Pussel, pussel

Ja det är så mitt liv känns just nu! Som ett enda stort pussel. Jag har börjat praktisera, vi har fortfarande några timmars skolarbete i veckan plus att jag försöker vara lite på kappahl mellan varven och tjäna pengar. Än så länge har jag varit igång sen i torsdags och det ser inte ut att lugna ner sig förrän på lördag. Det börjar bli lite jobbigt nu, tur att vi har lite sovmorgon imorgon! :)

Praktiken ja! Jag är på en medicinavdelning, och än så länge går jag med en undersköterska så det är mkt bädda, ta blodsocker och ta hand om kiss och bajs (vilket jag har väldigt svårt för än så länge). Första dagen fick jag veta att avdelningen jag är på behandlar en del cirroser (skrumplever, främst efter ett alkoholmissbruk) och vi fick ta många avföringsprover. Så när jag kom hem i torsdag tänkte jag "jag har kommit på helt fel avdelning, detta kommer jag aldrig klara i 8 veckor". Men redan dagen efter när jag hade börjat prata lite mer med patienterna, fick följa med på en gastroskopi (fortfarande praktikens höjdpunkt) tyckte jag att det blev roligare och roligare. Nu trivs jag jättebra! Men jag längtar tills jag får gå med sjuksköterska!

Snart är det väl dags att gå och lägga sig, imorgon är det skola som gäller och jag behöver all sömn jag kan få! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0