag med Anna kunde jag äntligen packa ihop lite saker och åka hem till pappsen. Och träning blev det! En liten show för grannarna också, men tyvärr har jag nog ätit fler kalorier än jag har förbrukat, pappa grillade korv, farfar kom med munkar och sen finns det ju alltid lite annat smått och gott.
Kvällen slutade i poolen, Alle gav upp rätt snabbt, men 22 grader är rätt okej vattentempratur tycker jag, även om det är inomhus! :)
I natt ska jag dela säng med Wilma. Mys! ♥

Någon som känner för att låna ut sin bil nästa helg? Jag tar gärna emot! :)
image94

.


Ursäkta röran

Jag bygger om, eller försöker iaf! :)

Eftertentamys :)

image96

image97

image98

image94
.


Om det här är allt vi hinner med, så håll mig hårt, håll min älskling nu

Jag går upp ur sängen, äter frukost, klär på mig och bakar en kladdkaka. Denna dagen är inte som alla andra, för idag har mina kompisar tenta medans jag sitter här hemma. Tänk att om en vecka flyttar jag hem! Hela detta året har jag längtat hem nästan hela tiden och jag har varit hemma så mkt som möjligt, men nu när jag ska flytta härifrån, vill jag stanna. Jag vill inte lämna mina kompisar här, vad ska jag säga? Dom vet ju redan allt och vi kommer ju ses snart igen, men inte tillräckligt snart, jag har ju träffat dom nästan varje dag i ett år! Det är studenten all over.
I eftermiddag, efter tentan ska vi hem till Hillevi, vi ska äta och fika tillsammans, bara vi tjejer. Det är därför jag gör kladdkakan. Och imorgon flyttar hon hem, men på onsdag kommer hon tillbaka och då ska hon sova hos mig! :)
image94
.

Min bror är den sötaste som finns!

Han ringde precis, men bara en signal. Han är smart, och jag gick ju på det och ringde upp honom. Han ville bara säga att han är i Lund med klassen, dom hade varit på nåt museum och i domkyrkan.
Han frågade var jag bor, om dom skulle köra förbi. När jag berättade att jag bor i ett bostadsområde och att dom antagligen inte kommer åka härförbi så bad han mig endå kolla efter en röd buss. :)
Jag frågade om han och jag skulle åka och grilla nästa helg, när jag har slutat skolan och det tyckte han lät som en bra idé. Vi la på eftersom han inte hörde så mkt pga körningen. Men 2 min efter fick jag ett meddelande.
"Och Linda som va på festen också?" haha, han är söt! ♥


image96

image94
.

3 dagar kvar till löning

Det är verkligen inte min dag idag! Jag snackade med mamma innan jag åkte från skolan och hon rådde mig att åka in till stan och ta en fika. Men jag va ju ensam, och hur kul är det att sitta på ett fik själv? Inte kul!
Nästa förslag va att jag skulle gå och köpa nåt fint till mig själv. Efter lite om och men hamnade jag på Kappahl. Och vips så stod jag i kassan med en urgullig tunika och ett par skor. Men när jag skulle betala så funkade inte kortmaskinen. Eftersom jag själv jobbar på Kappahl så är jag rätt medveten om vad som är det vanligaste felet med kortköp.
"Du kanske har tryckt på kredit istället för konto" sa hon som stod i kassan.
Jag visste att jag inte hade tryckt fel, och förstod ju att jag inte hade tillräckligt med pengar på kortet. Men vi försökte igen, jag hade tvåhundra i plånboken som jag lämnade fram och då gick det bra. Åhh vad pinsamt! Jag som alltid tycker synd om alla kunder som hamnar i samma sits när jag står i kassan. Och jag va ju hur säker som helst att jag hade mer än så kvar på kontot. Men så kan det gå när 3 syskon fyller år inom loppet på samma vecka!
När jag kom hem gick jag in på internetbanken och kollade mitt konto, där va
62 kr kvar.
image94
.

Nu är Dessan ledsen :(

Jag va precis och kollade resultatet sen gårdagens prov, tre poäng från godkänt. Det suger!
Nu måste jag göra tentan så jag kan ju glömma min 3a i organkemi! :(
image94
.


Theres no gravity to hold me down for real

Var har det fina vädret tagit vägen? Nu när jag vill, och har tid att sola så har det blivit kallt och småruskigt!
Igår lovade jag mina kompisar att jag skulle komma till skolan och plugga med dom, tentaplugget har därmed officiellt börjat. Men jag orkar inte, jag sitter här hemma med böckerna på armslångt avstånd, men har inte orken och självdiciplinen att öppna dom. Varför är det alltid så? Det jobbigaste är att börja plugga, men när man väl har kommit igång så är det inga problem att fortsätta. Och pappa ringde och frågade om jag ville åka med honom hem imorron, det är onsdag då, och jag jobbar ju på lördag. Om jag åker hem med honom, är det lönt att åka tillbaka till Lund innan helgen? Men jag flyttar ju härifrån nästa vecka, jag kanske borde ta tillvara på tiden här. Det krävs att tänka på!
Jag är sugen på att åka till Åhus, ta en glass, gå i hamnen och kanske tillockmed bada. Någon som villimage94 hänga med?

.

