Favvispraktikdag

Nu har jag nästan precis kommit hem från praktiken, det har nog varit den bästa dagen än så länge! Jag har fått lära mig blanda antibiotika och innan jag slutade gjorde jag det helt själv och gav det till patienten utan problem! :D Jag har varit med och blandat och gett "mjökdropp" ett vitt dropp som jag tyckte va jättehäftigt, jag och ida stod och var helt fashinerade över det medan sjuksköterskorna skrattade åt oss. :) Jag har tagit blodprov på en patient också, jag lyckades fylla ett provrör men sen tog blodet slut.. Kanske berodde det på att jag tog av stasen när jag fick blodsvar. Det är mkt vi lär oss i skolan som inte gäller i verkligheten, och stasen är tydligen en sån sak. Jag som va stolt att jag äntligen klarade av att komma ihåg den. Och sist men inte minst, min favoritpatient (om man får ha en sån) var mkt piggare idag och pratade och skömtade med mig, vilket han inte klarade av sist jag jobbade. Det är jättehärligt att se hur patienterna blir bättre och bättre! :)
Så nu ska jag gå och lägga mig med ett leende på läpparna, och imorgon får jag andreas alldeles för mig själv! Kan det bli bättre? ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0