En produktiv dag

Nu har jag praktiskt taget sommarlov, bara två tentor till (en om jag har tur). Jag hade min sista lektion idag, som råkade vara ett prov i kemi. Och om jag har lyckats få hyfsat bra resultat på det så slipper jag göra den där dumma kemitentan! Det hade varit skönt, för då betyder det att jag kan koncentrera mig på min andra tenta istället. :)
Idag har jag äntligen fått mina varma mackor med svampstuvning. Jag har haft cravings efter det sen i fredags, så det va på tiden! Och det blev lite mkt så jag får nog äta det imorron också. :)

image93
image94


Där står dom bra!

image92

255 kort senare

Paketöppning med tumvantar, lappleken-killarna mot tjejerna och underbara människor, ungefär så såg kvällen ut igår. Precis så som jag ville ha det! Tack alla som förgyllde min kväll! ♥


      


Grattis till Norge, men mest grattis till mig! :)

Det blev frukost på sängen som jag ville. Och jag fick mitt hopprep, så nu ska det tränas! :D
Snart ska jag iväg och jobba. Och alla ni som hade tänkt va på lilla torg vid 12 tiden får se till att hålla er undan för idag ska jag till systemet!

37 min

Det är så lång tid jag har kvar som tonåring, 37 min!! :)
Åhh jag kommer inte sova ett dugg inatt! Jag hoppas på frukost på sängen imorron, trots att mamma sa att jag inte blir firad förrän på eftermiddagen. Känner jag henne rätt så kommer dom väcka mig med sjönsång! :)
Nu ska jag gå och lägga mig i mitt nya 5-manna sovrum! :)

Sömnlösa nätter

Klockan ringer 08.30 men jag kan inte sova! Antingen är det för varmt, för kallt eller så ligger jag bara obekvämt. Jag tänker för mkt, överanalyserar saker. Som Sanna med sina sms i Stockholm! :)
Nu ska jag kolla på sista scenen av Step up 2 en gång till, för det är den är min favvis för tillfället!

Sommartider hej hej sommartider!

Värmen har kommit tillbaka! Det är underbart ute, och idag är det alldeles vindstilla! :) Varför sitter jag här inne då? Jo, den det där dumma kemiprovet jag har på måndag. Va dom tvugna att lägga det måndagen efter min födelsedag!? Veckan innan tentaveckan.. Dåligt planerat om ni frågar mig! Men sen o andra sidan är jag 9 poäng (av totalt 20) från att slippa göra tentan. Jag håller tummarna! :D
Tre dagar går snabbt, men jag vill att dom ska gå snabbare! Det spritter i benen bara jag tänker på det! Ge mig lördag nu! ♥

You make my heart sing

Varför går alltid dagarna precis innan ens födelsedag extremt långsamt? Jag trodde att det skulle bli bättre med åren, nu fyller jag ändå 20 men det har inte blivit mkt bättre för det. :)
För första gången på länge ska jag änvända snigelpost, jag hade nästan glömt hur lång tid innan man behöver lägga på lådan, tur att jag har Sofia! :) Hoppas bara det kommer fram i tid!

Helgen bestod av kalas, tårta, kalas, och ännu mer tårta. 6 olika sorters tårtor på 3 kalas och 3 dagar, i rad. Det är lite för mkt för mig, så jag har varit ute och gått två långa runder både igår och idag. :P

Dagens låt:
Chris Brown - Forever

En vanlig dag, eller?

Att åka till skolan idag kändes konstigt. Jag har ju bara haft en föreläsning på tre dagar. Men vädret va lika underbart som igår och jag skippade jackan för en gångs skull. :)
Vi satt ute och åt våra matlådor på lunchen, vi lyckades t.o.m. hitta en ledig gräsplätt. Och rätt som det va kom studievägledaren förbi med en kamera i handen, hon frågade om hon fick fota oss till en katalog. Visst sa vi, varför inte?
Det skulle vara ett naturligt foto med oss som huvudmotiv och KC (skolan) i bakgrunden. Först flyttade hon oss så ingen satt med ryggen mot kameran, och det va ju rätt vettigt tyckte jag. Efter det fick vi bara uppgiften att se så naturliga ut som möjligt. Men efter några kort tyckte hon väl att där fortfarande va nåt som inte stämde så hon började flytta runt på våra väskor och böcker. Tillslut sa hon till oss var vi skulle titta och vem som skulle "snacka" med vem. Vaddå set-up? :)
När jag kom hem satte jag mig ute i solen lite till. Jag börjar få färg nu, vilket är bra eftersom min födelsedagsklänning mest är vit. Synd bara att jag bara har lyckats sola ansiktet!
Eftermiddagen spenderades springande på stan, sista minuten-shopping till syrran med nån väldoftande gegga i håret. :)

Pollen, skoskav och insekter

Sommaren är här och jag njuter! Två dagars "ledigt" denna veckan och ikväll är det phadder-kickoff. Då ska jag och Sara använda våra overaller. :)

image88

Igår gick jag in till stan för att kolla på present till min syster och jag kom hem med ett par nya solglasögon till mig själv. :) Paket till lillebror är införskaffat och jag är väl rätt säker på vad jag ska ge syster också. Jag ska bara ta mig tid att åka in till stan och fixa det också. :P
Idag kom pappa och hämtade lite grejjer. När jag flyttade hit fick vi plats med allt i en bil och målet är väl att vi ska klara det med hemflytten också. Men jag har ju bott här i snart ett år och man samlar på sig en massa saker, så pappa fick i uppgift att ta hem lite saker om han ändå körde här förbi. Visst, jag vet att jag inte kommer använda sakerna på dessa 3 veckorna som är kvar, men det känns ändå sådär tomt.


Såhär mkt lyckades jag packa ihop :)

Nu ska jag (försöka) plugga lite kemi innan jag cyklar tillbaka till skolan igen!

...

Varför försöker jag ens? Jag märker ju att du inte vill.
Men jag vill och har alltid velat. Nu mer än någonsin!
Livet är orättvist!

RSS 2.0